№864 від 07.06.2018p. | |
Передплатний індекс: 23429 Тел. +38(0362) 623131, (098)0565477 |
#Майстри благоустрою
Знайомтесь, власник та директор ТзОВ «Якість і будівництво» Борис КРИВКО (на фото). Народився і виріс у Чернівцях, де закінчив школу, а також будівельний технікум. На даний час здобуває вищу освіту в магістратурі НУВГП. У 2002-му переїхав у Рівне. З 2005-го працював у приватній будівельній фірмі, яка займалась будівництвом та ремонтом доріг. Набравшись досвіду, вирішив започаткувати власну справу.
Основний вид діяльності ТзОВ «Якість і будівництво» – будівництво житлових і нежитлових будівель, будівництво доріг і автострад, надання в оренду вантажних автомобілів, будівельних машин, послуги з прибирання снігу, розмітка доріг та зон паркування автотранспорту, різні будівельні роботи.
«Є проблеми доріг, які накопичувалися десятками років, за три-чотири роки їх не реально вирішити»
– Борисе Євгеновичу, поділіться своїми секретами успішного ведення бізнесу?
– Головний секрет – любити те, що ти робиш. Потрібні душа і професійні знання. Сьогодні не працює хаотичний бізнес. Нині час системного ведення підприємництва. Потрібно чітко бачити цілі розвитку, вміти правильно визначити пріоритети. До того ж, у мене є команда надійних однодумців. Це дозволяє працювати ефективно навіть у непростих умовах. Професійна команда – запорука нашого успіху і стабільності. Ми забезпечені роботою не тому, що її багато в місті, а тому, що в нашої фірми хороша репутація.
Потенційним замовникам я кажу: «Якщо ви хочете гарантію, то я вам пораджу, як краще зробити. А якщо ви хочете, аби я зробив так, як ви хочете, то нічого не кажіть про гарантію». Люди починають думати: дешево – це не означає добре. Критерій «подав дешевшу пропозицію і виграв тендер» – неправильний. Повинен вигравати той, хто вже зарекомендував себе і зробив не одну дорогу – наприклад, як Рівненське міськШЕУ.
Зараз модно обводити кругами ями на дорогах. Та не з’являються всі вони за один день. Для того щоб виконувати ремонт доріг є низка умов. Найголовніше – сезонність, навантаження авто на дорогу, погодні умови, планування коштів із місцевого бюджету, затверджений графік виконання робіт. Є певна кількість працівників, є для них визначений на рік обсяг дорожніх робіт. Ремонтні роботи починають виконувати з головної дороги, де найбільш інтенсивний транспортний потік, затим продовжують їх на другорядних.
– Відмовитися від ямкового ремонту Україна зможе орієнтовно за три-чотири роки, запевняють у Держагентстві автомобільних доріг. Ви вірите в це?
– Нині, за оцінками експертів, 94% автомобільних доріг України експлуатують понаднормово. Аби всі їх привести в нормативний стан, необхідно близько двох трильйонів гривень. Виділені цьогоріч на дороги 44 мільярди – мізерна сума від необхідного фінансового ресурсу. Тому «латки» на дорогах – це не спосіб вирішення проблеми, а спосіб швидкого відновлення їх експлуатаційної здатності. Ямковий ремонт доріг – не нова дорога, а можливість зберегти те, що від неї залишилося. Якщо його не робити, то замість доріг залишаться одні напрями руху.
Потрібно міняти технології та нормативи, адже майже всі українські дороги розраховані на стару техніку, а зараз їх використовують для перевезення 40-тонних вантажів плюс вага транспортного засобу. В Україні чомусь звинувачують у поганій якості доріг тих, хто їх робить, а не тих, хто їх гробить. Це якось дивно. Дорожникам дали проект, вони за цим проектом працюють. А потім, якщо помилка в проекті, чи хтось яму викопав на дорозі, ремонтуючи підземні комунікації, чи 60-80-тонні фури залишили після себе глибоку колію в асфальті – хто винен? Звісно, дорожники. Є проблеми доріг, які накопичувалися десятками років, за три-чотири роки їх не реально вирішити.
«Для ОСББ виконуємо асфальтування, ямковий ремонт та розмітку дворової території»
– Які об’єкти з портфоліо Вашої фірми заслуговують на увагу?
