№830 від 05.10.2017p. | |
Передплатний індекс: 23429 Тел. +38(0362) 623131, (098)0565477 |
Ситуація на ринку пального цієї осені все більше нагадує фільм жахів, коли з кожним наступним епізодом глядачу стає все більш моторошно. Не встигли власники авто на газу, а це в першу чергу перевізники та дрібні підприємці, прийти в себе від страшного стрибку цін, який ледве не дотягнув до 20 гривень за літр автогазу, як новий сюрприз – лише за тиждень вартість традиційного пального на АЗС підскочила відразу на дві гривні за літр, а це майже 10 відсотків вартості. До подібних кульбітів з цінами абсолютна більшість автовласників не готова, бо навряд чи знайдеться багато громадян та фірм, у яких доходи зростають на десять відсотків в тиждень… Для того, щоб зрозуміти причину такої ситуації на ринку пального, ми попросили дати коментар координатора мережі АЗС Олас Віталія Першогубу.
- Тут все просто. За минулий місяць вартість сирої нафти на світових ринках зросла з 52 до 57 доларів за барель. Кожен додатковий долар дає зріст цін на пальне в роздрібній мережі десь на 50 копійок. До цього потрібно додати девальвацію гривні до долара, тому що більшість бензину та солярки ми імпортуємо. Так що нинішнє подорожчання не остаточне, і слід очікувати вже найближчим часом подальшого підйому цін, бо, наприклад, по дизельному пальному ми вже бачимо подорожчання солярки на 400 гривень за тону, а це плюс 30 копійок за літр на АЗС.
- А яка ситуація із автогазом?
- Ціна дійсно впала, але ситуація в цьому сегменті ринку не змінилася. Фактично все залежить від того, чи дасть Росія необхідну кількість автомобільного газу. Будуть обсяги і прийнятні ціни – все буде добре, але найменший збій в доставці – й ринок знову залихоманить. В Україні сьогодні немає потужностей для зберігання достатніх обсягів автогазу, і ніхто їх навіть не збирається будувати.
p.s. Ситуація зрозуміла – дорожчає нафта на світових ринках, дешевшає гривня. Однак питання залишаються. В першу чергу не зрозуміло, куди ж йде нафта власного українського видобутку, а її не так вже і мало. Вона ж не продається на світових біржах і повинна, принаймні в теорії, коштувати набагато дешевше. Таким чином і пальне виготовлене з неї теж повинно було б продаватися дешевше за імпортне, закуплене за долари. Така ж ситуація із автогазом. Його теж можна було б виготовляти в Україні, а не залежати від доброї волі сусідів. Чому цього не робиться – ось ці питання, яке варто задати нашим вищим керівникам від яких залежить енергетична безпека країни. А нам залишається сподіватися, що нафта на світових ринках не подорожчає до 80 доларів за барель, бо в цьому випадку є всі шанси побачити на цінниках АЗС цифру 40 гривень за літр.
05.10.2017 | Володимир Конєв |
Рівне-Ракурс №10 від 05.10.2017p. На головну сторінку |