№854 від 29.03.2018p. | |
Передплатний індекс: 23429 Тел. +38(0362) 623131, (098)0565477 |
Нещодавно на вулиці Макарова в Рівному побачив цікаву картину. Перед моєю машиною виписувала «вісімки» іномарка з київськими номерами. Ні, її водій не був в стані сп’яніння, просто пробував об’їхати численні ями. Десь на середині дороги водій, зрозумівши марність своїх зусиль, поїхав як і всі - по ямах. Дійсно, якість дорожнього покриття після нинішньої зими практично у всьому обласному центрі гірша за попередню весну.
Сьогодні міська влада Рівного збирається вирішувати цю проблему ремонтом доріг звісно ж в місті. Так, за словами міського голови обласного центру Володимира Хомка, вулиця Макарова буде приведена до ладу в цьому році - в минулому не встигли. Однак подібний масштабний проект, на думку багатьох фахівців, є не більше ніж тимчасовим вирішенням проблеми. Чому? Є три чинники.
Перший - це ті самі фури. Навіть, якщо дорогу зроблять якісно і не вкрадуть жодної копійки, вона довго не простоїть. Тому що все одно по ній щоденно і в день і вночі будуть їздити фури. Але так як наші перевізники мають таку звичку завантажувати ваговози за принципом «чим більше, тим краще» жодне дорожнє покриття такої наруги не витримає, і вже за кілька років (це в кращому випадку) ми отримаємо дорожнє покриття в його нинішньому вигляді, адже закони фізики ще ніхто не відміняв.
Чинник другий. Економіка розвивається, і тому кількість вантажівок збільшується і цей процес не зупинити. Тобто, кількість тих самих фур на вулицях обласного центру буде лише зростати, тим більше, що область то в нас прикордонна і транзитна.
Чинник третій. Залізниця. На сьогоднішній день транспортувати грузи вагонами значно дешевше ніж автотранспортом, і це в деякій мірі рятує транспортну та екологічну ситуацію в Рівному. Але залізниця знаходиться в дуже важкій ситуації, і парк вагонів та локомотивів зношений. Тому доведеться списувати старі вагони і піднімати вартість доставки, щоб купувати новий рухомий склад. Таким чином частина вантажопотоку перейде в найближчі роки на автомобільний транспорт з усіма невеселими наслідками для транзитних міст, що не мають повноцінної об’їзної траси.
Висновок. В найближчі кілька років проблема завантаження цілих районів міста заторами із фур стане дуже гостро, а це вже не жарти, тому що подібний транспортний колапс має і свою екологічну складову. Добре, що влада Рівного взяла курс на насичення громадського транспорту екологічно чистими тролейбусами, але куди більшої шкоди якості повітря приносять ті самі фури.
Що ж робити?
Питання легше задати ніж на нього відповісти. Це відомо всім. Грошей на будівництво об’їзної дороги в міському та й обласному бюджетах немає і ніколи не було. Теоретично, це цікаво центральній владі, але лише теоретично. Повноцінна об’їзна - це хороший привід розповісти про вирішення транспортної проблеми одного окремого міста Рівне. Але ситуація з дорогами по всій Україні така страшна, що коли ж «дійдуть руки» до будівництва частини об’їзної дороги навколо Рівного у столичних чиновників, не зможе сказати ніхто. Таким чином, ми маємо замкнене коло. В міста грошей немає, але є потреба будувати дорогу. В державному бюджеті ніби то гроші є, але проектів і без Рівного стільки, що аби хоч щось збудувати. Тому то і не маємо ми повноцінної об’їзної траси і їздимо розбитими дорогами і будемоїздити і далі, поки нарешті не об’єднається громада міста і влада навколо вирішення цієї проблеми, поки ще не пізно.
29.03.2018 | Володимир Конєв |
Рівне-Ракурс №10 від 29.03.2018p. На головну сторінку |