№216 від 01.12.2005p. | |
Передплатний індекс: 23429 Тел. +38(0362) 623131, (098)0565477 |
#Актуально
У неділю після обіду зателефонувала сусідка Люба з відчайдушним: «Допоможи!» Виявляється, в неї в квартирі вже тиждень - наче стихійне лихо. Не може жінка ні їсти, ні спати: з незрозумілих причин водопровідні труби, які мали б сумлінно забезпечувати її гарячою та холодною водою, несамовито гудуть. Дійшло до того, що Люба втекла з дому - вирішила ночувати у знайомих. А коли після вимушеного гостювання повернулася в квартиру, мало не заридала: труби й далі потужно гуділи, наче знущаючись над нею, бідолашною…
- Я вже й у жек ходила, і у міськвиконком телефонувала, і в котельню до майстрів зверталася. Але ніхто на цей жах не зважає. Ще й насміхаються наді мною. Що робити, куди ще скаржитися?
Ситуація, в якій опинилася читачка «РР», при всій своїй абсурдності, є досить типовою. Доволі часто ми, споживачі, опиняємося беззахисними перед обставинами, пояснення яким одне: порушення наших прав як споживачів.
Отже, куди звертатися, якщо базарні махінатори всучили вам гнилі апельсини або під час поїздки на дачу вас образив водій маршрутки? Знайти відповіді на ці запитання спробував кореспондент «РР», завітавши до установи, котра, власне, і покликана захищати наші споживацькі права.
- Такі шанси у вас є, - стверджує начальник управління у справах захисту прав споживачів Євгенія Мосіюк (на фото). - Адже на сторожі інтересів громадян стоїть чинне українське законодавство. А наша установа якраз і покликана слідкувати, щоб його не порушували. Постраждалому споживачеві слід негайно звернутися до нас в управління з письмовою заявою, в якій викласти суть скарги. Бажано запастися письмовими документами, що підтверджують факт покупки товару, свідченнями очевидців і т.п. А наші фахівці - всі юристи високої кваліфікації - вже поставлять крапки над «і».
- З якими скаргами в управління найчастіше звертаються люди?
- Звернення громадян, як правило, носять сезонний характер. Наприклад, якщо влітку доводиться боротися з «порожніми» обіцянками туристичних агентств та низькою якістю ковбасних і кондитерських виробів, то взимку «своє беруть» прориви теплотрас, несистематична подача тепла та махінації з мобільними телефонами. Щоправда, є скарги, котрим сезонність не притаманна: непрацюючі ліфти, бракована побутова техніка, взуття без сертифікату якості, низький рівень медичних послуг, продукти харчування з простроченим терміном придатності…
За словами пані Мосіюк, майже половина всіх звернень стосується неякісних житлово-комунальних, побутових послуг і зв'язку. Не можна знехтувати й скаргами на зупинені ліфти. Між іншим, нещодавно було зафіксовано своєрідний рекорд: в одній з багатоповерхівок Квасилова ліфт не працював цілих чотири роки.
На превеликий жаль, подібні перевірки не завжди відновлюють справедливість. У цьому випадку керівники Квасилівського КП «Житловик-1», на балансі якого до квітня 2001 року перебувало 26 ліфтів, лише розвели руками. Адже обслуговування вертикального транспорту було припинено через заборгованість споживачів перед ВАТ «Рівнеліфт» у сумі 23 тисячі гривень. Розрахуватися повністю з ліфтовиками підприємство спромоглося лише в червні 2004 року. А тим часом, за період простою кабін вертикального транспорту було викрадено запчастин на суму понад 65 тисяч гривень.
За інформацією, наданою керівником КП «Житловик-1», для відновлення роботи ліфтового господарства необхідно придбати та змонтувати відсутню раніше систему диспетчеризації (50-60 тисяч гривень), придбати та змонтувати зникле обладнання (140-170 тисяч гривень). У вересні 2005 року обласне управління житлово-комунального господарства апелювало до облдержадміністрації про виділення, в рамках урядової програми, 150 тисяч гривень на відновлення роботи ліфтів у селищі Квасилів.
01.12.2005 | Олександр ДЖИГИРