Piвнe-Paкуpc - просто ЦIКАВА газета №925 від 08.08.2019p.
Передплатний індекс:
23429
Тел. +38(0362) 623131, (098)0565477

#Майбутнє автодоріг

Сергій ЧУДНОВСЬКИЙ: «Якісні дороги в Україні – це реально»

Сергій ЧУДНОВСЬКИЙ: «Якісні дороги в Україні – це реально»

Спеціальні добавки для дорожніх бетонів системи «КОМПЛЕКС» підвищують їх надійність і довговічність

Дороги – це артерії економіки. Кожна гривня, витрачена на дороги, дає 2,5 гривні зростання національної економіки. Торік в Україні почали будувати цементобетонні дороги (ЦБД). Такі дороги особливо популярні в Європі (30% доріг) та США (60%) і приносять відчутну вигоду вже через 10 років після початку експлуатації. У Міністерстві інфраструктури поквапилися заявити про початок «ери бетонних доріг». Усі ми прекрасно пам’ятаємо відому формулу сучасного маркетингу: властивості – переваги – вигода. Так, саме вигоди вимагає ринок будівництва сучасної дорожньої інфраструктури – як технічної, так і економічної.

Про безперечні переваги цементобетонних доріг «Рівне-­Ракурсу» розповідає кандидат технічних наук Сергій ЧУДНОВСЬКИЙ, директор НВП «МІСТІМ» – відомого українського розробника і виробника спеціальних добавок для дорожніх бетонів системи «КОМПЛЕКС», які підвищують їх якість, експлуатаційну надійність і довговічність.

Цементобетонні дороги: правда проти міфів

– Сергію Михайловичу, навколо будівництва цементобетонних доріг існує низка міфів, які гальмують реалізацію стратегічних і тактичних рішень щодо впровадження ЦБД в Україні. Ви готові їх розвіяти?

– Почну з першого міфу: «Ціна». Авторитетні експерти аналітичного центру «Український інститут майбутнього» спільно з Асоціацією виробників цементу України «Укрцемент» представили дослідження «Переваги цементобетонних доріг в Україні», в якому переконують, що цементобетонні магістралі насправді не дорожче за асфальтобетонні дороги (АБД). Як аргумент вони наводять такі розрахунки: метр квадратний дороги I-II категорії з цементобетонним покриттям складає близько 1400-1600 гривень, тоді як, наприклад, при будівництві автомобільної дороги з асфальтобетонним покриттям I-II категорії вартість метра квад­ратного покриття становила в Україні близько 1800-2200 гривень. При цьому життєвий цикл цементобетонної дороги до першого капремонту – не менше 20-25 років, а асфальтобетонної – до 10 років, загальна вартість цементобетонних доріг протягом 20 років в 2-2,5 рази нижче порівняно з асфальтобетонними дорогами, враховуючи витрати на нове будівництво, середні поточні ремонти та капітальні ремонти.

Другий міф: «Цементна промисловість не має потужностей для випуску належного обсягу дорожнього цементу». Цементні підприємства України готові випускати дорожній цемент у кількості, необхідній економіці України, і такої якості, що відповідає європейським стандартам. За підрахунками експертів, виробничі потужності вітчизняної цементної промисловості не використовуються на третину, що дає можливість забезпечити будівництво цементобетонних доріг в Україні. Враховуючи географічне розташування виробників цементу та інших будівельних матеріалів, можна забезпечити будівництво ЦБД у будь-якому регіоні України.

Третій міф: «Брак досвіду і фахівців». Автори дослідження «Переваги цементобетонних доріг в Україні» категорично заперечують твердження, що бетонні дороги нікому будувати і нікому обслуговувати. Українські компанії будують аеропорти і злітні смуги, використовуючи сучасне обладнання та кращі світові технології не тільки на території України, а й за кордоном. Подібні технології застосовуються і для доріг. В Україні достатньо кваліфікованих кадрів для реалізації проектів автомобільних доріг на основі цементобетонних покриттів.

Четвертий міф: «Будівництво цементобетонних доріг не матиме жодного економічного ефекту для держави». За оцінками Українського інституту майбутнього, при будівництві тисячі кілометрів на рік цементобетонні дороги можуть забезпечити зростання ВВП до 2030 року від 8,5 до 19,4 млрд доларів шляхом збільшення обсягів інвестицій, ефектів суміжних галузей і відсутності імпортної складової. А через 20 років ефект становитиме до 31 млрд доларів. За прогнозом авторів дослідження «Переваги цементобетонних доріг в Україні», економічний ефект від будівництва асфальтобетонних автомобільних доріг до 2030 року буде в 6 разів меншим. При будівництві АБД основну вартісну частину складає імпортний бітум. Відповідно, при будівництві доріг знижується показник «чистого експорту» у структурі ВВП. Натомість, будівництво цементних доріг повністю забезпечується сировиною, виробленою в Україні. Це значний потенціал для економічного розвитку держави та зростання її транзитного потенціалу.

П’ятий міф: «Комфорт для водія». Хоча відразу після будівництва асфальтова дорога має вищий ступінь комфорту, вже через 5 років цей показник істотно знижується. Результати дослідження в Канаді показали, що через 5 років асфальтобетонні дороги зазнали в 2,3 рази більше деформацій, ніж цементобетонні. Крім того, автовласники, які будуть їздити по «бетонці», ще й відчують серйозну економію, експлуатуючи цементобетонні дороги. Канадські експерти, які інспектували 20000 автомобілів (3000 з них – вантажні) на 100 кілометрах дороги, з’ясували, що в середньому машини споживали бензину на 3,85% менше, ніж на асфальті. До речі, максимальний показник економії пального сягав 6,9%.

