Piвнe-Paкуpc - просто ЦIКАВА газета №1011 від 15.04.2021p.
Передплатний індекс:
23429
Тел. +38(0362) 623131, (098)0565477

#Ракурс економiки

Комунальна рапсодія…

Комунальна рапсодія…

15 квітня для більшої частини громадян України є таким собі неофіційним святом. Саме на цей день (в теорії) приходиться завершення опалювального сезону, а з ним і кінець захмарних сум в платіжках за комунальні послуги. Які ж результати нинішнього опалювального сезону на Рівненщині?

Цікаву інформацію днями оприлюднило наше обласне управління статистики:

Стан оплати населенням області житлово-комунальних послуг у лютому 2021 року

На Рівненщині у лютому 2021р. населенням області сплачено за житлово-комунальні послуги 555,1 млн.грн (102,4?% нарахованих за цей період сум (за рахунок погашення боргів попередніх періодів)).

На кінець лютого 2021р. заборгованість населення зі сплати за постачання теплової енергії та гарячої води становила 322,9 млн.грн, за постачання та розподіл природного газу – 282,1 млн.грн, за постачання та розподіл електричної енергії – 180,2 млн.грн, за централізоване водопостачання та водовідведення – 90,7 млн.грн, за управління багатоквартирним будинком – 32,2 млн.грн, за надання послуг з вивезення побутових відходів – 18 млн.грн.

Головне управління статистики у Рівненській області

Отже, головний підсумок опалювального сезону 2020-2021 років на Рівненщині – борги тільки населення за комунальні послуги склали 926 мільйонів 100 гривень. Для прикладу – це більше половини бюджету обласного центру. Однак, цікава навіть не астрономічна сума заборгованості, а тенденція зміни рівня оплат за цю саму комуналку. За офіційними даними, населення області в кінці листопада 2020 року було винне за всі види комунальних послуг 617 мільйонів 900 тисяч гривень. Таким чином, за три зимових місяці ріст заборгованості склав 308 мільйонів 200 тисяч гривень.

Якщо проаналізувати ситуацію з розрахунками населення за надані комунальні послуги, то висновок лише один – люди не можуть оплачувати вчасно і в повному обсязі комунальні послуги, і ситуація з розрахунками за них стрімко погіршується. Це об’єктивно, бо самі послуги стають дедалі дорожчими, а доходи більшості людей, навпаки, падають.

Що ж робити? Підсумки опалювального сезону показують, що система субсидій не працює, бо вона вводилась для компенсації найбільш бідним українцям «дорогої комуналки». На жаль, бідних у нас занадто багато і тому система компенсацій не спрацьовує, борги ростуть. Сама схема надання комунальних послуг є таким самим видом бізнесу, як і всі інші, в наших реаліях призводить лише до проблем. Треба змінювати підходи на рівні держави, бо при нинішніх правилах гри, борги споживачів можуть вже найближчим часом стати для підприємств, які надають комунальні послуги, просто непідйомними.

Чи можна в цій ситуації щось зробити на місцевому рівні? Можна. Особливо на рівні міст. Найбільше громадяни винні «тепловикам». На жаль, централізоване теплопостачання є дуже дорогою послугою і не дивно, що в новобудовах її не використовують. Тобто, при повному переведенні житлового фонду на автономне опалення, або дахові котельні, що технічно можливо, економія споживачів буде більш ніж суттєва. Тобто, боргів стане менше, а це вже добре. Також можуть наші місцеві ради збільшити фінансування проєктів по утепленню багатоквартирних будинків, а це додаткова економія грошей містян. Звісно, і по інших видах комунальних послуг можна знайти шляхи економії і їх потрібно шукати вже, адже літо пройде, і вже восени ми всі побачимо нові «листи щастя» з захмарними сумами за комунальні послуги…

15.04.2021Володимир Конєв



Рівне-Ракурс №10 від 15.04.2021p. 
На головну сторінку