№314 від 18.10.2007p. | |
Передплатний індекс: 23429 Тел. +38(0362) 623131, (098)0565477 |
#Люди справи
Незабаром зима. З приходом цієї холодної пори року місто часто виявляється абсолютно не готовим до опалювального сезону. Раптом згадують про необхідність заміни певної ділянки мережі, яка давала збій ще минулого року, реконструкцію будинків, ремонт доріг тощо. І випливає це, як правило, в останню чергу, коли, як кажуть, “от-от”. Але цього року зима до нас не прийде раптово.
- Доброго дня, пані Тамаро! Дозвольте Вас привітати з успішним завершенням підготовки до осінньо-зимового періоду. Задля досягнення такої результативності у вашому арсеналі, певно, знаходиться якийсь потужний засіб?
- Безперечно, це - чудовий колектив фахівців та спеціалістів, об’єднаних спільною метою продуктивно працювати. Адже наша “зима” починається, як правило, не восени, а ще весною. Відповідно, план графіку основних технічних робіт для підготовки до цьогорічного осінньо-зимового сезону ми розробили одразу після закінчення попереднього, минулорічного. І, розпочавши з досить нескладних ремонтів дахів, мереж і аварійних насосів, ми поступово перейшли до складніших, з технічної точки зору, перетворень.
Про підсумки...
- Тамаро Миколаївно, які основні етапи роботи проводилися працівниками підприємства цьогоріч?
- Наприкінці минулого опалювального сезону ми конкретно знали, які проблеми потребують нагального вирішення, тому в першу чергу свої зусилля спрямували на зміцнення технічної бази. На першому етапі впровадження глобальної реконструкції розпочали капітальний ремонт артезіанських свердловин, на яких встановили імпортні насоси і нову запірну арматуру. Не забарилися й з відкриттям станцій управління з плавним пуском електроенергії. Це стало можливим завдяки субвенціям із державного бюджету, отриманим за сприяння обласної влади. За власні кошти замінили півкілометра колектора до ВАТ “Рівнеазот”. З огляду на якість нового обладнання можу із впевненістю сказати, що воно працюватиме безперебійно не один рік, тоді як вітчизняне виходить з ладу вже через півроку експлуатації.
Другим етапом роботи є встановлення сучасного обладнання на водопровідних насосних станціях, управління яким здійснюватиметься за допомогою мобільного зв’язку безпосередньо з центрального диспетчерського пункту. Таке нововведення дозволить достовірно та чітко на місці знати про режими роботи на станціях, при необхідності безперешкодно втручатися в систему роботи, а також, що важливо, швидко й оперативно ліквідовувати небажані наслідки.
- Я, звісно, перепрошую, але повна автоматизація насосних станцій призведе, напевно, до певних кадрових змін?
- З одного боку, ви праві. Але час не стоїть на місці, невпинний прогрес ставить нас перед тяжким вибором. І ми обираємо технології. Мова не йде про те, що звільнені працівники опиняться на вулиці. На місцях будуть створюватися так звані “летючі” бригади, до складу яких входитимуть працівники станцій. Під скорочення потрапить більше півсотні робітників, частину з яких ми плануємо працевлаштувати на інших підприємствах.
Продовжуючи тему, хочу зазначити те, що на даний час проводиться переведення каналізаційних насосних станцій в автоматичний режим. Із функціонуючих нині в Рівному 15 каналізаційних насосних станцій автоматизовано вже три, але на цьому ми не зупинимося. До кінця 2008 року усі підпорядковані нам каналізаційні насосні станції будуть переведені в автоматизований режим управління. У планах на кінець поточного року таких станцій - дев’ять. Здійснити задумане нам вдалося за допомогою сучасних фекальних насосів німецької фірми “Wilo”, які відзначаються не лише своєю економічністю, але й надійністю роботи. На противагу вітчизняним, ці можуть бути затопленими у фекальних стоках і безперебійно працювати. Ще кілька років тому про такі новинки техніки можна було лише мріяти.
- Які роботи наразі проводяться в районі
так званого “Царського села”?
- До кінця поточного року підприємство планує остаточно завершити каналізування частини названого району. Наразі на цій ділянці змонтована автоматична насосна станція, робота якої не вимагає безпосередньої присутності робочої бригади, а контролюється з центрального пункту. Крім цього, паралельно з автоматизацією на території Рівного ведеться заміна водопроводів. На це витрачається як власний фінансовий ресурс підприємства, так і кошти інвесторів.
Про новинки техніки...
