№785 від 17.11.2016p. | |
Передплатний індекс: 23429 Тел. +38(0362) 623131, (098)0565477 |
Ситуація з перевезенням пасажирів в обласному центрі нагадує Радянський Союз часів «застою». Фактично, в цій галузі практично немає змін, як і нового транспорту. Ті кілька тролейбусів, що купує міська рада для комунального підприємства «Рівнеелектротранс», «погоди на міських дорогах» не роблять. Що ж стосується маршруток, то їх хоч і багато, але більшість з них вже багато років курсують містом і давно потребують заміни. Однак і приватні перевізники не дуже поспішають з оновленням свого транспорту. До останнього часу вважалося, що ситуація кардинально зміниться із впровадженням «електронного квитка».
Для того, щоб зрозуміти, чому з цього проекту нічого вийшло, автор взяв інтерв’ю у заступника міського голови з економічних питань, Сергія Васильчука.
- Отже, що стало на заваді реалізації цього перспективного проекту?
- В першу чергу недоліки нашого законодавства. Справа в тому, що паралельно з нами такий самий проект почали впроваджувати в столиці, і вже через кілька місяців роботи «Київпастранс» був оштрафований ДФС. Річ у тім, що Верховна Рада повинна була прийняти зміни до кількох законів. Однак, до цього часу, парламент їх не розглянув. До того ж, є претензії до наших партнерів, які повинні були впроваджувати той самий «єдиний квиток» в Рівному. Вони обіцяли, що за власні кошти куплять для міста тролейбуси на дев’ять мільйонів доларів. Безпосереднє встановлення терміналів в маршрутках та тролейбусах та деякі інші роботи по цьому проекту коштували б фірмі ще шість мільйонів доларів. В той же час, їх дохід становив би 6% від вартості проїзду. Коли тільки починався проект і курс долара був 8 гривень, то дійсно, ці інвестиції окупилися б. Однак, при курсі 26 грн. це вже нереально. Тому «єдиний квиток» так і залишився проектом.
- Чи реально, що міський бюджет буде змушений платити мільйони, як компенсацію за збитки нездійсненого проекту?
- Думаю, що нам не доведеться цього зробити. Річ у тім, що інвестиційні зобов’язання не виконані. В першу чергу, по купівлі нових тролейбусів для нашого комунального підприємства «Рівнелектротранс». Таким чином, і компенсувати немає що.
- Проект «єдиного квитка» похований?
- Не думаю. Коли Верховна Рада прийме зміни до законодавчих актів, тоді можна буде до нього повернутися. Хоча звісно будуть проблеми з його втіленням. Власники маршруток категорично проти «єдиного квитка». Взагалі, ситуація з громадським транспортом в наших містах парадоксальна. Схема, за якою в містах (де немає метро) левову частку перевезень здійснюють приватні маршрутки, збереглася хіба що в африканських країнах. Так, переважна більшість рівненських маршруток належать маленьким фірмам та приватним підприємцям. Машини, здебільшого, старі та маленькі. Величезна кількість на вулицях саме цих маршруток призводить до хронічних «пробок». Ситуація з комунальним громадським транспортом не набагато краща. В Рівному тролейбусний парк застарілий, на його кардинальне оновлення грошей в міському бюджеті немає. Це при тому, що на галузь «тисне» необхідність перевозити величезну кількість пільговиків. Таким чином, навіть у віддаленій перспективі говорити про наближення нашого громадського транспорту до європейського рівня не доводиться. Що ж стосується Верховної Ради, то навряд чи вона буде дуже поспішати зі змінами в законодавстві, які б дали можливість легалізувати в містах «єдиний квиток». Логіка проста – при введенні «єдиного квитка» постане питання щодо компенсації усім власникам маршруток витрат на перевезення пільговиків. За дуже приблизними даними, тільки в Рівному за рік ця сума може скласти від 50 до 100 мільйонів гривень. Хто буде платити ці гроші – невідомо.
17.11.2016 | Володимир Конєв |
Рівне-Ракурс №10 від 17.11.2016p. На головну сторінку |