№1143 від 07.11.2023p. | |
Передплатний індекс: 23429 Тел. +38(0362) 623131, (098)0565477 |
Така ініціатива суперечить принципам реформи децентралізації і не приносить реальної користі ЗСУ. Місцеві громади наразі активно напряму співпрацюють з військовими, забезпечуючи їх потреби та надаючи оперативну адресну підтримку. Втрата коштів з ПДФО призведе до зменшення можливостей допомоги військовим. Крім того, місцева влада регулярно виділяє кошти на потреби ЗСУ, лікування поранених, реабілітацію ветеранів та інші соціальні програми. Збереження системи самостійного фінансування громад є важливим для забезпечення ефективного спротиву ворогу та підтримки постраждалих регіонів
● На жаль, влада не відмовилася від планів вилучення коштів “військового ПДФО” з місцевих бюджетів. На наступному тижні (6-10 листопада) в парламенті запланований розгляд законопроекту 10037 в повторному другому читанні.
● Результат вилучення «військового» ПДФО з місцевих бюджетів буде очікувано сумний: ні грошей, ні допомоги. Бо ці кошти просто розчиняться в державному бюджеті. Якщо влада забере «військовий ПДФО» громади вже не зможуть допомагати військовим, як раніше.
● Захисники самі відзначають, що знаходяться в конструктивному діалозі з місцевою владою, тоді як «в центрі» їх не завжди чують. Військові вимагають знайти шляхи, щоб ці кошти залишилися у громад.
● Політичні спекуляції влади навколо окремих випадків неефективного використання коштів на місцях не мають стати приводом для руйнування фундаменту місцевого самоврядування.
● Надходження з ПДФО є основою для фінансування базових потреб розвитку громад. Перерозподіл надходження ПДФО з місцевих бюджетів до державного лише розмиє ці кошти та не матиме жодного позитивного ефекту для забезпечення захисників.
● З перших днів широкомасштабного вторгнення росії саме завдяки дієвості та самодостатності місцевих громад у прифронтових регіонах місцева влада сприяла Силам оборони в організації ефективного спротиву ворогу, а в тилу опікувалися внутрішньо переміщеними громадянами.
○ Міста, села і селища безпосередньо виділила станом на зараз 28,7 млрд грн, у тому числі перерахували пряму фінансову допомогу в розмірі 14,8 млрд, купили обладнання і техніки на 7,04 млрд, виділили на облаштування військових ліній захисту 0,71 млрд грн;
○ На лікування поранених, особливо в прифронтових громадах;
○ На реабілітацію ветеранів;
○ На забезпечення необхідним родин військовослужбовців.
● В Україні слід зберегти унікальну систему оборони, яка виникла після 24.02.22. завдяки об’єднанню постачання військових підрозділів з центру та з понад тисячі громад одночасно.
● Зокрема, місто Київ вже виділило понад 6 млрд грн на допомогу військовим. Крім того, Віталій Кличко виступив з ініціативою, яка дозволить значно збільшити допомогу армії з місцевих бюджетів. Зокрема, він запропонував законодавчо врегулювати можливість місцевої влади напряму виділяти гроші на потреби Збройних Сил України. Зараз за законом місцева влада може виділяти гроші виключно на військові частини, що зареєстровані на території громади.
● Щоб допомога місцевої влади армії була максимально актуальною та корисною Віталій Кличко ініціював утворення Координаційної ради міських та селищних голів з Генштабом, Міністерством оборони.
● Посли G7 у своєму зверненні та депутати Європарламенту у своїй резолюції відзначають, що розвинуте місцеве самоврядування та завершена реформа децентралізації є основою євроатлантичної інтеграції України та успішного повоєнного відновлення країни.
● В програмі партії “УДАР Віталія Кличка” “Україна після Перемоги. Безпека. Справедливість. Розвиток” наголошується, що важливим є посилення фінансової спроможності місцевого самоврядування. Чим сильнішими будуть органи місцевого самоврядування, тим сильнішою буде держава. Необхідно зміцнити фінансову спроможність органів місцевого самоврядування, через зарахування 100% ПДФО до бюджетів місцевого самоврядування. І це стане вагомим чинником для швидкого повоєнного відновлення країни та подальшого зміцнення місцевого самоврядування.
● Як компроміс місцева влада пропонує збереження «військового» ПДФО в місцевих бюджетах з обов’язковим встановленням вимоги про перерахунок 70% від нього на сили безпеки та оборони. Це дозволить військовим підрозділам й надалі отримувати забезпечення з місцевих бюджетів швидко та доступно.
● Також необхідно якнайшвидше ухвалити вже зареєстровані у ВР законопроекти №9559-д та 9560-1, які легалізують витрати громад на оборону та дозволять місцевій владі допомагати нашим військовим без загрози кримінальної відповідальності.
● Законодавче визначення прямого права місцевого самоврядування допомагати військовим підрозділам, дасть можливість громадам фінансувати розвиток виробництва для ВПК.
● Уряд має розуміти, що позбавлення фінансової самодостатності місцевого самоврядування - це атака на стійкість нашої країни. Міцний тил, працююча економіка, медична, освітня, соціальна сфери - це запорука стійкості та важливий чинник нашої Перемоги. І саме це забезпечується на рівні громад.
● Сильні громади - сильна єдина Україна!
07.11.2023 | Рівненська обласна організація Політичної партії «УДАР ( Український Демократичний Альянс за Реформи) Віталія Кличка» |
Рівне-Ракурс №10 від 07.11.2023p. На головну сторінку |