Piвнe-Paкуpc - просто ЦIКАВА газета №1066 від 28.04.2022p.
Передплатний індекс:
23429
Тел. +38(0362) 623131, (098)0565477

#Ракурс мандрівника

Чому моторне мастило в автомобілі найкраще міняти саме навесні

Чому моторне мастило в автомобілі найкраще міняти саме навесні

Багато автовиробників рекомендують міняти мастило раз на рік або через 15 000 км пробігу. При цьому спеціальних сезонних вимог до заміни немає. Однак більшість майстрів сервісу рекомендують міняти «рідину» саме навесні, коли потеплішає.

Розповідаємо про те, чому варто прислухатися до цих рекомендацій.

Взимку навантаження на двигун різко зростає, тому і зношується він швидше, ніж в теплу пору року. Причин тому багато. Це і холодні пуски, коли в перші секунди агрегат працює «на суху», і недбале ставлення водія до свого автомобіля. Наприклад, якщо водій відразу починає рух, а мотор ще не прогрівся, то у деталей двигуна виникають нерівномірні температурні розширення, що збільшує їх знос.

Але найнеприємніше – те, що в перші секунди роботи мотора в мастило починають потрапляти продукти розпаду незгорілого палива, частинки сажі, а також мікрочастинки металу з робочих поверхонь. Весь цей «вінегрет» осідає в масляному фільтрі і забруднює його.

Зауважимо і те, що при холодних пусках виділяються кислоти, які розчиняють мастило. Тому, коли незгорілі залишки палива змішуються з мастилом, його лужне число падає. Тобто починається так зване старіння мастила.

Погіршує характеристики мастила і конденсат, що потрапляє в нього взимку. Тут суть в тому, що після поїздок, коли мотор прогрівся, і довгих стоянок, коли він охолов, проходять так звані точки роси. При них починається процес конденсації вологи на внутрішніх металевих поверхнях. Краплі води стікають в картер і змішуються з мастилом. Після, коли колінвал починає обертатися, а масляний насос прокачувати мастило, утворюються вогнища емульсії, які циркулюють по мастильних каналах. А так як у емульсії характеристики гірше, ніж у мастила, на металевих поверхнях можуть з’явитися задираки.

Звичайно ж, в процесі прогріву вода випаровується, але цей цикл повторюється знову при кожному охолодженні мотора. Тому таке мастило вже ризиковано залишати на літо і краще замінити новим.

28.04.2022



Рівне-Ракурс №10 від 28.04.2022p. 
На головну сторінку