Piвнe-Paкуpc - просто ЦIКАВА газета №993 від 03.12.2020p.
Передплатний індекс:
23429
Тел. +38(0362) 623131, (098)0565477

#Тест для дорожників

Віктор КЛИМУК: «Рівне готове до зими»

Віктор КЛИМУК: «Рівне готове до зими»

Вся техніка міськШЕУ переведена на зимовий режим роботи

Забезпечення належного стану дорожньої інфраструктури Рівного, особливо взимку, та його благоустрою є одним із пріоритетних напрямків діяльності міського шляхово-експлуатаційного управління автомобільних доріг. Про це – в інтерв’ю начальника Рівненського міськШЕУ­ Віктора КЛИМУКА (на фото) кореспонденту тижневика «Рівне-Ракурс».

Віктор Якович – професійний дорожник, на підприємстві працює з 1991 року, починав інженером-механіком після закінчення УІІВГ (нині – НУВГП), останні 20 років очолює управління. Рівняни вдячні комунальникам, що невтомно, вдень і вночі, дбають про дороги рідного міста, та їхньому багаторічному керівникові Віктору Климуку, який досконало розбирається в дорожньому господарстві, знайшов спільну мову з депутатами Рівнеради та зумів їх переконати в необхідності розвивати довірену йому галузь в ногу з часом.

«Весь парк машин та механізмів міськШЕУ готовий до роботи в зимовий період»

– Вікторе Яковичу, чи в пов­ному обсязі управління готове до роботи в зимовий період?

– Ще на початку літа було видано розпорядження міського голови, в якому були чітко визначені завдання нашого підприємства стосовно підготовки до роботи в зимових умовах. Усі ремонтні роботи, поточний та капітальний ремонти по вулицях міста і дворових територіях були передбачені цим документом. На сьогодні ми на 100?% справилися із всіма обсягами робіт, доручених нашому підприємству як за прямими угодами, так і за тендерними зобов’язаннями, які ми взяли на себе. До того ж, нам вдалося зберегти всю наявну техніку для зимового утримання шляхів. Нічого не списали, провели її ремонт, заміну агрегатів та повне технічне обслуговування. Таким чином, сьогодні весь парк машин і механізмів готовий до роботи в зимовий період.

Дякуючи депутатському корпусу та владі міста, в цьому році управлінню було виділено три мільйони гривень, на які нам вдалося придбати сучасний спеціалізований багатофункціональний автомобіль «MAN», оснащений снігоочисним відвальним обладнанням та солерозкидачем. У літній період плануємо використати даний автомобіль на об’єктах капітального, середнього і поточного ремонту та благоустрою для перевезення необхідних матеріалів, а також для транспортування сипучих вантажів із кар’єрів на базу підприємства. Раніше цю роботу виконували наші підрядники. Цього року плануємо залучити для очищення і посипання вулиць 5 «ЗІЛів» (вони хоч і старі, але в справному технічному стані) та 10 автомобілів «МАЗ» вантажопідйомністю до 10 тонн.

З наступного року в Рівненську ОТГ увійде селище Квасилів і, відповідно, вся його вулична мережа. Якщо вона буде вчасно передана нашому підприємству, то, звісно, ми також будемо її обслуговувати. Але ці питання ще будуть розглядатись владою. Можливо, через тендер знайдемо того, хто буде на місці виконувати ці роботи. Якщо ж потрібно буде залучати наші машини та механізми, звісно, ми це будемо робити. На сьогодні заготовлено в достатній кількості матеріали для посипання: відсів – 6 тисяч кубометрів, пісок – 4,5 тисячі. Цьогоріч заготували 1530 тонн солі для приготування спеціальних протиожеледних сумішей, аби вчасно, залежно від погодних умов, посипати ними проїжджу частину для забезпечення належного зчеп­лення транспорту з дорожнім покриттям.

Якщо складеться все добре, то ще до кінця року зможемо за рахунок зекономлених коштів придбати через тендер спеціальне обладнання для приготування водних соляних розчинів. Застосування європейської технології дасть можливість зволожувати ними реагенти, якими оброб­ляють проїжджу частину, що значно підвищує ефективність їх використання. Користуючись нагодою, звертаюсь до власників автомобілів із проханням уникати поїздок під час заметілі та не паркуватись на ніч на узбіччях вулиць, щоб не ускладнювати роботу снігоприбиральній техніці ШЕУ, а також бути пильними на вулицях міста, зберігати дистанцію та безпечний швидкісний режим під час руху в зимовий період.

«Кожна автодорога щоп’ять років потребує поверхневої обробки проїжджої частини»

– Напевне, популярний лозунг «Кадри вирішують все!» є актуальним і для вашого підприємства?

– Сьогодні в нас достатньо досвідчених водіїв та механізаторів, які добре знають наше місто. Але безпроблемним наше виробниче життя важко назвати, оскільки вік частини працівників ШЕУ сягає 60 і більше років, 40?% водіїв уже пенсійного віку. Також гострою проблемою стала захворюваність на COVID-19: близько 20 наших працівників перебувають на лікарняному. За останні два роки в колектив влились молоді фахівці як лінійного складу, так і механізатори. З водіями питання складніше: вони у нас заробляють 8-9 тисяч гривень, а механізатори – до 10 тисяч. На щастя, з ними вже проб­леми немає.

