Piвнe-Paкуpc - просто ЦIКАВА газета №833 від 26.10.2017p.
Передплатний індекс:
23429
Тел. +38(0362) 623131, (098)0565477

#Особливий погляд. Ракурс комунальний

Оновлені артерії рідного міста

Оновлені артерії рідного міста

Віктор КЛИМУК: «У цьому році говорити про нестачу фінансових коштів на утримання доріг немає підстав»

«І в Києві, і в інших містах України має відбуватися масштабний ремонт доріг, тому що в рази стало більше коштів на місцях», - зауважив 4 травня 2016 року голова уряду Володимир Гройсман, ознайомившись із ходом проведення капітального ремонту на ділянці автодороги «Київ - Знам’янка». Про серйозність намірів влади Рівного поліпшити стан міських доріг переконливо свідчать такі цифри: цьогоріч передбачено на поточний ремонт вулиць міста - 12 мільйонів гривень, дворових територій - 3 мільйони, проїздів - ще 3 мільйони. «Це гроші виключно з міського бюджету, оскільки впродовж двох років міста вже не отримують державних субвенцій на дороги», - наголосив начальник Рівненського шляхово-експлуатаційного управління автомобільних доріг Віктор КЛИМУК (на фото), який напередодні професійного свята автомобілістів і дорожників поділився із журналістом «Рівне-Ракурсу» здобутками та планами міськШЕУ.

«В повному обсязі освоїли виділені нам 18 мільйонів гривень на проведення поточних ремонтів»

- Вікторе Яковичу, чи забезпечила фінансова децентралізація Ваше підприємство достатніми ресурсами для підтримання на належному рівні дорожнього господарства міста?

- У цьому році говорити про нестачу фінансових коштів на утримання доріг немає підстав: підприємство нормально забезпечене в плані фінансування. Ситуація складніша дещо в іншому - в самих процедурах підготовки робіт. Що мається на увазі? Процедури тендеру, експертизи проекту, отримання дозволу на виконання робіт - оце і є основна проблема при дотриманні термінів виконання робіт. Оскільки ці процедури затягуються в часі, ми можемо приступати до значних об’єктів і виконання значних обсягів робіт тільки в осінню пору. Тобто, хотілося б, аби це питання було вирішено на державному рівні.

Тим не менше, працюючи в складних умовах часового цейтноту, спричиненого недосконалістю виписаних чиновниками процедур, ми вже практично в повному обсязі освоїли виділені нам 18 мільйонів гривень на проведення поточних ремонтів вулиць міста, дворових територій, міжквартальних проїздів, проїздів до вулиць та підприємств. За результатами перевиконання дохідної частини бюджету нам були спрямовані додаткові кошти, нині триває їх освоєння. Тобто, роботи ще виконуються, при належних погодних умовах будуть завершені в тому обсязі, який заплановано владою. Загалом, міськШЕУ в цьому році виконувало 12 договорів на капітальний ремонт та понад 192 - на поточний ремонт доріг міста і прибудинкових територій.

- Чи зросла якість рівненських доріг, які обслуговує міськШЕУ, чи стало менше нарікань на роботу працівників управління?

- Ми маємо сучасну на сьогодні дорожню техніку. Торік завдяки владі міста змогли придбати хоч і не новий, але європейського зразка асфальтоукладач. Тож можу сміливо запевнити, що якість укладання асфальту поліпшилася. Щоправда, бувають прикрі випадки, коли відремонтують вулицю, а через рік вона вже потребує ямкового ремонту. Повинен наголосити на тому, що за останні півтора десятка років, які я очолюю міськШЕУ, на ділянках, де працювали наші робітники, таких випадків не було. Чому вони мали місце на інших ділянках - важко сказати. Причини можуть бути різні: або високі темпи робіт, або незадовільні погодні умови, або низька якість матеріалів, або грубі порушення технології дорожніх робіт, або щось інше. Що стосується міськШЕУ, то якість виконаних нами робіт ми гарантуємо.

Проблематичним для нашого підприємства є питання оновлення машинно-тракторного парку. До сьогоднішнього дня нам у цьому році на придбання техніки кошти не виділяли. Але, завдяки сприянню міського голови Володимира Євгеновича Хомка та його заступника Олексія Віталійовича Хмилецького, до кінця року ми ще зможемо придбати хоча б одну машину, яка зможе покращити якість виконання робіт по утриманню доріг як у зимовий, так і в літній період. Планується придбати комбіновану дорожню машину, яка в зимовий період працює як снігоочисна і піскорозкидальна, а в літній період - як поливо-миюча машина.

«Ті підземні переходи, в які вдалося залучити орендарів, знаходяться в належному стані»

- Напевно, міськШЕУ не раз доводиться виступати в ролі генпідрядника. Назвіть найбільш надійних партнерів Вашого підприємства.

- Звісно, що своїми силами ми не встигаємо освоювати всі ті обсяги робіт, які доводить нам влада міста, тому змушені брати на супідряд інші підприємства з їхніми людьми і технікою. При виконанні ремонтних робіт міськШЕУ та його супідрядниками використовується асфальтобетон відповідних марок, який виготовляє наш асфальтобетонний завод. Якщо ж говорити про капітальний ремонт, то відбувається процедура тендеру за принципом «Більший обсяг робіт за менші кошти»: хто виграє, той і виконує роботи. На сьогодні можна впевнено стверджувати, що в нашому регіоні є досить потужне підприємство - ПрАТ «Рівнеавтошляхбуд», яке може своєчасно та якісно виконувати капітальний ремонт доріг міста. Якщо говорити про поточний ремонт міських доріг, то в цьому році залучали до струменевого та ямкового ремонту ряд підприємств, що добросовісно виконують взяті на себе зобов’язання, зокрема ТОВ «Унідор» (Луцьк), ТОВ «Рівнебудальянс».

