№1093 від 10.11.2022p. | |
Передплатний індекс: 23429 Тел. +38(0362) 623131, (098)0565477 |
Що пересічний містянин знає про комунальне господарство обласного центру? Як правило, небагато. На перший погляд здається, що тут складного? Насправді ж міська комунальна інфраструктура – це дуже складний механізм, в діяльності якого задіяні тисячі працівників, і будь-який збій його роботи відразу ж позначиться на всіх мешканцях Рівного. А «мозок» комунального господарства обласного центру знаходиться у Департаменті інфраструктури та благоустрою Рівненської міської ради, яким керує Руслан Орестович Гудима. Автор попросив його відповісти на декілька питань, які цікавлять більшість рівнян.
- Якщо коротко – то готове. Це буде другий осінньо-зимовий сезон, який я зустрічаю на посаді директора Департаменту і хочу сказати, що попри війну та обмеження, пов’язані з нею, наші комунальні підприємства нормально підготувались до можливих природних сюрпризів. Закуплені необхідні для очистки вулиць реагенти, пісок. Завершується процес «перевзування» комунальної техніки на зимову гуму. Особливих проблем у підготовці до роботи в зимовий період я не бачу. Звісно, погоду не можна передбачити і можна очікувати різні сценарії проходження зимового періоду, але рівненські комунальники мають великий досвід боротьби з негодою.
- Яка ситуація з опаленням в місті?
- Станом на сьогодні (інтерв’ю відбулось вранці 8 листопада – прим. автора) 70 відсотків будівель Рівного вже мають тепло. Хочу сказати, що підприємство «Рівнентеплоенерго» нам не підпорядковується, оскільки є приватним, але ми контролюємо ситуацію із забезпеченням теплом міста. Зауважу, що за даними фахівців цього підприємства, керівники деяких ОСББ свідомо не запускають внутрішньобудинкові системи подачі тепла – економлять. Далеко не всім мешканцям це подобається, і до нас надходять скарги від містян. Ми зв’язуємось з керівниками таких ОСББ і просимо їх розпочинати опалювальний сезон, адже на дворі температура досить низька. Технічних проблем із забезпеченням централізованого теплопостачання в Рівному немає.
- На Вашу думку, як фахівця, що краще – централізована система теплопостачання чи автономна?
- Питання дискусійне. На мою думку, для маленьких містечок більш підходить автономна система теплопостачання, але у великих містах навпаки. В Рівному сотні багатоквартирних будинків і їх всі перевести на автономне опалення навіть технічно дуже складно. До того ж, це досить дорого і далеко не всі люди можуть собі це дозволити. Тобто, якась частина містян ризикує просто замерзнути взимку. Так що я виступаю за збереження існуючої системи централізованого теплопостачання в обласному центрі.
- Останнім часом по місту дуже активно замінюють асфальт на тротуарах на плитку. Розкажіть більш детально про це.
- Не секрет, що стан більшості наших міських хідників незадовільний. Вони, як правило, будувались давно і асфальт вчасно не мінявся на тротуарах. Так що цю проблему потрібно було вирішувати. Ми провели велику роботу з вивчення стану тротуарів та підготували дефектні акти. Після цього стало зрозуміло – просто латати дірки на тротуарах – не вихід. Тому ми розробили програму поточного ремонту тротуарів. Вона доволі амбітна. Ми плануємо в цьому році замінити 45 тисяч квадратних метрів асфальту на тротуарах на плитку. Це дасть змогу впорядкувати їх і створить комфортні умови для пішоходів.
- Ваш Департамент займається також і міським пасажирським транспортом. Яка сьогодні ситуація з пасажирськими перевезеннями в Рівному?
- Непроста. Хоча вона складна не тільки в нас і, навіть, не тільки в Україні. Обсяги пасажирських перевезень впали і в Європі. Це пов’язано із наслідками ковіду і карантинними обмеженнями, які діяли. Значна частина пасажирів за цей час або купила собі власні засоби пересування, в першу чергу автомобілі, або знайшла інші альтернативи автобусам та тролейбусам. Таким чином, обсяги перевезення впали. Сьогодні пасажирськими перевезеннями в Рівному займаються близько 250 маршруток, 66 тролейбусів і віднедавна на два міські маршрути 1 і 7 вийшли вісімнадцять великих спеціалізованих автобусів. Почнемо з маршруток. Більшість з них вже морально та фізично застарілі. В них практично неможливо пересуватись маломобільним людям, важко дітям. Але вони виходять на лінії і сьогодні є найбільш масовим видом міського пасажирського транспорту. Звісно, з часом вони будуть зникати з міських вулиць, однак сьогодні без них ми не обійдемось. Що стосується тролейбусів, то наше комунальне підприємство «Рівнеелектротранс» є одним з найкращих в Україні і сьогодні тролейбуси курсують по 70 % міських вулиць. Звісно, повністю витіснити маршрутки вони не можуть, але Рівне має доволі непогану тролейбусну інфраструктуру. Що стосується придбання нових тролейбусів, то сьогодні місто не має права їх купувати, але звісно плани на розширення парку тролейбусів є.
Вісімнадцять великих автобусів, які віднедавна почали працювати в місті – це наше майбутнє. Потрібно більше спеціалізованих міських пасажирських автобусів. Вони спеціально будувались для перевезень пасажирів в межах населених пунктів і, на відміну від маршруток, мають все для комфортного пересування людей з обмеженими можливостями та дітей. Я сподіваюсь, що таких автобусів на дорогах Рівного буде все більше, а старих маршруток все менше.
- Про що Ви мрієте?
- Про перемогу. Дуже важко ховати наших героїв. Кожен раз, коли ми на майдані Незалежності проводимо в останню путь наших захисників, які загинули, мені особисто дуже важко. Після перемоги будемо відбудовувати знищені міста, розбудовувати Рівне. Про це я мрію.
10.11.2022 | Записав Володимир Конєв |
Рівне-Ракурс №10 від 10.11.2022p. На головну сторінку |