Piвнe-Paкуpc - просто ЦIКАВА газета №819 від 20.07.2017p.
Передплатний індекс:
23429
Тел. +38(0362) 623131, (098)0565477

#Ракурс економiки

Де на Рівненщині вигідніше та безпечніше заправляти автомобіль

Де на Рівненщині вигідніше та безпечніше заправляти автомобіль

Це питання стоїть перед кожним автовласником, тому що з одного боку постійно існує спокуса зекономити і заправити свого «залізного коня» на АЗС з більш дешевими цінами на пальне, а з іншого існує обґрунтоване побоювання того, що після таких заправок доведеться вкласти не малі кошти в ремонт автомобіля. Як бути?

Великі мережі АЗС не шкодують грошей для реклами і з року в рік переконують споживачів – наше пальне найкраще, воно якісне і безпечне. Про те, що реклама не завжди говорить правду (і це ще м’яко кажучи) відомо давно. Якось автор взимку заїхав на одну із заправок, на якій величезними літерами було написано – «Торгуємо якісною зимовою соляркою», а на самій колонці дрібнесенькими літерами було зазначено: «Дизельне пальне Л- 002». Для довідки – літера Л означає «літня». Ну і якому з двох написів вірити? Тому, коли до нас потрапив цікавий звіт нашого місцевого Автомайдану, який перевірив якість пального на різних АЗС, що працюють на Рівненщині, ми вирішили надрукувати основні тези цього дослідження, адже ця інформація є корисною для усіх нас.

«Протокол виконаних робіт.

Незалежне дослідження Рівненських АЗС В. о. ГО «Автомайдан Рівне» Муравська О.О 14.06.2017

Громадською організацією Автомайдан Рівне в період: з листопада 2016 по червень 2017 року було проведене незалежне ініціативне дослідження Рівненських брендових АЗС

В досліді приймали участь такі АЗС: Олас, ОККО, Укр Нафта, WOG та БРСМ.

Для досліду використовувалось пальне: - А-95 – ДП.

Проводились такі досліди та тести:

- Вимірювання правильності наливу з колонки за допомогою мірника 10 л.

- Тест на динаміку розгону на від 40 до 100 км/год на 3-й передачі.

- Тест на розхід пального на 100 км на стабільній швидкості 60 км/год

- Лабораторна експертиза на відповідність технічним паспортам пального та євро стандартам відповідно до ДСТУ.

Для тесту пального на динаміку розгону та розхід пального на 100 км. Використовувались такі авто: Для бензинових замірів: Mercedes Benz clk w208 2.0 compressor.

Для дизельних замірів: Volkswagen Transporter T4 2.5 TDI

Для перезаміру бензину АЗС «Олас» та «ОККО»: Mazda 626 2.0»

Що цікавить власника авто в першу чергу? Звісно якість пального.

Хоча треба бути об’єктивним – відхилення від норми на трьох АЗС, що не пройшли цей тест, не критичні, але все ж такі результати є досить симптоматичними. Річ у тім, що контроль якості пального є одним з головних завдань будь-якої мережі АЗС. Досить кількох випадків продажу споживачам неякісних нафтопродуктів і все – репутація продавця зіпсована на роки, і вже ніяка рекламна кампанія не допоможе її змінити. Тому в адміністраціях мереж АЗС питанням контролю якості нафтопродуктів приділяють особливу увагу. Хоча, як показує протокол незалежного дослідження, рівень контролю якості не в усіх мережах АЗС, що працюють на Рівненщині, є на достатньому рівні. До того ж при аналізі даних кидається у вічі той факт, що чотири з п’яти мереж АЗС торгують пальним одного стандарту – ЄВРО -5. Тобто – «дорогі» та «дешеві» заправки торгують пальним одного стандарту. Це теж потрібно розуміти споживачу при виборі заправки.

До того ж при аналізі даних кидається у вічі той факт, що чотири з п’яти мереж АЗС торгують пальним одного стандарту – ЄВРО -5. Тобто – «дорогі» та «дешеві» заправки торгують пальним одного стандарту, але є різниця, у виробнику. Для прикладу – «ОККО» і «ОЛАС» продають дизпаливо білоруського виробника Мозирьский НПЗ, а на «Авіасі» дизпаливо Кременчуцького НПЗ. Тому в «дешевому» сегменті є два дизпалива Євро5 : «ОЛАС» - Білорусь, «АВІАС» - Україна. Це теж потрібно розуміти споживачу при виборі заправки. Але про це грунтовніше згодом.

