Piвнe-Paкуpc - просто ЦIКАВА газета №1047 від 23.12.2021p.
Передплатний індекс:
23429
Тел. +38(0362) 623131, (098)0565477

#Ракурс економiки

Обіцянка – цяцянка…

Обіцянка – цяцянка…

Старе журналістське правило говорить – «чим глибше занурюєшся в проблему, тим цікавіше виявляється результат».

Отже, проблема. В місті Рівне десятиріччями існувало місце, яке інакше як «прокляттям автомобілістів» назвати не можна. Це так званий «Дубенський виїзд». Чому прокляття? Через постійні аварії. З року в рік саме це перехрестя вулиць Макарова і Дубенська ставало місцем регулярних ДТП. Так було до останнього часу. Нарешті, після багатомісячних будівельних робіт з’явилась таки транспортна розв’язка «кільце» на цьому, проклятому водіями, перехресті. Здається, все добре і тема закрита. Так думав і автор, поки випадково не отримав два документи, які повністю перевернули картину історії будівництва транспортної розв’язки на Дубенському виїзді з Рівного.

Документ перший

Це Рішення Рівненської міської ради третього скликання від 18 липня 2002 року № 63. Так, це не помилка – рік дійсно дві тисячі другий. Тобто, майже двадцять років тому влада Рівного (міський голова Віктор Чайка, секретар міської ради Андрій Грещук) прийняла рішення: «продати земельну ділянку не сільськогосподарського призначення загальною площею 3380 метрів квадратних, розташовану в м. Рівне на розі вулиць Дубенська та Макарова».

Всі рівняни розуміють, що знаходиться сьогодні на цій ділянці – Автозаправний комплекс OKKO. І не просто знаходиться, а працює і, судячи з усього, працює успішно.

Для того, щоб стала зрозуміла подальша канва подій і логіка рішень її учасників, потрібен невеличкий екскурс в історію.

Місто Рівне відноситься до тих населених пунктів, які не мають повноцінної об’їзної дороги. Це, безумовно, не прикрашає обласний центр і не робить життя його мешканців комфортнішим, але це факт. Між Луцьким та Дубенським виїздами з Рівного знаходиться вулиця Макарова. Це найкоротший шлях і транспортний потік з Дубенського напрямку, а реально від пунктів перетину кордону, які розташовані на Львівщині до Луцького транспортного коридору йде здебільшого по вулиці Макарова. Враховуючи той факт, що за останні два десятиріччя все більше імпортних вантажів доставляється в Україну автомобільним транспортом, трафік по вулиці Макарова тільки збільшується. Чим більше машин – тим більше клієнтів на автозаправних комплексах, яких на цій вулиці декілька. Але найкраще місце, звісно ж, у OKKO. Зручний «карман» на самому виїзді. Дуже і дуже зручно для водіїв. В цьому є щось погане? Звісно, ні. Кожна мережа АЗС просто мріє отримати клаптик землі в такому «золотому» місці. Знову ж, нічого поганого в цьому немає.

Але є другий документ.

«Секретарю Рівненської міської ради Торгуну Ю. І. на протокольне доручення виконавчого комітету від 18.05.2010 року». Не будемо переповідати весь документ, скажемо лише, що йде мова саме про продаж земельної ділянки загальної площею 3389 квадратних метрів розташованої на розі вулиць Дубенська та Макарова. Далі цитата:

«Умови продажу вказаної земельної ділянки:

– будівництво кільцевої розв’язки;

– благоустрій зони відпочинку з влаштуванням озера та дитячих ігрових майданчиків;

– розчищення потічка від вул. Дубенської до джерела;

Крім зазначених умов покупцем були запропоновані додаткові зобов’язання щодо подальшої експлуатації земельної ділянки, які перенесені в договір купівлі-продажу:

Будівництво автозаправного комплексу на 250 заправлень на добу з використанням новітніх технологій, що допомагають зменшити вплив на навколишнє середовище, з повним спектром додаткових послуг, а саме:

шиномонтаж;

мийка ручна та автоматична в комплексі;

порохотяг (так в тексті, прим. автора);

підкачка коліс;

магазин з товарами першої необхідності для проїжджаючих транзитом та широким асортиментом продовольчих та промислових груп товарів;

кафе.

Зазначені умови виконані часткового. На даний час розпочата робота по забезпеченню виконання покупцем зобов’язань, взятих на себе згідно договору купівлі-продажу земельної ділянки.

Начальник управління комунальною власністю (так в тексті, прим. автора) Н. Поліщук».

І так, майже через вісім років після рішення про продаж земельної ділянки начальник управління комунальної власності Наталя Поліщук звітує секретарю міської ради, що умови договору купівлі-продажу виконані частково. Зрозуміло, в тих частинах, які вигідні покупцю. До речі, а хтось бачив біля АЗК зону відпочинку з дитячими ігровими майданчиками? Про розчищення потічка від вулиці Дубенської до джерела теж історія не до кінця зрозуміла. Але це так – дріб’язок в порівнянні з будівництвом кільцевої розв’язки? Вона де? Не була побудована ні в 2010 році, ні пізніше. Виникає смішне питання. За чиї гроші збудовано кільце в 2021 році? Власників земельної ділянки, на якій розташована і успішно працює вже не перше десятиріччя АЗК чи міського бюджету? Якщо за рахунок власників, то все добре. Краще через десятиріччя виконати обіцяне. Але як бути, якщо гроші на будівництво розв’язки були взяті з міського бюджету Рівного? При наявності письмових зобов’язань покупця земельної ділянки на розі вулиць Макарова та Дубенської. Якщо вірити підготовленому начальником управління комунальної власності пані Поліщук документу, вони є. Навіть більше – влада Рівного в далекому 2010 році вимагала від покупця їх виконання. Це далеко не риторичне питання, адже гроші на будівництво реально потрібної транспортної розв’язки пішли не малі, а проблем у обласного центру і без будівництва даного «кільця» вистачає.

На жаль, питань в цій історії ще дуже багато. Якщо покупець дійсно взяв на себе зобов’язання збудувати кільцеву розв’язку і провести благоустрій, то він повинен це зробити, а міська влада змусити покупця виконати зобов’язання. Інакше, ніхто не гарантує появи нових «покупців», які наобіцяють міським чиновникам «золоті гори», а потім забудуть свої обіцянки і будуть отримувати прибутки, а обіцяне хай робиться за гроші бюджету – тобто мешканців міста. Звісно, якщо в обох документах написана правда…

23.12.2021http://pika.rv.ua/8857



Рівне-Ракурс №10 від 23.12.2021p. 
На головну сторінку