Piвнe-Paкуpc - просто ЦIКАВА газета №1001 від 10.02.2021p.
Передплатний індекс:
23429
Тел. +38(0362) 623131, (098)0565477

#ставки, киберспорт

Як грати в кіберспорт

Як грати в кіберспорт

На наших очах Кіберспорт перестає бути суто гіківським розвагою і поступово стає мейнстрімом. Кібертурніри перетворюються на масове видовище і збирають біля екранів мільйони.

Кіберспортивного контенту в інтернеті дуже багато https://ggbet.work. Він приголомшує непідготовленого читача великою кількістю подробиць, зрозумілих тільки знавцям. Навіщо читати про це тим, хто ніколи не захоплювався іграми?

Rusbase з'ясував, які компанії заробляють на кіберспорті в СНД. Розповідаємо, звідки взялася ця нова мода і які маркетингові можливості вона відкриває вітчизняному бізнесу.

Що таке Кіберспорт?

У світі Кіберспорт визнали Китай, Південна Корея, Малайзія, США та інші. Азіати розвивають Кіберспорт з властивим їм фанатизмом. Наприклад, в Китаї навіть є держпрограма з розвитку кіберспорту. Корейці визнали Кіберспорт олімпійською дисципліною другого рівня, прирівнявши його до шахів і шашок.

У США кіберспортсмени отримали можливість безкоштовно вчитися, розповідає засновник освітньої платформи для геймерів MMO Coach Антон Богер. Члени університетських кіберкоманд отримують такі ж стипендії, як Університетські гравці в американський футбол.

"Кіберспортсменам буде простіше реалізувати себе в житті — - упевнений Богер. - У них відмінні навички мислення і роботи в умовах багатозадачності, у капітанів команд розвинені лідерські якості. Так що кіберспорт - це кузня майбутніх управлінців і підприємців».

Цього року Міжнародна кіберспортивна Асоціація IeSF направила запит на визнання кіберспорту олімпійською дисципліною. У відповідь Міжнародний олімпійський комітет назвав умови визнання-скласти список ігрових дисциплін і довести Популярність кіберспорту хоча б в 25 країнах.

Кіберспорт-футбол майбутнього?

У кіберспорту багато спільного з футболом. Найбільші турніри збирають стадіони, кращі гравці створюють красиві моменти і стають легендами, фанати радісно скуповують символіку зіркових команд, букмекери приймають ставки. Зараз Кіберспорт на восьмому місці за кількістю ставок, а до 2018 року обжене футбол, кажуть аналітики.

Як будь-яка нова ніша, Кіберспорт приваблює демократичністю. Кібертурніри-свіжий і не засмічений канал комунікацій з поки ще адекватними розцінками на рекламу. Фанат "Спартака" ніколи не стане професійним футболістом, а в кіберспорті будь-хто може спробувати свої сили і виграти приз в аматорських змаганнях. Це як з телешоу з пошуку талантів-глядачі обожнюють дивитися на успіхи простих хлопців.

"Геймерам цікаво спостерігати за кіберспортсменами, щоб застосувати їх тактику у власній грі, — розмірковує глава медіанаправлення ESforce Микита Бокарев. - Це відрізняє Кіберспорт від традиційних видів спорту. Футбол дивляться не для того, щоб у дворі когось обіграти. До того ж кіберспортивна сцена приваблює своєю непередбачуваністю — на відміну від футболу, де зазвичай відразу зрозуміло, хто переможе».

Звідки гроші в кіберспорті

Головне джерело грошей в кіберспорті-великі бренди. В основному це самі видавці ігор. Вони організовують більшість турнірів і містять кіберспортивні команди. Це допомагає їм просувати свої продукти серед звичайних геймерів і утримувати багатомільйонну аудиторію без щомісячного випуску нових фіч. Найбільш грошові кібердисципліни-Dota 2, League of Legends і Counter-Strike.

Регіональні відбіркові етапи турнірів проводяться онлайн. А ось фінали міжнародних турнірів вимагають очної участі гравців (їх називають LAN-фіналами). Команди з різних півкуль не можуть професійно битися в онлайні-навіть мінімальна затримка в сигналі відіб'ється на грі.

