№886 від 08.11.2018p. | |
Передплатний індекс: 23429 Тел. +38(0362) 623131, (098)0565477 |
Стрімкий ріст вартості усіх сегментів автомобільного пального (бензин, солярка та автогаз) вже суттєво вдарив по, і без цього не дуже тугих, гаманцях простих громадян. Це зростання цін на продукти харчування, яке ми спостерігаємо, і збільшення вартості проїзду в громадському транспорті. Дійшло до того, що в сусідньому Тернополі після подорожчання проїзду в міському транспорті обурились містяни, а після зменшення вартості проїзду застрайкували перевізники. В результаті – транспортний колапс. На Рівненщині поки що до таких інцидентів справа не дійшла, але вартість проїзду , в першу чергу в міжміських маршрутках, суттєво піднялась.
- Ситуація стабілізувалась. Сьогодні ми бачимо, що основні фактори, які призвели до останнього «цінового раллі» на ринку паливно – мастильних матеріалів, потроху стухають. Вартість сирої нафти на світових ринках суттєво впала - з 80 доларів за один барель до 73, 74 доларів. Курс гривні до долара теж трохи зміцнів, а пропозиції пального на гуртовому ринку зросли. Це стимулює мережі АЗС знижувати вартість пального. Що ж до прогнозу, то можу сказати, якщо нинішня ситуація протримається хоча б тижня два, то ми побачимо зменшення цін на АЗС від гривні до півтора гривня за літр. Якщо ж вартість нафти впаде хоч трохи нижче 70 доларів за барель, а гривня збереже нинішній курс, то варто очікувати повернення «старих» цін на рівні початку 2018 року.
Від себе можна додати - навіть на правах анонімності гравці «паливного ринку» не все можуть сказати. В реальності на ціни на пальне суттєво тиснуть ще два фактори – найближчі вибори та обсяги споживання.
З першим все зрозуміло. Завжди наша влада в останні місяці перед виборами прагнула створити максимально комфортні умови для виборців, аби показати, що вона – влада – діє, і діє ефективно. Дешевий бензин та солярка (у порівнянні з цінами в країнах ЄС звісно) є аргументом за владу. Таким чином можна очікувати зниження та стабілізації цін, принаймні до кінця березня 2019 року.
Другий фактор не такий простий. Стрімке подорожання пального призвело до зменшення його споживання, а це вдарило по рентабельності роботи АЗС. Якщо нинішні ціни збережуться, то деяким мережам доведеться працювати із нульовою рентабельністю, а можливо й піти у «мінус». Тобто, вони теж зацікавленні в тому, щоб ціни впали, тому що тоді збільшиться споживання пального. Як би там не було, але можна спрогнозувати, що автовласникам стане трохи дешевше прогодувати своїх «сталевих коней», а це добре.
08.11.2018 | Володимир Конєв |
Рівне-Ракурс №10 від 08.11.2018p. На головну сторінку |