- Чи бере міськШЕУ участь у проектуванні нової схеми оптимізації дорожнього руху в Рівному з метою поліпшення його якості, безпеки і швидкості?

- Цю справу доручено Управлінню житлово-комунального господарства. Воно замовило Харківському національному автомобільно-дорожньому університету розробку схеми організації дорожнього руху міста. Цей проект ще не завершений. Ми маємо можливість ознайомитися з ним і подати певні пропозиції. Вони будуть узагальнені комісією з координації безпеки дорожнього руху в місті за головуванням заступника міського голови Хмилецького. Сподіваюсь, цей проект буде втілений у життя.

- Вам не здається, що підземні переходи міста обділені увагою шляховиків?

- Є такий недолік. Ті підземні переходи, в які нам вдалося залучити орендарів, що відповідають за їх утримання, знаходяться, на мою думку, в належному технічному стані. А щодо фінансування обслуговування підземних переходів за рахунок бюджету міста, то це питання дещо складніше. Адже ці споруди, що вже мають термін експлуатації більше 30-40 років, практично потребують капітального ремонту по їх відновленню. Але, вважаю, було би правильно, все-таки, знайти людей, які б хотіли в даних підземних переходах здійснювати якусь свою господарську чи торгову діяльність і заодно їх обслуговувати. Це зменшило би витрати місцевого бюджету на утримання таких об’єктів.

- Чи вдається залучати кошти власників ОСББ для облаштування прибудинкових територій?

- Сьогодні ці роботи практично виконуються за рахунок бюджету. За дольовою участю проводимо ремонт проїздів до виробничих підприємств. У минулому році так робили по вулиці Старицького до виробничих баз. У цьому році - провулок Дворецький, також планується ще проїзд по Грушевського, 2. За домовленістю з владою міста в співвідношенні «50 на 50» ми виконуємо такі роботи. Тобто, половину коштів дають приватні структури або структури бізнесу, ще стільки на проведення такого ремонту виділяється з місцевого бюджету.

«Незалежно від погодних умов, ми щиро і сумлінно виконуємо свій обов’язок перед громадою міста»

- Що вважаєте основним капіталом підприємства?

- Основним надбанням міськ­ШЕУ, зрозуміло, є наш трудовий колектив, який протягом 50 років ріс, розвивався як якісно, так і професійно. На сьогодні маємо значну кількість людей віком більше 50-ти і навіть 70 років. І саме завдяки цим людям та їхній любові до справи, якій вони присвятили своє життя, тримається наше підприємство. Незалежно від погодних умов, від пори доби, від настрою, від рівня фінансування, ми щиро і сумлінно виконуємо свій обов’язок перед громадою міста.

Колектив підприємства налічує 350 чоловік. У багатьох солідний трудовий стаж: від 20 до 30 років - більше 20 працівників; від 30 до 40 років - теж 20; а від 40 років і більше - 6 ветеранів, які в нас працюють, можна сказати, майже від початку заснування підприємства. Це - старший диспетчер Капаць Лариса Володимирівна; водії Мельничук Андрій Онисимович, Дацюк Володимир Петрович та Романчук Віктор Аркадійович; начальник планового відділу Нагорна Віра Леонідівна, яка прийшла у міськШЕУ понад сорок років тому; бухгалтер Чайка Валентина Миколаївна. Ці люди досконало знають підприємство і свою роботу. Також є сімейні трудові династії - Капаців, Касянчуків, Онисимчуків, Любонів, Бондарчуків, Козлюків. Багато людей працювали, звільнялися і знову поверталися до нас.

Чимало зусиль докладаємо для поліпшення умов праці колективу підприємства. Завдяки сучасному ремонту оновлено побутові приміщення для працівників. Тепер люди мають можливість переодягатись у комфортних приміщення, сушити спеціальний одяг, відпочивати, прийняти душ по закінченню роботи та з добрим настроєм повертаються у свої домівки.

- Ваші побажання колегам і партнерам напередодні піввікового ювілею заснування Рівненського шляхово-експлуатаційного управління автомобільних доріг та професійного свята - Дня дорожника й автомобіліста.

- Днями наше підприємство відзначить 50-річчя свого заснування. Ці півстоліття засвідчили: колектив, який стільки пройшов, не розгубивши відданості професії комунального дорожника та людяності, гідно і впевнено йде назустріч новим здобуткам. Сьогодні основа колективу міськШЕУ - це досвідчені працівники, які разом з управлінням пережили і піднесення, і кризові періоди. Потроху відбувається вливання свіжих сил, приходять працювати молоді фахівці.

Я вдячний долі за те, що керую таким чудовим колективом. Глибоко вдячний депутатам Рівненської міської ради та міському голові Володимиру Євгеновичу Хомку за постійну підтримку нашого підприємства. Звичайно ж, хочу побажати здоров’я та довголіття працівникам і ветеранам міськШЕУ та членам їхніх сімей. Велике вам спасибі за ті довгі роки добросовісної праці, які ви віддали нашому підприємству і громаді рідного міста.

З Днем дорожника та автомобіліста, шановні колеги і партнери, дорогі водії та пасажири!

26.10.2017Спілкувався Олесь ДУБОВИК



Рівне-Ракурс №10 від 26.10.2017p. 
На головну сторінку