№279 від 15.02.2007p. | |
Передплатний індекс: 23429 Тел. +38(0362) 623131, (098)0565477 |
#Чим живемо
Чи не щодня до редакції тижневика “Рівне-Ракурс” надходять листи від рівнян, у яких вони обурюються з приводу бездіяльності міської влади чи занадто активної діяльності нових сусідів. І в тому, і в іншому випадках автори звернень просять допомогти. Більш імовірно, що саме зі шпальт газети чиновники дізнаються про їх проблеми. Бо не завжди є час чи здоров’я, щоб потрапити на прийом до керівників міста.
А те, що є у нас люди, не перевантажені таким рудиментом, як совість, - факт. І зустрічаються вони як серед мешканців будинків, так і серед працівників обслуговуючих підприємств. Доки вони не полюблять одне одного, доти житимуть як кіт із собакою, намагаючись то гавкнути, то вкусити, аби лиш відстояти свою правоту. Ось такий він, “паритет”.
"Євроремонт" по-рівненськи
Ми, що нижче підписалися, звертаємося до Вас із проханням допомогти у вирішенні одного питання. У нашому будинку квартиру № N придбали нові мешканці, і тепер ми потерпаємо від незручностей, яких вони нам завдають.
Не попередивши нас, за сприяння котельні, що розташована у нашому дворі, на три дні вимкнули опалення у ванній кімнаті через те, що мешканці квартири №N переварювали труби.
Ми зверталися в котельню, але ніхто на нас не зважав. Восьмого лютого 2007 року власниця сусідньої квартири Ткачук Оксана Кас’янівна звернулася до працівника котельні, який відключив опалення, з проханням відновити теплопостачання. Він пообіцяв, що опалення увімкнуть, але, разом із тим, грубо виштовхав її з приміщення із криком: “Чого прийшла скаржитися?”.
За два дні до того нові сусіди руйнували стіни у ванній кімнаті, кухні та туалеті, оббивали штукатурку у своїй квартирі, в результаті чого у нас по всьому стояку повно пилу. А коли у зірвали підлогу і залили її цементним розчином, у квартирі, що знаходиться поверхом нижче, через отвір, де вмонтована люстра, потекла вода. У суботу, третього лютого 2007 року, цілий день гучно працював дриль та проводилися зварювальні роботи, після чого у наших квартирах стояв страшний сморід, ми відчиняли двері та вікна, а у неділю, четвертого лютого 2007 року, для мешканки однієї квартири викликали швидку допомогу через те, що вона хвора на астму.
На наші зауваження і прохання господар квартири відповів нам криком.
Ми живемо у цьому будинку 36 років, але такого бруду, який розвів новий власник квартири, не було ніколи. Під’їзд ми прибираємо самі, а тепер усюди пісок і сухий розчин, який ми ногами заносимо у свої оселі. На наші зауваження ніхто не реагує.
Мешканці будинку по вулиці Гагаріна (всього 10 підписів)
Коментар:
Юрист Людмила ПАШКОВСЬКА:
- Перш ніж робити у квартирі євроремонт, мешканець повинен отримати на це дозвіл сусідів. Скласти відповідний документ, відповідно до якого, у разі завдання шкоди їх помешканням, відшкодувати збитки. У тому числі - й моральні, якщо у людей виникли проблеми зі здоров’ям. В іншому разі мешканці мають право звертатися до суду. Для цього вони повинні викликати комісію з ЖКП, яка має підтвердити факт завдання шкоди, і зареєструвати свої звернення до міських чиновників, відповідно до Закону України “Про звернення громадян”. У разі відсутності реагування владоможців на скарги, мешканці, можуть відстоювати свої права через суд. Тобто, можна подавати скаргу як на відшкодування збитків, завданих ремонтом, так і на бездіяльність посадових осіб.
Ні світла, ні води, ні тепла...
Шановна редакціє “Рівне-Ракурсу”!
Звертаються до Вас мешканці будинку № 32, що на вулиці С.Крушельницької. Просимо допомогти нам. Цей лист, можна сказати, - “крик душі”. У наших квартирах з початку опалювального сезону не було і немає досі гарячої води, а батареї включили нам 30 січня 2007 року. Та вони ледь-ледь гріють, а у майже кожній квартирі є дітки, які ходять вдома у рукавичках та теплих чобітках.
Це страшно, що будинок у центрі міста залишився без тепла. Труби розкопані ще з жовтня місяця, і вода парує - все говорять, коли ми телефонували у котельню, що шукають порив. От вони з жовтня до кінця січня й шукали. Тепло яке-небудь, а води як не було, так і немає.
У будинку років із двадцять не робився ремонт. 26, 27, 28 січня у нашому другому під’їзді не було світла. Уявіть: ні світла, ні води, ні тепла. У понеділок, 29 січня, електрик з ЖЕКу заявив, що у нас треба замінити рубильник, а в ЖЕКу грошей немає, то здавайте гроші в рахунок квартплати.
Я і всі мешканці нашого під’їзду відмовляємося платити за послуги “Комуненергії” за грудень і за січень включно. А квартплату платитимемо тоді, коли буде зроблений ремонт у нашому під’їзді, встановлені вхідні двері. Працівники ЖЕКу нехай хоч щось зроблять на ту квартплату, що ми їм платимо.
Надрукуйте лист-скаргу про те, як ми живемо з нашими діточками у центрі міста. У мене особисто дитина - інвалід першої групи.
Марія ОЛЕКСІЙЧУК (всього - 48 підписів)
ЖКП не виконує договірних функцій
Шановна редакціє!
