№321 від 06.12.2007p. | |
Передплатний індекс: 23429 Тел. +38(0362) 623131, (098)0565477 |
#Влада і народ
Зміни потрібні у “Законі про місцеве самоврядування”, у повноваженнях, у фінансуванні, у рівні компетентності: створення виконкомів чи продовження діяльності органів виконавчої влади за старою моделлю. Про це детальніше в інтерв’ю нашого кореспондента з головою Рівненської ОДА Віктором Матчуком (на фото), який з 1998 року є депутатом спочатку Рівненської міської, а потім обласної ради.
За час свого депутатства я дуже багато чув про розширення прав органів місцевого самоврядування. На жаль, більшість гарних задумів так і залишилися словами. Так, ради сьогодні мають більше прав, ніж десять років тому, але не мають достатніх джерел фінансування. З іншого боку, потрібно розуміти, що збільшення політичних повноважень рад загрожує цілісності держави. Наприклад, уявіть, якщо районна або обласна рада прийме рішення про автономію, що тоді буде. Цього допустити не можна.
Місцеві ради сьогодні іноді приймають гарні, але неправомочні рішення. Наприклад, Рівнерада прийняла рішення про заборону зовнішньої реклами тютюну та алкоголю в Рівному. Я повністю підтримую депутатів, але виявилося, що місцеві ради не можуть регулювати це питання. Те саме - з гральними автоматами. Ліцензії на цей вид діяльності дають в столиці, і громади, чиїми представниками є депутати, не можуть призупинити зло. Хіба це правильно?
- Вікторе Йосиповичу, Ви як голова облдержадміністрації працюєте з обласною радою, вперше обраною за партійними списками. Наскільки важко мати справу з депутатами-партійцями? Яка, на Вашу думку, модель виборів до рад краща?
- Співпраця з більшістю в обласній раді в нас нормальна, хоча не без проблем. Ми іноді досить гаряче сперечаємося, не погоджуємося, критикуємо один одного, але це конструктивно для справи в цілому. Що стосується, як обирати депутатів місцевих рад, то я за відкриті прозорі партійні списки. Якщо ні, то краще вже повернутися до старої практики виборів за мажоритарною системою. Тоді хоч виборці бачили кандидата, за якого голосують, а при нинішній схемі в ради іноді потрапляють люди, які за минулою схемою обрання не мали б жодних шансів виграти вибори.
- Вікторе Йосиповичу, які на сьогоднішній день найболючіші питання самоврядування?
- Бюджет. Нова Верховна Рада повинна якнайшвидше його затвердити. Ми вже змушені закладати в бюджет першого кварталу 2008 року середньомісячні показники нинішнього року (так вимагає закон), однак мінімальна зарплатня виросла. Це означає, що нам банально не вистачить грошей для виплати заробітних плат. Треба мати на увазі, що лише після затвердження парламентом бюджету обласні ради можуть приймати свої кошториси, а вже після них райони...
Надворі грудень, а тому будь-яке відтягування з прийняттям бюджету - це ціла низка додаткових проблем для органів місцевого самоврядування. Безумовно, крім бюджету, в парламенті вже є дуже багато законопроектів, які вкрай важливі для областей. Хоча б, відміна положення про тендерні закупівлі, які страшенно гальмують втілення необхідних проектів. Так що роботи для депутатів усіх рівнів вистачить.
06.12.2007 | Володимир КОНЄВ |
Рівне-Ракурс №10 від 06.12.2007p. На головну сторінку |