Piвнe-Paкуpc - просто ЦIКАВА газета №955 від 12.03.2020p.
Передплатний індекс:
23429
Тел. +38(0362) 623131, (098)0565477

#Ракурс економiки

Коли пальне стане дешевим?

Коли пальне стане дешевим?

Говорять, що можна нескінченно довго дивитись як горить вогонь, тече вода, і працює інша людина. До цього класичного вислову можна додати – у нас ще можна так само чекати покращення…

Хоча широкі кола автовласників чекають дешевого пального кожен раз, коли вартість нафти на світових біржах падає. Чекають, і все марно. Чому? Автор попросив прокоментувати ситуацію фахівців ринку нафтопродуктів. Отже, чому не падають ціни на АЗС? Причин тут декілька. Нафта торгується на світових ринках «наперед». Тобто, продають сиру нафту, яка, або тільки що видобута, або та, яку ще навіть не добули. Країни, в яких нафти багато, часто знаходяться за тисячі кілометрів від країн, які багато споживають бензину та солярки. Тобто, нафту цю треба добути, завантажити в танкери, або в трубопроводи і довезти до нафтопереробних заводів. Там з неї повинні виготовити готовий продукт і доставити його споживачам. Як правило, весь цей процес займає місць, а враховуючи те, що подорожчали контракти на майбутнє, ефект від здешевлення буде лише через місяців три, якщо він взагалі буде. В Україні виготовляти з сирої нафти бензин чи дизельне пальне маловигідний бізнес. Численні інвестори, які думали по-іншому, жорстко поплатились за своє нерозуміння реалій нашої економіки і небажання зрозуміти, що Україна не Росія (цитата Леоніда Кучми). Можна додати, що ми і не Білорусь, і не Польща і, навіть, не Литва. В усіх цих, і не тільки в цих, країнах переробка сирої нафти є дуже вигідним бізнесом. В нас чомусь більша частина пального імпортується за долари, а продається за гривні. Якщо курс вітчизняної валюти до «зеленого» падає, то навіть при здешевленні нафти, вартість пального буде зростати. Ніхто з трейдерів собі у збиток працювати не буде. Це реалії, і їх потрібно розуміти. Тим більше, що в умовах вкрай високих ставок за кредитами, купити в резерв пальне, коли воно здешевлюється, наші оператори ринку не можуть, адже власних фінансових ресурсів на такі операції не вистачає. Так що навряд чи варто очікувати пального по 10 гривень за літр, а при серйозній девальвації гривні, пальне за 40 гривень, на жаль, може стати сумною реальністю…
12.03.2020Володимир Конєв



Рівне-Ракурс №10 від 12.03.2020p. 
На головну сторінку