Piвнe-Paкуpc - просто ЦIКАВА газета №266 від 16.11.2006p.
Передплатний індекс:
23429
Тел. +38(0362) 623131, (098)0565477

#На що скаржимося

Поламані мобільники, неякісні послуги, зіпсоване взуття...

Поламані мобільники, неякісні послуги, зіпсоване взуття...

Найчастіше саме з цих причин звертаються мешканці області до управління у справах захисту прав споживачів.

Найчастіше саме з цих причин звертаються мешканці області до управління у справах захисту прав споживачів.

Важко уявити, що робили б рівняни та мешканці області, якби такого управління не існувало. Довелося б мовчки терпіти образи продавців, купувати неякісний товар та зіпсовані харчі. Бо захистити споживачів тоді не було б кому. Нині ж щодня до громадської приймальні управління ідуть люди з надією відстояти своє право на якісне життя.

- Нашим основним досягненням, - зазначила на прес-конференції начальник управління у справах захисту прав споживачів Євгенія Мосіюк (на фото), - є те, що більшість скарг ми задовольняємо позитивно. Так, лише з липня до листопада через громадську приймальню до нас надійшло 676 звернень і заяв, 535 з яких було вирішено на користь споживача. А це майже 80 відсотків від загальної кількості. Решта заяв просто були направлені не за тією адресою. Але й тут ми змогли допомогти людям. За 10 місяців цього року працівники управління провели 288 перевірок відповідно до заяв. Згідно з планом, перевірили 773 підприємств, виявили 754 порушення в їх діяльності. Цього року оглянули підприємства та заклади громадського харчування в Рівненському, Березнівському, Острозькому та Демидівському районах.

Що прикметно,

виявлені порушення практично однакові у всіх районах - це продаж прострочених продуктів, неякісних ковбас та обважування. Працівники управління, відповідно до чинного законодавства, мають право здійснювати контрольну закупівлю чи замовлення. Та, за словами пані Мосіюк, їх теж обманюють у 95 відсотках випадків.

На постійному контролі в управлінні - харчування дітей у школах північних районів області, ковбасні вироби, алкогольні напої, зокрема, вино, АЗС і житлово-комунальні послуги. Щодо останніх, то з початку 2006 року мешканці Рівного подали 218 заяв, скаржачись на неякісні послуги.

- Аби ми могли допомогти рівнянам, які скаржаться на ЖКП, - пояснила Євгенія Мосіюк, - має бути угода між ЖКП та споживачем, де чітко обумовлюється, що житлово-комунальне підприємство повинне робити. В іншому разі дуже важко допомогти. Ми виїжджаємо на місце, дивимося, у чому проблема. Запрошується комісія з ЖКП. Якщо ж підприємство не поспішає усунути недоліки, провести ремонт даху чи інше, тоді видаємо припис, у якому вказуємо дату, до якої все має бути зроблено. Однак, є випадки, коли працівники ЖКП не вкладаються у визначений термін, тоді з їх начальника стягується штраф у розмірі 340 гривень. На сьогодні фінансово постраждали керівники ЖКП “Паркове”, “Західне” та “ВВ”.

Турбує пані Мосіюк й ситуація щодо перерахунків за ненадані комунальні послуги. Скажімо, звертаються мешканці будинку, в якому не працює ліфт, з проханням не брати плату за вертикальний транспорт. Тим, хто звернувся, перерахунок роблять, решті - ні. Виникає питання: невже керівництво “Рівнеліфту” чи іншого обслуговуючого підприємства не знає, в яких будинках не працюють ліфти? Те ж саме стосується й теплопостачальних підприємств. Опалювальний сезон почався у деяких районах міста із запізненням. Але ніхто не поспішає робити перерахунки.

Чимало заяв до управління надходить від мешканців міста і щодо продажу та неякісного обслуговування на міських ринках.

- Кожна людина має право упродовж 14 днів обміняти товар або повернути гроші за нього, - пояснює пані Мосіюк. - Звісно, якщо цей товар ви не зіпсували. Бо якось прийшли хлопці з мобільним телефоном і скаржаться, що він не працює. Як з’ясувалося, апарат впав у воду й згорів. Тому ні поверненню, ні відшкодуванню вже не підлягає. На ринку вам повинні надати чек, який засвідчує покупку. Не лише на прохання, а обов’язково. В іншому разі це вважається порушенням.

Якщо ж факт купівлі не доведено, то потрібно мати трьох свідків, які підпишуть акт, що вам відмовилися обміняти річ. На подібні скарги ми реагуємо відразу. На підприємця накладаємо адміністративний штраф, просимо з’явитися в управління. Якщо ж людина занадто гонорова й не поспішає до нас, звертаємося до правоохоронних органів. Але здебільшого всі проблеми вирішуємо на місці, зазвичай сваритися з нами не хочуть. Адже ми не каральний орган, хоч і захищаємо інтереси всіх мешканців міста та області.

16.11.2006Володимир ПОПИК



Рівне-Ракурс №10 від 16.11.2006p. 
На головну сторінку