Головний світовий турнір з Dota 2 — The International-проводить її видавець Valve. За шість років призовий фонд турніру зріс з $1,6 млн у 2011 році до $20,7 млн у 2016 році. Характерно, що більшу частину цих коштів вносять прості геймери, купуючи внутрішньоігрові предмети в Dota 2.

Американська Riot Games з 2011 року проводить найбільший світовий чемпіонат по своєму головному продукту — League of Legends. За цей час його призовий фонд виріс з $100 тисяч до $2,1 млн (2015 рік). Тепер, коли кібертурніри збирають стадіони, багато видавців намагаються розробляти ігри з прицілом на Кіберспорт. Але це не так-то просто.

Види ставок

Ставки на Кіберспорт майже нічим не відрізняються від тих, які ми робимо на традиційні види спорту на зразок футболу або ставок на теніс. Просто замість голів і сетів у відеоіграх інші поняття: наприклад, кілли і карти.

Кілли - це вбивства персонажів противника, а карти — локації, по яких ходять ці персонажі; вони складаються з декількох раундів. Команда виграє карту, якщо у неї більше переможних раундів, і перемагає в матчі, якщо у неї більше виграних карт.

Якщо одна команда перемогла на одній локації, а інша взяла другу, рахунок матчу буде 1:1.

Види ставок

Ставки на результат

Вибираємо, хто виграє матч, конкретну карту або раунд. Ставити на нічию, в залежності від ситуації, теж можна, хоча зазвичай обходяться без неї. Ставки букмекери позначають так само, як в традиційному спорті: П1 означає перемогу першої команди, П2 — другий, а X — нічию.

Ставки з форою на карти

Ставимо на перемогу однієї команди, але додаємо або віднімаємо у неї Кількість виграних карт так, щоб вона все одно перемогла.

Наприклад, ставимо на Ф2 (-0.5), а матч закінчується з рахунком 1:2. З нашою форою рахунок стає 1: 1,5-друга команда все одно виграє. Хоч в грі пів-очка виграти не можна, для букмекера це все одно буде означати перемогу.

Ставки з форою на раунди

Таким же чином ставимо на перемогу однієї команди, але тепер додаємо або віднімаємо кількість переможних раундів на одній карті.

Наприклад, ми поставили на Ф1 (+1.5), А карта закінчилася з рахунком 7:8. З нашою форою рахунок стає 8,5: 8 — тепер команда не програла карту, а виграла.

Ставки з форою на кілли

Вбивства суперників не завжди впливають на рахунок: команда, яка вбила більше ворогів, все одно може програти. Але кілли або фраги обох команд все одно можна порівнювати між собою, так що букмекери пропонують фору і на них.

Наприклад, ставимо на Ф1 (-2), а рахунок по кіл на карті 41:38. З нашою форою рахунок стає 39: 38-команда перемагає навіть з відібраними фрагами, ми теж виграємо.

Ставки на тотал

Тотал-це загальна кількість карт, раундів, кілів або навіть витрачених на карту хвилин. Припустимо, ми вибираємо кількість карт і вирішуємо, буде їх в матчі більше або менше: Це ставки «тотал більше» і «тотал менше» (ТБ і ТМ).

Наприклад, ставимо на ТБ (26.5) в грі по CS:GO, але гра закінчується на 25 раундах — значить, ми програємо. Будь на два раунди більше, наша ставка б зіграла, тому що 27 більше 26,5.

Лайв-ставки на Кіберспорт

Коли ми ставимо на матч, який вже почався, це називають лайв-ставками (не «лайф», оскільки слово походить від англійського live). Якщо в традиційних видах спорту ставки в лайві просто різноманітніше, ніж в прематчі, то в кіберспорті їх стає набагато більше.

При цьому робити ставки на гру, коли вона вже йде, так само вигідно: ми можемо дивитися трансляцію і точніше прогнозувати результат, коли вже знаємо, яких персонажів команда вибрала або якої тактики вирішила дотримуватися.

10.02.2021



Рівне-Ракурс №1001 від 10.02.2021p. 
На головну сторінку