– Передусім це ті об’єкти, на яких ми працювали в Рівному, а також у Смизі та Дубні:
• якісний ремонт території ТОВ «МЕТРО Кеш Україна енд Кері Україна»;
• благоустрій території навколо торгового центру на розі вулиць Макарова – Млинівська (замовник – ТзОВ «Захід-Трансбуд»);
• облаштування асфальтного покриття спортмайданчику по вул. Орлова та капітальний ремонт дороги – пров. Вінницький (ТОВ «Західбудцентр»);
• капітальний ремонт дорожнього покриття по вул. Шведа (Рівненське міськШЕУ);
• облаштування асфальтобетонного покриття території навколо автосалону «Валері М» по вул. Київській, 101-а (ТзОВ «Континент»);
• благоустрій території біля житлового будинку по вул. Чорновола, 60 (ТОВ «Укрінжинірбуд»);
• капітальний ремонт дороги з облаштуванням світлофорів на перетині вулиць Соборна – Пушкіна;
• капітальний ремонт баскетбольного майданчика по вул. Короленка, 3 (ТОВ «Західбудцентр»);
• облаштування асфальтного покриття навколишньої території та розмітка стоянки для автотранспорту біля міського зоопарку (Рівненське міськШЕУ);
• будівництво футбольного стадіону з трибунами, роздягалками і туалетами в смт Смига (ПрАТ «Єврошпон – Смига»);
• дорожні роботи в центрі міста Дубно на замовлення Управління архітектури та будівництва Дубенської міської ради.
– А ОСББ співпрацюють з Вашим підприємством?
– Для ОСББ виконуємо асфальтування, ямковий ремонт та розмітку дворової території. Хоча, правду кажучи, розмітка не завжди допомагає водіям правильно розташувати свої автомобілі. Ми багато говоримо про європейські стандарти, але самі не завжди дотримуємося їх у житті. Ті, хто бував у європейських країнах, захоплюються тамтешніми порядками: всі учасники дорожнього руху такі ввічливі, один одного пропускають. Наші водії закордоном теж галантні джентльмени, а приїдуть додому – все роблять навпаки. Напевне, така у нас ментальність.
– А що Ви порадили би передусім перейняти з європейського досвіду організації дорожнього руху?
– Закордоном намагаються обходитись без світлофорів, там скрізь на перехрестях роблять кругові розв’язки. В Ізраїлі був – навіть на маленькому перехресті круговий рух і кожен знає, хто за ким їде. На Рівненщині також почали будувати європейські розв’язки: в Костополі її вже зробили, на черзі – Рівне. Завдяки сучасним транспортним розв’язкам в Європі набагато менше випадків ДТП, ніж в Україні.
«Місто погарнішало завдяки спільним зусиллям багатьох підприємств»
– У дорожніх організаціях, як правило, висока плинність кадрів, пов’язана не тільки з людським чинником, а й економічним – прагненням багатьох українців отримувати європейські зарплати. Вашу фірму ця проблема зачепила?
– Більшість працює в колективі з початку створення, є поодинокі випадки звільнення через порушення трудової дисципліни. Наприклад, працівник з’явився на роботу в нетверезому стані. В цей день він звільняється від виконання роботи, але після двох попереджень людину просто звільняють. Є і такі, що поїхали в Польщу на заробітки, але все одно повертаються до нас.
– За останні роки Ви побачили позитивні зміни в Рівному?
– В будь-якому випадку наше місто погарнішало завдяки спільним зусиллям багатьох підприємств, які забезпечують його життєздатність та комфорт, в тому числі і нашого колективу. Навіть є куди поїхати на прогулянку з дитиною та показати наочні результати нашої роботи.
– Ви, напевне, колишній спортсмен?
– Так, я грав у футбол. У мене і зараз є футбольна команда «Альянс», де я займаюсь технічною стороною, вирішую питання щодо збору команди, оплати членських внесків, підготування поля перед грою. Ми тренуємося у Білій Криниці, виступаємо у вищій лізі Рівненського району. Мій старший син теж гравець «Альянсу». Коли команда грала на стадіоні в Смизі, він розповідав колегам-футболістам, що цей об’єкт побудувала фірма його батька.
– У числі Ваших захоплень є місце полюванню чи рибалці? Як відновлюєте сили після важкої праці?
– Коли мене запрошують, не відмовляюсь – із задоволенням їду з друзями на природу. Коли ж на вихідні накопичується багато невідкладних справ, працюю в офісі. В мене прекрасна сім’я, чудова, любляча дружина, яка в складні моменти мого життя завжди поруч, хороші чуйні діти. Мабуть, це все наповнює позитивом та додає сили…
– Ваша заповітна мрія.
– Що, здебільшого, люди хочуть досягти в житті: дім побудувати, дерево посадити, забезпечити дітям хороше майбутнє. В мене це все вже є, настала черга подбати про внуків. Хочеться щось залишити після себе, щоб мене пам’ятали і мої внуки. До речі, старший син уже працює зі мною і закінчує навчання в Інституті будівництва та архітектури НУВГП за фахом «Автомобільні дороги, основи та фундаменти». Це – унікальна спеціальність, сьогодні дуже важко знайти дипломованого інженера-мостобудівника. Молодший син після закінчення школи планує продовжувати навчання у вищому навчальному закладі спортивного профілю.
Спілкувався Олександр ОЛЬХОВИК
07.06.2018 |
ТзОВ «Якість і будівництво» 33000, м. Рівне, вул. Гайдамацька, 41; моб. тел. (067) 382-13-28; e-mail: yakist_budiv@i.ua
Рівне-Ракурс №10 від 07.06.2018p. На головну сторінку |