Купую і читаю Вашу газету з початку видання (2001 року). Газета цікава, шанована (і не тільки мною), є у ній що почитати. Творчих успіхів усім працівникам газети, здоров’я доброго і цікавих дописувачів! Дякую за таке видання.
Отож і я хочу вилити свій біль й образу на сторінках Вашої газети (шкода, що не радість), бо вже несила носити в собі те, що зібралося у моїй душі. Хочу просто пожалітися Вам (бо немає кому) на неповагу до мене, як до людини, пенсіонерки, ветерана праці з боку керівництва ЖКП.
Справа в тому, що 13 серпня 2005 року у моїй квартирі з вини електрика ЖКП погоріли електроприлади: телевізор “Філіпс” та електроприймач з годинником. Я звернулася із заявою до ЖКП, щоб мені відшкодували кошти, витрачені на ремонти. Керівництво ЖКП визнало свою провину, і погодилося відшкодувати витрати, згідно з чеком на ремонт. Майстер прийшла до мене і сказала, що, як відшкодування коштів, витрачених мною на ремонт, поставлять мені мийку на кухні. Я погодилася на таку пропозицію. Але до цього часу немає тієї мийки, лише одна неправда, обіцянки з боку начальника і майстра: то до... серпня 2006 року, а потім - до кінця жовтня 2006, але “віз і нині там”.
15 червня 2006 року з вини ЖКП (та ж безгосподарність і байдужість) внаслідок сильної зливи затопило мою квартиру на десятому поверсі. Я написала лист про це і передала в руки головного інженера ЖКП. 26 червня він направив до мене працівника. Той подивився, що робиться у моїй квартирі внаслідок зливи, і сказав, що доповість начальнику. Хоча я в листі просила створити комісію, яка б склала акт про те, що сталося у моїй квартирі.
І знову ж таки, до сьогоднішнього дня ніхто нічим не допоміг мені. Всі відповідні документи реєстрації моїх заяв у мене є. Боргів за сплату комунальних послуг у мене ніколи не було і немає. Договірних функцій стосовно мешканців, у даному випадку - мене, ЖКП не виконує. Дуже образливо, коли люди дивляться в очі і говорять, м’яко кажучи, неправду.
Вилила свій біль та образу Вам, редакціє, але легше чомусь не стало.
З повагою, Ольга КОВАЛЬЧУК, м.Рівне, вул. Грушевського, 38
Коментар:
Начальник управління житлово-комунального господарства Рівненського міськвиконкому Юрій СОБЧУК:
- Кожна людина має право робити ремонт. Але так, щоб не завдавати шкоди іншим. На жаль, не всі це розуміють. Розумний чоловік повинен відшкодувати збитки, а не сваритися із сусідами. Про що тут говорити, якщо досі немає Житлового кодексу, де все має бути враховано. У цьому випадку мешканці повинні написати листа, відповідно до якого й буде створено комісію, або ж прийти до мене на прийом. Тоді ми подивимося, що ж то за євроремонт робить цей чоловік. Бо є такі ентузіасти, які без відповідного погодження б’ють діри у несучих стінах.
Якщо ж із вини ЖКП помешканню рівнянина чи рівнянки завдано якоїсь шкоди, то треба викликати комісію. У конкретному випадку побутову техніку необхідно завезти у майстерню, щоб встановити причину несправності і суму збитків. Тоді складається акт, і ЖКП відшкодовує збитки. Зазвичай, після подібного звернення, ми впродовж місяця повертаємо кошти. За цим уважно стежить виконавча служба.
Проблема з опаленням будинків на вулиці Соломії Крушельницької мені давно відома. З вересня минулого року ми прийняли на баланс міста “Комуненергію”, і у мене склалося враження, що до зими вони зовсім не готувалися. Котельня, що на вулиці Соломії Крушельницької, 6, абсолютно не була готова до опалювального сезону. Та теплотраса практично вийшла з ладу. Довелося замінити 1,5 кілометра труб. А щоб люди бачили, у якому жахливому стані ті труби, навіть не поспішали їх закопувати. Але ж обіцяю, що докладемо максимум зусиль, щоб у всіх, без винятку, будинках Рівного було тепло.
Відтепер ми відмовляємося від нарахування оплати за спожите тепло з розрахунку за квадратний метр житла. У кожному будинку буде тепловий лічильник. Скільки гігакалорій отримали мешканці, за стільки й платитимуть. Я вважаю, що давно потрібно змінити відношення між мешканцями й обслуговуючими підприємствами. Обіцяю, що у будинках на вулиці Соломії Крушельницької, буде обов’язково зроблено перерахунок за тепло.
Але стосовно наміру мешканців не платити, скажу, що цього не варто робити: не будуть платити, їх будинки зовсім відключать від теплопостачання. Не ми готували “Комуненергію” до зими, але нам нині за це відповідати. Треба людям пропонувати якісний товар. Коли буде гаряча вода подаватися рівнянам цілодобово, тоді й платитимуть за послуги вчасно. Потрібен прогрес у цьому.
Як варіант, позитивно себе виправдовують об’єднання співвласників багатоповерхових будинків. Тоді люди самі визначають, за що їм платити, і самі ж можуть облікувати кожну сплачену ними копійку. Минулого року звернулося до нас об’єднання “Камелія” із проханням посприяти у підведенні тепла до їх будинків. З міського бюджету ми виділили їм 100 тисяч гривень, мешканці здали ще 20 тисяч, і спільними зусиллями проклали нову теплотрасу.
15.02.2007 |
Рівне-Ракурс №10 від 15.02.2007p. На головну сторінку |