№929 від 05.09.2019p. | |
Передплатний індекс: 23429 Тел. +38(0362) 623131, (098)0565477 |
Швидкоплинна мода і ніяких декольте
В цей же період з’явилися перші знамениті наряди з кінофільмів і перші легендарні костюмери. Одяг кіногероїв відігравав тоді кілька ролей. По-перше, він допомагав глядачеві зануритися в епоху, зображену на екрані, а самим акторам - з головою піти в роль. А по-друге, в 1930-х і 1940-х, коли кіно стало одним з головних розваг американців, кіностудії навіть рекламували фільми, обіцяючи глядачам модні наряди героїв. Справа в тому, що жінки почали виїжджати з маленьких містечок в мегаполіси і ходити на роботу, а образи актрис і мода в фільмах підказували їм ідеї для власних прикидів.
Наряди головних героїнь були настільки впливовими, що навіть історичні драми надихали щоденні образи модниць. Цьому сприяло ще й те, що костюмери майже всіх голлівудських фільмів цієї епохи не особливо гналися за історичною достовірністю. В першу чергу вони намагалися створити запам’ятовувані наряди, які розбурхали б уяву глядачів.
У кожній великій кіностудії був власний головний дизайнер костюмів, який відповідав за вбрання у всіх стрічках і володів впізнаваним почерком. Головним костюмером MGM був легендарний модельєр Адріан. Запам’ятали кутюр’є, перш за все, завдяки яскравим платтям до «Чарівника країни Оз».
Фільми студії Warner Brothers легко вгадувалися за довгими, повітряними сукнями світлого кольору, які створював австралійський модельєр Оррі-Келлі. Тривалий час саме він мав рекордну кількість «Оскарів» серед своїх співвітчизників. Оррі-Келлі не просто працював із зірками Голлівуду, але і підтримував близькі дружні відносини зі своїми клієнтами. Коли він помер, його труну несли Тоні Кертіс, Біллі Уайлдер, Джордж Кьюкор і Кері Грант.
Найрозкішнішими, безсумнівно, були творіння Тревіса Бентона, головного дизайнера студії Paramount і, цілком можливо, найвпливовішого костюмера золотої доби Голлівуду. Він створював одяг навіть не для кінозірок, а для справжніх жінок-вамп: його сукні прикрашалися сяючими коштовностями, хутром і пір’ям рідкісних птахів. Не дивно, що найчастіше Бентон одягав саме фатальних дівчат на кшталт Марлен Дітріх, Кармен Міранди і Ріти Хейворт.
Несподіваною проблемою для кіностудій і їх штатних дизайнерів стали фільми про сучасність. Так як на придумування і виробництво нарядів йшло кілька місяців, завжди був ризик, що дизайни просто втратять актуальність на той час, коли фільм вийде на екрани.
У 1929 році так і сталося - надзвичайно популярні сукні з короткою асиметричною спідницею раптово вийшли з моди, коли французький модельєр Жан Пату продемонстрував американцям свої наряди зі спідницями в підлогу. Ще не випущені фільми з героїнями в коротких сукнях раптом стали виглядати зовсім старомодно. Режисерам довелося перемонтувати стрічки так, щоб дівчат було видно тільки вище пояса.
Після цього власники великих кіностудій наказали костюмерам дотримуватися в своїх фільмах класичного «гламурного» стилю, який би підкреслював сексуальність старлеток і не ризикував раптово вийти з моди.
Історичні драми були ще одним випробуванням для дизайнерів. Наряди повинні були хоча б в загальних рисах відповідати зображуваній епосі, але і в той же час - задовольняти сучасним смакам глядачів і підкреслювати красу актрис. Яскравим прикладом спроб поєднувати всі ці фактори вважаються наряди Тревіса Бентона до фільму «Клеопатра» (1934). Незважаючи на наявність давньоєгипетських мотивів у прикрасах, самі силуети не тільки відповідали естетиці тридцятих, але і не викликали б здивування на сьогоднішній червоній доріжці.
І все ж за однією деталлю фільми, зняті протягом 1934-1966 років, можна з легкістю впізнати. Справа в тому, що строгий Кодекс Хейса, який регулював етичні питання кіновиробництва, забороняв демонструвати на екранах не тільки секс і насильство, а й навіть зону декольте. Так що незважаючи на те, що глибокі вирізи і відверті наряди були цілком прийнятними, скажімо, за часів Марії-Антуанетти або правління Клеопатри, в старих фільмах про ці історичні епохи всі актриси одягнені досить скромно.
Ми всі чули про те, що Жан-Поль Готьє створював костюми для знаменитого «П’ятого елемента» Люка Бессона і про тривале співробітництво Одрі Хепберн з легендарним Юбером Живанши. Але наряди, які вплинули на історію моди в кіно - заслуга не тільки засновників Будинків моди, які зрідка працювали і в кіноіндустрії, але і результат копіткої праці кінокостюмерів. Без модельєрів типу Адріана, Оррі-Келлі і Тревіса Бентона наше розуміння слів «голлівудський гламур» було б зовсім іншим, а класичні фільми виглядали б інакше.