- Наскільки мені стало відомо, на вулиці Лермонтова обласного центру проводяться якісь цікаві експериментальні роботи. Чи не причетне ваше підприємство до цього?
- До речі, про експерименти. Сучасний, з технічної точки зору (принаймні, для Рівненщини), доволі сміливий експеримент наразі дійсно можна побачити по вулиці Лермонтова. Раніше ця вулиця складалася лише з кількох приватних будиночків, тому водопровід, прокладений під землею, не розрахований на великий обсяг використання питної води, а, відповідно, і менше навантаження. На сьогодні в цьому районі маємо величезний житловий масив, який вимагає реконструкції або повної заміни мереж. Один із наших інвесторів, згідно з технічними умовами, виданими “Рівнеоблводоканалом”, проведе заміну певної ділянки водопроводу безтраншейним способом, методом горизонтального буріння. Тобто з одного до іншого кінця вулиці буде пробурено підземний тунель, куди згодом закладуть нову трубу. А це, погодьтеся, збереже благоустрій вулиці. І якщо експеримент пройде вдало, відкриється можливість застосовувати горизонтальне буріння на інших ділянках міста.
Про тарифи...
- Обсяг роботи, яку ви провели і ще запланували, - величезний. Чи є беззаперечним те, що настільки великі перетворення й вкладені в це кошти відразу позначаться на якості послуг, наданих мешканцям міста, як платникам? Як зміниться тарифна політика “Рівнеоблводоканалу”?
- Оновлення технологічної бази підприємства проводиться лише задля поліпшення водопостачання, якості води та зниження аварійності на підприємстві. Це аж ніяк не вплине на вартість води. Офіційно заявляю, що найближчим часом РОВКП ВКГ “Рівнеоблводокал” підвищувати тарифи на воду не збирається! Ми вдячні мешканцям за своєчасну оплату наших послуг і робимо усе можливо, щоб сума платежу за спожиту воду несуттєво відзначалася на їхніх сімейних бюджетах.
Про воду...
- А яким чином вплине впровадження сучасних нововведень на “Рівнеоблводоканалі” на якість кінцевого продукту - води?
- Про це варто поговорити більш детально. Адже побутує думка, що вода з крану шкідлива для організму через надмірну кількість різних шкідливих домішок. По-перше, мало хто знає, що лише 20 відсотків населення України, серед яких і рівняни, має можливість споживати стовідсотково артезіанську воду. По-друге, сучасна система фільтрації і знезараження води розроблена таким чином, щоб повністю виключити зі складу води будь-які хімічні надлишки. Ми зовсім відмовилися від хлорування, знезаражуючи воду менш токсичним гіпохлоритом натрію. І можу вас запевнити, що вода, яку отримує наш споживач, не гірша за бутильовану, яку ви купуєте в магазинах. Наразі розробляється проект зі зниження кількості заліза у воді. А після повної заміни водотрубопровідної системи, яка, на жаль, є причиною вторинного забруднення, нашу воду питимуть навіть немовлята.
- Золоте правило гарного господаря говорить: чим більше грошей ти вкладаєш, тим більше отримаєш у результаті...
- Без сумніву, головним результатом роботи підприємства є його прибутковість. Приклад “Рівнеоблводоканалу” доводить те, що, поєднуючи ефективну організацію роботи, кваліфіковану команду спеціалістів та абсолютно нові підходи до вдосконалення технічної бази, можна працювати не лише якісно, але й прибутково. Стовідсотковий збір коштів дозволяє вчасно розрахуватися не лише з поточними платежами (заробітною платою, податками, оплатою електроенергії тощо). Ми змогли повністю погасити більш як 20 боргів підприємства і обслуговувати єдиний існуючий реструктуризований борг перед ВАТ “Рівнеазот”. Таким чином, зиму РОВКП ВКГ “Рівнеоблводоканал” зустріне в хорошому технічному та фінансовому стані.
- Дякую за розмову!
9 жовтня на розі вулиці Жуковського обласного центру працівники “Рівнеоблводоканалу” затримали 3 фури, водії яких мили свої авто біля колонки. На водіїв були складені протоколи. Проте такі порушення фіксуються щодня. А це, між іншим, несанкціоноване використання води, отже, порушення законодавства.
Останнім часом працівники “Рівнеоблводоканалу” взяли це питання під особливий контроль, адже для мийки автівок є спеціально відведені місця.
Шановні власники автомобілів, давайте думати про культуру, а не про власні корисливі інтереси!
18.10.2007 | Любов РОМАНЮК |
Рівне-Ракурс №10 від 18.10.2007p. На головну сторінку |