Piвнe-Paкуpc - просто ЦIКАВА газета №292 від 17.05.2007p.
Передплатний індекс:
23429
Тел. +38(0362) 623131, (098)0565477

#Громадський автосервіс

Конкурси без… конкурсу

Конкурси без… конкурсу

Пасажирам рівненських маршруток не варто розраховувати на якісні послуги перевізників. Поки що…

Незатверджені паспорти маршрутів, невідповідні законодавству графіки руху маршрутних таксі, недотримання часових норм роботи та відпочинку їхніми водіями - лише частина проблем рівненських перевізників та їхніх пасажирів. Як вважають громадські експерти в галузі перевезень, причиною багатьох подібних проблем є непрозорість роботи конкурсних комітетів, котрі визначають, який саме перевізник працюватиме на тому чи іншому маршруті.

Протягом січня-квітня 2007 року громадська організація “Спілка водіїв” проводила моніторинг виконання Закону України “Про автомобільний транспорт” Рівненською облдержадміністрацією та міськими і селищними радами нашої області. Як виявилося, частина міських та селищних рад Рівненщини не лише не дотримуються вимог Закону “Про автомобільний транспорт”, а й взагалі не знають, що саме на них покладається обов’язок з організації пасажирських перевезень на міських автобусних маршрутах.

Та чи не найбільшою проблемою експерти називають корумпованість конкурсних комітетів і, як наслідок, відсутність конкуренції на цих конкурсах:

- Існують домовленості, - стверджує керівник Рівненської професійної спілки таксистів Олег ПОЛІЩУК. - Скажімо, ви приходите до голови комісії і кажете, що хочете пройти цю комісію, а він вам: “Заплатіть стільки-то”. Потім приходить Іванов і каже, що він теж хоче брати участь у цьому конкурсі. Голова йому: “Вибач, я з людиною вже домовився, а ти можеш взяти інший маршрут”. В результаті він теж платить і виграє.

- Зараз іде позов до суду від людей, котрі заставили свою квартиру, купили новий “Богдан” і прийшли на конкурс, - наводить конкретний приклад непрозорості конкурсу голова правління “Спілки водіїв” Сергій ОВЧИННІКОВ. - А виграє “Мерседес”, якому 15 років і 20 місць для сидіння (у “Богдані” - 29).

На думку компетентних фахівців, тіньова схема роботи конкурсних комітетів на Рівненщині пов’язана з майже повною відсутністю в них представників громадських організацій. І це при тому, що їхня наявність є вимогою законодавства.

- Чиновникам невигідно, щоб у комітетах сиділи представники громадськості та контролювали їхні рішення, - вважає Сергій Овчинніков. - Тож уже сьогодні наша організація допомагає перевізникам готувати позови до суду, в котрих вимагатимуть скасувати рішення Рівненської облдержадміністрації про склад конкурсного комітету через його невідповідність законодавству. Якщо суд скасує це розпорядження, наслідком може стати скасування результатів усіх попередніх конкурсів за 2006-2007 роки.

На сьогодні вартість участі у конкурсі для перевізників зросла більше, ніж утричі, і коштує близько тисячі чотириста гривень. Відповідно така ціна за участь позначатиметься і на подальшій вартості проїзду, вважає Олег Поліщук.

17.05.2007Анна ІЛЬЮК



Рівне-Ракурс №10 від 17.05.2007p. 
На головну сторінку