Життя, під прицілом камер і постійної уваги до своєї персони, досить стресове. Хочеться вірити, що зірки Голлівуду завжди прекрасні і виглядають на всі 100%, коли крокують по червоній доріжці, або вибігають з дому в супермаркет. Їх шкіра світиться здоров’ям, на обличчі бездоганний макіяж і волосся, як тільки після укладання майстра.
Ось кілька класичних б’юті секретів від відомих Голлівудських актрис, які допомогли їм схилити світ до своїх ніг.
• Мерилін Монро
Для того, що б її губи здавалися більш пухкими і апетитними, Монро змушувала свого візажиста застосовувати 5 різних відтінків помади і блиску, для створення так званого 3D ефекту. Більш темні відтінки червоного наносилися в куточки губ, в той час як більш світлі відтінки візажист наносив в цент губ. Ефект повноти створювався плавним переходом від одного кольору до іншого.
• Елізабет Тейлор
Можливо, це здасться дивним, але Ліз брила обличчя. Зігравши одну зі своїх коронних ролей, роль Клеопатри, Тейлор так вжилася в свого персонажа, що вдалася до подібної б’юті процедури, яку здійснювала єгипетська цариця. З обличчя збривали дрібні волоски і верхній шар клітин шкіри, а це, в свою чергу, надавало шкірі блиску і сяяння.
• Одрі Хепберн
Не раз звертали увагу на шикарні довгі і пухнасті вії Одрі? А ефект цей створювався тому, що вона після нанесення туші поділяла шпилькою кожну вію. Звичайною шпилькою, яку можна знайти в будинку кожної господині.
• Керол Ломбард
В період підйому своєї кар’єри, Ломбард потрапила в автокатастрофу, після якої на її обличчі залишився слід, у вигляді викривленого носа. Але актриса знайшла гідний вихід з ситуації, що склалася: перед нанесенням макіяжу, вона малювала тонкі, світлі лінії, які візуально вирівнювали і створювали ефект тонкого носа.
• Грейс Келлі
Всупереч поширеній думці, що вирівнювання контуру обличчя ввела в моду і почала першою використовувати Кім Кардашьян - це абсолютна неправда. Принцеса Монако першою звернула увагу, як промальовані контури можуть змінити її обличчя, підкресливши переваги. Грейс спеціально червоніла, що б знайти правильну лінію для «малювання». Вона виділяла свої вилиці більш світлим і темним відтінками. Це робило її щічки кольору стиглого персика.
• Вів’єн Лі
Повні губи - візитна картка Лі, але мало хто знає, що вона шалено комплектувала через свою нижню тонку губу. Як таке можливо, подумаєте ви? Все просто, вона використовувала спеціальний світлий олівець, яким виходила за контур нижньої губи. Це створювало ілюзію певної «надутості».
• Марлен Дітріх
У німецько-американської актриси було багато б’ют- козирів в кишені, але її відточені вилиці просто заворожують. А секрет в тому, що Марлен видалила корінні зуби, аби підкреслити контури обличчя і зробити видатними вилиці. Також, вона використовувала кіперну стрічку, для підтяжки обличчя.
• Рита Хейворт
Хвиляста грива рудого волосся - візитна картка Рити. Звичайно, вона докладала зусиль, щоб волосся залишалося в чудовому стані. Для цього, вона після кожного миття наносила на волосся олію, обгортала голову рушником і залишала все на 15 хв. Після, обполіскувала волосся теплою водою і лимонним соком.
• Грета Гарбо
Для того, що б очі були більш виразні і театральні, Грета наносила на повіки тонкий шар вазеліну, і тільки потім, темні тіні для повік. Вона також вважала за краще підводити очі сумішшю з желе і деревного вугілля.
• Мей Вест
Сьогодні, якісну кокосову олію можуть дозволити собі не всі, але в далеких 30-х роках Мая використовувала його кожен день, протягом усього життя. Вест використовувала її замість крему, що б зволожувати обличчя і продовжувати молодість шкіри.
• Глорія Свенсон
Свенсон завжди дотримувалася здорового харчування, і це було видно по її шкірі. Вона говорила, що секрет її краси - це сирі овочі. Вона не тільки вживала їх у своєму раціоні, а й наносила на шкіру у вигляді різних масок.
• Інгрід Бергман
Інгрід завжди цінувала природну красу і наносила макіяж, тільки якщо це було необхідно для ролі. Але дещо вона в собі все ж підправляла! Інгрід підголювали волосся, що б лоб здавався вище (досить відома б’юті техніка того часу)
• Софі Лорен
Софі постійно сиділа на середземноморській дієті, а це означає, що у неї в руках, фактично завжди, була пляшка оливково масла. Її шкіра була м’якою і здоровою, адже приймаючи теплу ванну, Лорен обов’язково додавала в воду кілька крапель такої олії.
• Бетт Девіс
До цього дня, очі Бетт, по-праву, вважаються одними з найбільш привабливих і поетично прекрасних. Вечорами, вона клала шматочки огірків на повіки, для свіжого погляду, і використовувала вазелін, що б прибрати темні кола під очима.
05.09.2019 |
Рівне-Ракурс №10 від 05.09.2019p. На головну сторінку |