№819 від 20.07.2017p. | |
Передплатний індекс: 23429 Тел. +38(0362) 623131, (098)0565477 |
Це питання стоїть перед кожним автовласником, тому що з одного боку постійно існує спокуса зекономити і заправити свого «залізного коня» на АЗС з більш дешевими цінами на пальне, а з іншого існує обґрунтоване побоювання того, що після таких заправок доведеться вкласти не малі кошти в ремонт автомобіля. Як бути?
«Протокол виконаних робіт.
Незалежне дослідження Рівненських АЗС В. о. ГО «Автомайдан Рівне» Муравська О.О 14.06.2017
Громадською організацією Автомайдан Рівне в період: з листопада 2016 по червень 2017 року було проведене незалежне ініціативне дослідження Рівненських брендових АЗС
В досліді приймали участь такі АЗС: Олас, ОККО, Укр Нафта, WOG та БРСМ.
Для досліду використовувалось пальне: - А-95 – ДП.
Проводились такі досліди та тести:
- Вимірювання правильності наливу з колонки за допомогою мірника 10 л.
- Тест на динаміку розгону на від 40 до 100 км/год на 3-й передачі.
- Тест на розхід пального на 100 км на стабільній швидкості 60 км/год
- Лабораторна експертиза на відповідність технічним паспортам пального та євро стандартам відповідно до ДСТУ.
Для тесту пального на динаміку розгону та розхід пального на 100 км. Використовувались такі авто: Для бензинових замірів: Mercedes Benz clk w208 2.0 compressor.
Для дизельних замірів: Volkswagen Transporter T4 2.5 TDI
Для перезаміру бензину АЗС «Олас» та «ОККО»: Mazda 626 2.0»
Що цікавить власника авто в першу чергу? Звісно якість пального.
Хоча треба бути об’єктивним – відхилення від норми на трьох АЗС, що не пройшли цей тест, не критичні, але все ж такі результати є досить симптоматичними. Річ у тім, що контроль якості пального є одним з головних завдань будь-якої мережі АЗС. Досить кількох випадків продажу споживачам неякісних нафтопродуктів і все – репутація продавця зіпсована на роки, і вже ніяка рекламна кампанія не допоможе її змінити. Тому в адміністраціях мереж АЗС питанням контролю якості нафтопродуктів приділяють особливу увагу. Хоча, як показує протокол незалежного дослідження, рівень контролю якості не в усіх мережах АЗС, що працюють на Рівненщині, є на достатньому рівні. До того ж при аналізі даних кидається у вічі той факт, що чотири з п’яти мереж АЗС торгують пальним одного стандарту – ЄВРО -5. Тобто – «дорогі» та «дешеві» заправки торгують пальним одного стандарту. Це теж потрібно розуміти споживачу при виборі заправки.
До того ж при аналізі даних кидається у вічі той факт, що чотири з п’яти мереж АЗС торгують пальним одного стандарту – ЄВРО -5. Тобто – «дорогі» та «дешеві» заправки торгують пальним одного стандарту, але є різниця, у виробнику. Для прикладу – «ОККО» і «ОЛАС» продають дизпаливо білоруського виробника Мозирьский НПЗ, а на «Авіасі» дизпаливо Кременчуцького НПЗ. Тому в «дешевому» сегменті є два дизпалива Євро5 : «ОЛАС» - Білорусь, «АВІАС» - Україна. Це теж потрібно розуміти споживачу при виборі заправки. Але про це грунтовніше згодом.
З п’яти мереж АЗС, що досліджував Автомайдан три тест не пройшли:
БРСМ
Норма Показник в технічному паспорті Результат досліду Відповідність технічному паспорту Відповідність евро
Паливо для дизельних двигунів З-0,2-(-25) Густина за температур 15 820-845 822 827,1 + євро 3
Вміст Сірки не більше 350 270 51,4 +
Температура спалаху в закритому тиглі не нижче 40 45 34 -
Висновок Лабораторії: За перевіреними показниками проба нафтопродукту «Паливо для дизельних двигунів З-0,2-(-25)» не відповідає вимогам ДСТУ 7688:2015 і технічного регламенту щодо вимог до автомобільних бензинів, дизельного суднових та котельних палив за такими показниками: Температура спалаху в закритому тиглі.