Термін експлуатації «бетонки» – 50 років

– Якими Ви бачите техніко-економічні переваги цементно-бетонних покриттів перед асфальтовими?

– Головний козир бетонного дорожнього покриття – міцність та довговічність. На багатьох північноамериканських «бетонках», укладених ще в 60-х роках, покриття ні разу не оновлювалося, що свідчить про безперечні переваги ЦБД. А саме:

• Термін служби бетонної дороги без капремонту – не менше 25 років. Термін експлуатації «бетонки» – 50 років.

• Завдяки своїй міцності, бетонний автобан здатний пропускати важку автомобільну техніку на високих швидкостях руху. Динамічні навантаження, що виникають в процесі руху багатотонних вантажних автофур, за лічені дні здатні зруйнувати асфальтове покриття. Бетонному покриттю ця доля не загрожує.

• Малий знос і низька зношуваність дорожнього покриття, відповідно, мало пилу, його практично немає.

• Мінімальні трудовитрати на поточні ремонтні роботи. Та й сам ремонт можна звести до локальних заходів, пов’язаних з вирізом і виїмкою пошкодженої ділянки, заливанням її бетоном і наступним шліфуванням.

• Бетонне покриття володіє підвищеною стійкістю до агресивного впливу навколишнього середовища, чого не можна сказати про асфальт. Будь-які некомфортні погодні умови – спека, супроводжувана високою температурою, сніг і подальша відлига, дощі – є ворогами асфальту. Бетон в цьому плані більш надійний та довговічний матеріал. Сюди ж приплюсуємо вологостійкість бетону.

• Висока шорсткість бетонного дорожнього покриття дозволяє автотранспорту «літати» на пристойних швидкостях навіть у дощову погоду, чого не скажеш про асфальтове шосе, яке в дощ при екстреному гальмуванні перетворюється в льодовий каток.

• Морозостійкість бетонного покриття.

• У нічний час доби бетонну дорогу краще видно – бетон відбиває на 30%-50% більше світла, ніж асфальт, що позитивно впливає на безпеку руху.

• Бетонне покриття довше залишається гладким, без тріщин, ям і вибоїн, ніж асфальтове.

• На бетонному покритті можна забезпечити більш високий коефіцієнт тертя, що особливо актуально на складних ділянках дороги (спуски, круті повороти, підйоми). Для кращого зчеплення коліс автомобіля з покриттям дороги можна навіть пропиляти канавки.

• У виробництві асфальту задіяні нафтопродукти. Зростання ціни на нафту спричинить подорожчання вартості виробництва асфальту.

• Бетон є екологічно нешкідливим будівельним матеріалом, що не становить небезпеки для ґрунту та ґрунтових вод.

• Технологічний аспект – можливість механізації робіт на всіх етапах будівництва дорожнього полотна.

Висока якість доріг – пріоритет для держави

– Керівник «Укравтодору» Славомір Новак, відзначивши появу в Україні потужного лобі будівництва бетонних доріг, застеріг, що такі дороги варто будувати тільки там, де це виправдано…

– Я підтримую такий виважений підхід. Дійсно, в нашій країні використання цементобетонних покриттів доцільне передусім на дорогах з високою інтенсивністю руху великовагового транспорту, особливо на півдні. Україна вже зробила перші важливі кроки для впровадження бетонних технологій: підписано меморандум про співпрацю з кращими американськими компаніями для навчання наших фахівців сучасним технологіям будівництва бетонних доріг, оновлено будівельні норми та технічні стандарти, в дорожній галузі впроваджуються німецькі та американські технології.

Переформатування влади в Україні – новий президент, новий парламент, а згодом і новий Кабмін – все це вселяє надію на те, що висока якість українських доріг стане пріоритетом для держави і завдяки іноземним інвестиціям у дорожню галузь ситуація кардинально зміниться. Якісні автомобільні дороги в Україні – це реально. А тому ми готові взяти на себе частку відповідальності за надійність цементобетонних доріг.

Компанія «МІСТІМ» пропонує суттєво покращити експлуатаційні характеристики бетонних доріг, отримати додатковий економічний ефект при їх будівництві завдяки використанню розроблених нами спеціальних добавок для дорожніх бетонів системи «КОМПЛЕКС». Виготовлення дорожнього бетону з високими показниками довговічності, морозостійкості, атмосферостійкості, зносу, водонепроникності, корозійної стійкості цементного каменю стало можливим завдяки застосуванню в інноваційному продукті НВП «МІСТІМ» спеціальних гідрофобних полімерів, які принципово змінюють характер роботи бетону під впливом агресивного середовища. Елементи технології запатентовано в Україні.

Користуючись нагодою, щиро вітаю з професійним святом – Днем будівельника – працівників та ветеранів праці НВП «МІСТІМ», всіх наших партнерів – колективи будівельних компаній в усіх регіонах країни. Результати нашої спільної роботи завжди на виду – це нове житло і тисячі сімей, які здобули сімейний затишок, це сучасна архітектура наших міст, це нові дороги і промислові об’єкти, це розвиток нашої України.

Бажаю всім, хто пов’язав своє життя з будівельною індустрією, щастя, здоров’я, сімейного благополуччя та достатку, впевненості в майбутньому і подальшого професійного зростання.

08.08.2019Спілкувався Олесь ДУБОВИК

Компанія НВП «МІСТІМ» м. Рівне, вул. Курчат ова, 18-і, 33018; тел.: (0362) 63-66-14, моб. (050) 339-24-20; nvpmistim@gmail.com; www.mistim.com.ua



Рівне-Ракурс №10 від 08.08.2019p. 
На головну сторінку