З п’яти мереж АЗС, що досліджував Автомайдан три тест не пройшли:

БРСМ

Норма Показник в технічному паспорті Результат досліду Відповідність технічному паспорту Відповідність евро

Паливо для дизельних двигунів З-0,2-(-25) Густина за температур 15 820-845 822 827,1 + євро 3

Вміст Сірки не більше 350 270 51,4 +

Температура спалаху в закритому тиглі не нижче 40 45 34 -

Висновок Лабораторії: За перевіреними показниками проба нафтопродукту «Паливо для дизельних двигунів З-0,2-(-25)» не відповідає вимогам ДСТУ 7688:2015 і технічного регламенту щодо вимог до автомобільних бензинів, дизельного суднових та котельних палив за такими показниками: Температура спалаху в закритому тиглі.

Бензин неетиловий А95-Євро4-Е5 Октанове число не меньше 95 95,6

93,6 - євро 4

Густина за температур 15 720-775 740 723,7 +

Вміст Сірки не більше 50 17,6 15 +

Б’ємна частка ароматичних вуглеводнів не більше 35 % 27,3 27,77 +

Б’ємна частка бензолу не більше 1 % 0,3 0,61 +

Висновок Лабораторії: За перевіреними показниками проба нафтопродукту «Бензин автомобільний А95-Євро4-Е5» не відповідає вимогам ДСТУ 7688:2015 і технічного регламенту щодо вимог до автомобільних бензинів, дизельного суднових та котельних палив, за такими показниками: Октанове число за дослідним методом

Укр Нафта

Норма Показник в технічному паспорті Резуль­тат досліду Відповідність технічному паспорту Відповідність евро

Пальне: Паливо дизельне ДТ- Л-Євро5-В0 Густина за температур 15 820-845 837 835,2 + євро 5

Вміст Сірки не більше 10 8,7 4,7 +

Температура спалаху в закритому тиглі не нижче 55 62 33 -

Висновок Лабораторії: За перевіреними показниками проба нафтопродукту «Паливо дизельне ДТ- Л-Євро5-В0» не відповідає вимогам ДСТУ 7688:2015 і технічного регламенту щодо вимог до автомобільних бензинів, дизельного суднових та котельних палив за такими показниками: Температура спалаху в закритому тиглі.

Бензин неетиловий А95-Євро4-Е5 Октанове число не меньше 95 95,2 95,6 + євро 5

Густина за температур 15 720-775 746,6 750,6 +

Вміст Сірки не більше 50 37 6,5 +

Об’ємна частка ароматичних вуглеводнів не більше 35 % 31,774 33,24 +

Об’ємна частка бензолу не більше 1 % 0,57 0,75 +

Висновок Лабораторії: За перевіреними показниками проба нафтопродукту «Бензин автомобільний А95-Євро5-Е5» відповідає вимогам ДСТУ 7688:2015 і технічного регламенту щодо вимог до автомобільних бензинів, дизельного суднових та котельних палив, як бензин автомобільний А95-Євро5-Е5

WOG

Норма Показник в технічному паспорті Результат досліду Відповідність технічному паспорту Відповідність евро

Паливо дизельне

ДТ-Л- Євро5

-В0 Густина за температур 15 820-845 834,5 832,2 + євро 5

Вміст Сірки не більше 10 6,4 8,2 +

Температура спалаху в закритому тиглі не нижче 55 55 48 -

Висновок Лабораторії: За перевіреними показниками проба нафтопродукту «Паливо дизельне ДТ- Л-Євро5-В0» не відповідає вимогам ДСТУ 7688:2015 і технічного регламенту щодо вимог до автомобільних бензинів, дизельного суднових та котельних палив за такими показниками: Температура спалаху в закритому тиглі.

Бензин неетиловий А95-Євро5-Е5 Октанове число не меньше 95 95,6 95,5 + євро 5

Густина за температур 15 720-775 739,5 741,2 +

Вміст Сірки не більше 10 6,8 7 +

Об’ємна частка ароматичних вуглеводнів не більше 35 % 29,2 31,47 +

Об’ємна частка бензолу не більше 1 % 0,46 0,67 +

Висновок Лабораторії: За перевіреними показниками проба нафтопродукту «Бензин неетиловий А95-Євро5-Е5» відповідає вимогам ДСТУ 7688:2015 і технічного регламенту щодо вимог до автомобільних бензинів, дизельного суднових та котельних палив, як бензин автомобільний А95-Євро5-Е5

20.07.2017Петро КУЗЬМУК



Рівне-Ракурс №10 від 20.07.2017p. 
На головну сторінку