Бензин неетиловий А95-Євро4-Е5 Октанове число не меньше 95 95,6
93,6 - євро 4
Густина за температур 15 720-775 740 723,7 +
Вміст Сірки не більше 50 17,6 15 +
Б’ємна частка ароматичних вуглеводнів не більше 35 % 27,3 27,77 +
Б’ємна частка бензолу не більше 1 % 0,3 0,61 +
Висновок Лабораторії: За перевіреними показниками проба нафтопродукту «Бензин автомобільний А95-Євро4-Е5» не відповідає вимогам ДСТУ 7688:2015 і технічного регламенту щодо вимог до автомобільних бензинів, дизельного суднових та котельних палив, за такими показниками: Октанове число за дослідним методом
Укр Нафта
Норма Показник в технічному паспорті Результат досліду Відповідність технічному паспорту Відповідність евро
Пальне: Паливо дизельне ДТ- Л-Євро5-В0 Густина за температур 15 820-845 837 835,2 + євро 5
Вміст Сірки не більше 10 8,7 4,7 +
Температура спалаху в закритому тиглі не нижче 55 62 33 -
Висновок Лабораторії: За перевіреними показниками проба нафтопродукту «Паливо дизельне ДТ- Л-Євро5-В0» не відповідає вимогам ДСТУ 7688:2015 і технічного регламенту щодо вимог до автомобільних бензинів, дизельного суднових та котельних палив за такими показниками: Температура спалаху в закритому тиглі.
Бензин неетиловий А95-Євро4-Е5 Октанове число не меньше 95 95,2 95,6 + євро 5
Густина за температур 15 720-775 746,6 750,6 +
Вміст Сірки не більше 50 37 6,5 +
Об’ємна частка ароматичних вуглеводнів не більше 35 % 31,774 33,24 +
Об’ємна частка бензолу не більше 1 % 0,57 0,75 +
Висновок Лабораторії: За перевіреними показниками проба нафтопродукту «Бензин автомобільний А95-Євро5-Е5» відповідає вимогам ДСТУ 7688:2015 і технічного регламенту щодо вимог до автомобільних бензинів, дизельного суднових та котельних палив, як бензин автомобільний А95-Євро5-Е5
WOG
Норма Показник в технічному паспорті Результат досліду Відповідність технічному паспорту Відповідність евро
Паливо дизельне
ДТ-Л- Євро5
-В0 Густина за температур 15 820-845 834,5 832,2 + євро 5
Вміст Сірки не більше 10 6,4 8,2 +
Температура спалаху в закритому тиглі не нижче 55 55 48 -
Висновок Лабораторії: За перевіреними показниками проба нафтопродукту «Паливо дизельне ДТ- Л-Євро5-В0» не відповідає вимогам ДСТУ 7688:2015 і технічного регламенту щодо вимог до автомобільних бензинів, дизельного суднових та котельних палив за такими показниками: Температура спалаху в закритому тиглі.
Бензин неетиловий А95-Євро5-Е5 Октанове число не меньше 95 95,6 95,5 + євро 5
Густина за температур 15 720-775 739,5 741,2 +
Вміст Сірки не більше 10 6,8 7 +
Об’ємна частка ароматичних вуглеводнів не більше 35 % 29,2 31,47 +
Об’ємна частка бензолу не більше 1 % 0,46 0,67 +
Висновок Лабораторії: За перевіреними показниками проба нафтопродукту «Бензин неетиловий А95-Євро5-Е5» відповідає вимогам ДСТУ 7688:2015 і технічного регламенту щодо вимог до автомобільних бензинів, дизельного суднових та котельних палив, як бензин автомобільний А95-Євро5-Е5
20.07.2017 | Петро КУЗЬМУК |
Рівне-Ракурс №10 від 20.07.2017p. На головну сторінку |