№292 від 17.05.2007p. | |
Передплатний індекс: 23429 Тел. +38(0362) 623131, (098)0565477 |
#Громадський автосервіс
Незатверджені паспорти маршрутів, невідповідні законодавству графіки руху маршрутних таксі, недотримання часових норм роботи та відпочинку їхніми водіями - лише частина проблем рівненських перевізників та їхніх пасажирів. Як вважають громадські експерти в галузі перевезень, причиною багатьох подібних проблем є непрозорість роботи конкурсних комітетів, котрі визначають, який саме перевізник працюватиме на тому чи іншому маршруті.
Та чи не найбільшою проблемою експерти називають корумпованість конкурсних комітетів і, як наслідок, відсутність конкуренції на цих конкурсах:
- Існують домовленості, - стверджує керівник Рівненської професійної спілки таксистів Олег ПОЛІЩУК. - Скажімо, ви приходите до голови комісії і кажете, що хочете пройти цю комісію, а він вам: “Заплатіть стільки-то”. Потім приходить Іванов і каже, що він теж хоче брати участь у цьому конкурсі. Голова йому: “Вибач, я з людиною вже домовився, а ти можеш взяти інший маршрут”. В результаті він теж платить і виграє.
- Зараз іде позов до суду від людей, котрі заставили свою квартиру, купили новий “Богдан” і прийшли на конкурс, - наводить конкретний приклад непрозорості конкурсу голова правління “Спілки водіїв” Сергій ОВЧИННІКОВ. - А виграє “Мерседес”, якому 15 років і 20 місць для сидіння (у “Богдані” - 29).
На думку компетентних фахівців, тіньова схема роботи конкурсних комітетів на Рівненщині пов’язана з майже повною відсутністю в них представників громадських організацій. І це при тому, що їхня наявність є вимогою законодавства.
- Чиновникам невигідно, щоб у комітетах сиділи представники громадськості та контролювали їхні рішення, - вважає Сергій Овчинніков. - Тож уже сьогодні наша організація допомагає перевізникам готувати позови до суду, в котрих вимагатимуть скасувати рішення Рівненської облдержадміністрації про склад конкурсного комітету через його невідповідність законодавству. Якщо суд скасує це розпорядження, наслідком може стати скасування результатів усіх попередніх конкурсів за 2006-2007 роки.
На сьогодні вартість участі у конкурсі для перевізників зросла більше, ніж утричі, і коштує близько тисячі чотириста гривень. Відповідно така ціна за участь позначатиметься і на подальшій вартості проїзду, вважає Олег Поліщук.
17.05.2007 | Анна ІЛЬЮК |
Рівне-Ракурс №10 від 17.05.2007p. На головну сторінку |