– В ході підготовки до виборів у місцеві ради та міського голови тільки лінивий не критикував міські шляхи, наголошуючи на тому, що за 30 років Незалежності в Рівному не було збудовано жодної нової дороги…

– Але ми маємо капітально відремонтовану вулицю Шухевича, деякі ділянки на інших дорогах – це теж робота. Всім зрозуміло: якби було краще фінансове забезпечення, можна було би зробити більше. Так, у місті на сьогодні є 365 кілометрів доріг – а це більше 420 вулиць, які на балансі ШЕУ. З них справді за цей час повністю капітально відремонтована тільки одна – вулиця Шухевича. А новозбудована теж тільки одна – вулиця Каштанова, побудована компанією «Захід-Трансбуд», яку очолює екс-кандидат на посаду міського голови Віктор Шакирзян. Усе залежить від коштів, які виділяються міською радою на утримання доріг та їх капітальний ремонт і реконструкцію.

МіськШЕУ, як балансоутримувач, щороку подає свої пропозиції до розпорядника коштів – міського управління житлово-комунального господарства. Торік на значні обсяги робіт з поточного ремонту ми запропонували 112 об’єктів. Це були, в основному, міські вулиці магістрального значення, якими рухається транспорт. Бюджет міста зміг фінансово забезпечити проведення поточного ремонту приблизно 60?% цих вулиць. Якщо говорити про наші пропозиції щодо капітального ремонту, які ми теж подаємо щороку, їх, як правило, міська рада задовольняє на 5-10?%. Цього явно недостатньо. Адже кожна автомобільна дорога щоп’ять років потребує поверхневої обробки проїжджої частини. І кожні 15-20 років на кожній вулиці має проводитись капітальний ремонт.

Але за всі роки Незалежності ми маємо зовсім інші цифри: певними ділянками десь щось ремонтували, десь щось виправляли, що покращило ситуацію, але не задовольнило в цілому. Наприклад, основна магістраль міста – вулиця Соборна – за всі 30 років Незалежності, які ми будемо відзначати наступного року, жодного разу в повному обсязі не була капітально відремонтована. Це саме можна сказати і про другу за значенням магістраль – вулицю Київську.

– Рік, що минає, став через COVID-19 особливим для всього світу, України, Рівного і вашого підприємства, яке було задіяне у проведенні дезінфекційних заходів на вулицях міста, зокрема на зупинках громадського транспорту.

– Ситуація навесні вимальовувалась складною і час підтвердив її складність. На мою думку, тоді це було правильним рішенням. Ми підійшли до цієї справи відповідально, переобладнали деяку техніку. Можливо, саме завдяки цим заходам вдалося на початку пандемії утримувати захворюваність на коронавірус на порівняно низькому рівні.

«Ми добре знаємо, що дешевше – не завжди краще та й не завжди служить довго»

– Чи посприяла децентралізація влади покращенню фінансування ремонту та реконструкції міських доріг?

– Все це питання відносне. Якщо говорити про цифри, то вони поступово зростають. Але ми не враховуємо інфляцію. Якщо ці кошти прив’язати до долара чи євро, то, певне, буде відсутня позитивна динаміка, скоріше навпаки. Єдине, що не викликає сумніву, це те, що тих коштів, які виділяються нашому підприємству, недостатньо ні на поточний, ні на капітальний ремонт вулиць міста.

– Які надії та сподівання пов’язуєте з оновленням міської влади в Рівному?

– Протягом останніх 10 років, завдяки досягнутому порозумінню з депутатським корпусом та міською владою, міськШЕУ щороку поповнювало парк машин та механізмів однією-двома одиницями техніки. Звісно, це не ті темпи, яких нам хочеться. Один із п’яти «ЗІЛів», обладнаних піскорозкидачами, вже працює 31 рік з часу випуску, але всі вони робочі. Сподіваюсь, що за нового складу виконавчого комітету, міської ради та нового міського голови це розуміння буде продов­жуватись і ми зможемо значно швидше оновлювати свій машино-тракторний парк, ефективніше працювати та надавати більш якісні послуги громаді міста.

– Чи влаштовує вас, Вікторе Яковичу, державна політика у сфері публічних закупівель робіт і послуг?

– Почну з того, що всі звернення громадян та депутатів стосовно ремонту доріг розглядає розпорядник коштів – управління ЖКГ. Є такі роботи, які виконуються за прямими угодами розпорядника з міськШЕУ, а є і такі, що виконуються переможцями тендерів. На мою думку, політика стосовно проведення тендерів не зовсім правильна, оскільки, відповідно до Закону України «Про дорожній рух», відповідальним за стан доріг є підприємство-балансоутримувач, натомість роботи виконують інші підприємства. При кваліфікації учасників тендеру не завжди беруться до уваги такі критерії, як наявність у потенційного виконавця досвіду роботи та необхідної спеціальної техніки. На сьогодні розпорядник коштів, передусім, бере до уваги ціну пропозиції. Але ми добре знаємо, що дешевше – не завжди краще та й не завжди служить довго.

По тих роботах, які міськШЕУ виконувало в місті, я за кожен об’єкт готовий відповідати – і за дотримання гарантійних термінів, і за якість. У нас є власний ліцензований спеціаліст, який пройшов у Києві навчання з технічного нагляду. Він ретельно контролює якість та дотримання технології при виконанні дорожньо-ремонтних робіт. Також переможці тендерів не завжди звертають належну увагу на вплив погодних умов під час ремонту на надійність відновлених доріг, що вимагає відповідного корегування графіків виконання робіт. На завершення розмови зазначу, що нам усім потрібно, нарешті, зрозуміти економічну аксіому: якщо ми хочемо мати якісні дороги, то на їх утримання і ремонт потрібно виділяти дос­татньо коштів. Рівненське ­міськШЕУ може проводити роботи будь-якого ступеня складності та має величезний досвід експлуатації міських доріг. Питання лише за одним – адекватним вимогам часу рівнем фінансування дорожніх робіт.

03.12.2020Спілкувався Олесь ДУБОВИК



Рівне-Ракурс №10 від 03.12.2020p. 
На головну сторінку