Piвнe-Paкуpc - просто ЦIКАВА газета №1012 від 22.04.2021p.
Передплатний індекс:
23429
Тел. +38(0362) 623131, (098)0565477

#Ракурс економiки

Чи будуть черги на заправках?

Чи будуть черги на заправках?

Питання на перший погляд безглузде, адже по всій Україні набудували стільки автозаправних станцій, що, здається, уявити на них черги з авто просто нереально. Але насправді не все так просто в нашій економіці…

Останніми днями багато експертів, і експертів серйозних, прогнозують вже на початку травня дефіцити пального на АЗС і суттєве зростання цін. Причин тому багато, але сама перспектива не може покращувати настрій автовласників. Спробуємо розібратись наскільки така перспектива є реальною. Автор поговорив на цю тему з фахівцями, які працюють на ринку нафтопродуктів, і ось яка малюється картина.

Ситуація з бензином просто чудова. Є багато пропозицій і бензину усіх марок навіть більше ніж треба. Тобто власникам бензинових авто хвилюватись не потрібно. З цінами ситуація трохи гірша, вони підросли, але це пов’язано з подорожчанням сирої нафти на світових ринках.

За автогазом ситуація складніша. Через брак ємкостей для його зберігання можуть бути «сюрпризи», хоча в принципі, поки що дефіциту автогазу на АЗС не має. Ціни можуть змінитись в будь-який бік, хоча особливих коливань найближчим часом скоріше за все не буде.

З соляркою ситуація не дуже хороша. Вона днями подорожчала на оптовому ринку відразу на 2 гривні за літр. А головне, пропозицій на ринку дизпалива стало суттєво менше. Це при тому, що починається посівна кампанія, і аграріям потрібно багато дизельного пального. Хоча і тут ситуація не безнадійна. Більша частина великих агрохолдингів традиційно купує солярку взимку, бо на весні вона теж традиційно стає дорожчою, а потреби невеликих фермерських господарств в дизельному паливі досить скромні і на баланс ринку суттєво не впливають. Отже, попри застереження експертів, вітчизняний ринок пального має всі шанси пережити весну 2021 року без серйозних катаклізмів. Хоча, величезна залежність української економіки від імпортного пального є серйозним мінусом для нас, тому що нафтопереробна галузь в усіх країнах є великим платником податків та значним роботодавцем. Що заважає розвивати вітчизняну переробку нафти і випуск дешевого українського пального – незрозуміло.

Володимир Конєв

22.04.2021



Рівне-Ракурс №10 від 22.04.2021p. 
На головну сторінку