№325 від 03.01.2008p. | |
Передплатний індекс: 23429 Тел. +38(0362) 623131, (098)0565477 |
#Думки з приводу
...Якийсь час у медичних колах краю точилися розмови з приводу нового заступника начальника управління: що це незнайома людина з самого міністерства, що це професор з Києва і що захищав він докторську десь у Москві...
Про непросте сьогодення української медицини і зокрема нашої області - розмова в Ракурсі Здоров’я.
- Володимире Миколайовичу, здається, медичні міністри мінялися за роки незалежності чи не найчастіше?
- Уряди мінялися, а з ними й міністри. Звісно, часта зміна керівників шкодить стабільності та стратегічному баченню розвитку медицини . Якщо в державі настане політичний мир, то й в охороні здоров’я стабілізується вертикаль влади - одна з основних проблем управління галуззю на сьогодні. Вважаю, що медицині нашкодив Закон про місцеве самоврядування, де в ст. 42 мовиться, що медичні заклади підпорядковуються місцевим органам самоврядування. І тому так часто на сесіях міських, районних та сільських рад відбувається перерозподіл коштів не на користь лікувальних установ. Така “доцільність” негативно позначається на наданні медичної допомоги людям.
- Також тендери здорово псують життя і керівникам лікарень, і хворим, які невчасно отримують медпрепарати. Коли ці кляті конкурси відмінять нарешті?
- Закон про державну закупівлю вельми ускладнив роботу лікувально-профілактичних закладів. Тендери унеможливлюють оперативне реагування на щоденні злободенні питання забезпечення ліками, медичною апаратурою, харчуванням хворих, оновленням меблів - ціни ж бо конкурсів не чекають. Та й хвороби виникають незалежно від дії закону про держзакупівлю. Крім того, ставиться під сумнів принцип безплатності в медицині. Про це всі знають. Такий закон прийняла Верховна Рада, і вона ж його скасує. Сподіваюся, скоро.
- Ага, щодо безплатної медицини. Невже Ви в це вірите? І ще, як мовиться, про наболіле: як Ви ставитеся до вимагання з пацієнтів благодійних коштів, які треба сплачувати в реєстратурі лікарні чи то поліклініки?
- Ми таки прийдемо до чесного способу життя як норми поведінки. Почати ж треба з системи, бо якого керівника не постав, система його рано чи пізно зламає. Тому треба міняти форму і принципи організації роботи в охороні здоров’я. Загалом є три основні форми, чи то пак принципи керівництва галуззю. Перша - радянська медицина Семашка, яку можна адаптувати до сучасних умов. Друга форма, популярна в багатьох країнах, базується на засадах страхової медицини. Інша система , система Беверіджа, за якою діють у Скандинавських країнах, також в Іспанії, Греції та ін., у якій поєднано два перших приципи існування охорони здоров’я. Мені вона найбільше до вподоби.
Щодо вимагання благодійних внесків, то я категорично проти цього явища. Це злочинна підміна понять. І тим керівникам, які плутають доброчинність з примусово-добровільними внесками - не місце в медицині.
- Яка система в Білорусі, що їм так заздрять зарічнянці та жителі Дубровицького району?
- Білоруси реформували систему Семашка. У Росії також поєднано бюджетну й страхову медицину. Утім, я переконаний, що питання не в назві, а в розмірі фінасування, що виділяється на охорону здоров’я.
03.01.2008 | Ольга ЯРОШ |
Рівне-Ракурс №10 від 03.01.2008p. На головну сторінку |