№932 від 26.09.2019p. | |
Передплатний індекс: 23429 Тел. +38(0362) 623131, (098)0565477 |
На жаль, наша дійсність все більше нагадує пародію на СРСР часів Михайла Горбачова. Тут є чому дивуватись, адже історія повинна все-таки чомусь вчити...
Не хочеться іронізувати над паном Тимошенком, але боротьба із незаконними АЗС – це, все-таки, ділянка правоохоронних та контролюючих служб, а не адміністрації. Та справа не в цьому. На жаль, як і у будь-якій кампанії, яка починається із команди «з гори», боротьба йде не з причинами, а з наслідками. Простий приклад, коли Михайло Горбачов почав антиалкогольну кампанію, він був абсолютно правий в тому, що алкоголізм - це погано,але чи стали після цього люди пити менше? Ні. Чому? Тому що боролись із продажем алкогольних напоїв, а не з причинами, які штовхали людей до вживання цих самих напоїв. Результат відомий – бюджет СРСР втратив величезні надходження, тому що горілкою пивом та вином тоді торгувала держава, а прості громадяни почали масово гнати самогон, пити одеколон і тому подібні замінники.
Тобто, боротьба із наслідками не може бути успішною в принципі. Які ж передумови того, що нелегальні АЗС взагалі є? Дуже прості - висока ціна на бензин та солярку, через те, що держава хоче мати у виглядів акцизів і податків з пального максимально багато грошей. Це б?є, в першу чергу, по дрібному та середньому бізнесу, у якого немає можливостей купувати нові економічні машини, адже при наших ставках по кредитам, які знаходяться десь на рівні 25% річних, це неможливо в принципі. Отже залишається одне – шукати більш дешеве пальне, аби вижити. Головний закон економіки – якщо є попит, буде і пропозиція. Тобто, щоб знищити незаконні АЗС, потрібно зменшити акцизи та податки на пальне, і таким чином знищити попит на дешеве «ліве» пальне. Що ж до ефективності боротьби, то автор поспілкувався із топ-менеджером однієї з великих мереж АЗС. За словами мого співбесідника, поки що вони суттєвого приросту обсягів продажу на своїх АЗС не побачили. Тобто, клієнти незаконних АЗС не поспішають переходити на «біле» пальне. Хоча боротьбу звісно будуть продовжувати, і думаю найближчим часом будуть нові закриті нелегальні заправки і це правильно. Хоча при зниженні податкового навантаження на паливно – мастильні матеріали, відразу б зріс обсяг їх реалізації за рахунок природної «детінізації», і той самий бюджет отримав би по факту більше коштів.
Володимир Конєв
26.09.2019 |
Рівне-Ракурс №10 від 26.09.2019p. На головну сторінку |