№773 від 25.08.2016p. | |
Передплатний індекс: 23429 Тел. +38(0362) 623131, (098)0565477 |
Як повідомила Громадянська мережа ОПОРА, 18 серпня депутати Рівненської міскої ради проголосували за Громадський бюджет Рівного.
О.Н.: Що собою являє Громадський бюджет?
А.Т.: Громадський бюджет – це один із інструментів долучення мешканців до управління містом саме в частині розподілу бюджету. У Положенні передбачається, що це буде п’ять-десять відсотків бюджету розвитку. За нашою оцінкою, це може бути близько п’яти мільйонів гривень. Це частина бюджету, яка виділяється і розподілюється між авторами проектів. Оголошується конкурс, а паралельно з конкурсом проводиться інформаційно-промоційна компанія. Людям пояснюється, що таке бюджет міста, як він формується, які є періоди бюджетотворення, коли можна вплинути на бюджет, бо як бюджет уже сформовано, то ні громада, ні управління ніяких пропозицій надавати не можуть.
Загалом же метою є не просто розділити бюджет, а навчити людей бюджетотворенню.
Інша частина – розподіл коштів. Це і є той конкурс – у нас він планується 15 вересня. Встановлено час, до якого можна вносити свої пропозиції.
О.Н.: Якими можуть бути проекти?
А.Т.: Однією із найважливіших вимог до проекту – його результати мають бути загальнодоступними. Тобто, щоб результатами цього проекту міг скористатись кожен рівнянин. Наприклад, це може бути ремонт доріг, але не до приватного будинку; також не може бути заміна вікон в школі чи садочку, тому що це не є загальнодоступним.
Люди, які працюють над проектами, починають розбиратися, якими нормами керуються ті ж самі управління, щоб скласти бюджет. Ще одним важливим критерієм проекту є те, що він має дотримуватися вимог Законодавства і тих вимог, якими користується управління і міська рада. Адже реалізовує проект не той, хто його запропонував, а те управління, в обов’язках якого є діяльність, яка передбачена проектом. Якщо це дороги – то ЖКГ, якщо це культурні заходи – то, відповідно, управління культури.
Коли бюджет сформується, а всі проектні пропозиції будуть обговорені, вони йдуть на голосування. Голосування буде тривати близько трьох днів.
О.Н.: Як саме відбуватиметься голосування і хто буде голосувати?
А.Т.: Саме зараз йде обговорення, як забезпечити голосування онлайн, а також місця, де можна прийти і проголосувати звичайним паперовим бюлетенем.
Кожен, хто прийде голосувати, зможе вибрати три проекти, які йому найбільше сподобаються.
О.Н.: А як будуть поділені кошти?
А.Т.: Наприклад, якщо ми маємо в бюджеті дев’ять мільйонів, то кошти на проекти – ті, які за рейтингом здобудуть найвищі показники – будуть поділені на ці проекти і вони реалізовуватимуться в наступному бюджетному році, тобто в 2017-ому.
Це не є якийсь окремий бюджет міста, це той же локальний місцевий бюджет, але частина його буде поділена за іншим принципом. Не управління будуть визначати, що для них є пріорітетним, а громада.
Також важливою є інформаційна складова – потрібно всіх проінформувати, що є така форма роботи з громадським бюджетом, зібрати тих, кому це потенційно може бути цікавим, описати ці проекти, дати критерії, як скласти той бюджет.
Цим підвищується довіра до місцевої влади та поліпшується комунікація з управліннями, що сприятиме розвитку ініціативи громадськості.
О.Н.: А як працює така ідея Громадського бюджету в інших містах?
А.Т.: Відомо, що в інших містах часто комунальні заклади – такі як садочки, школи – велику частину цього бюджету тягнули на себе, на ті речі, які мали б фінансуватися і без Громадського бюджету. Тому ми поставили за мету обмежити коло комунальних закладів, які могли б подаватися на конкурс.
25.08.2016 |
Рівне-Ракурс №10 від 25.08.2016p. На головну сторінку |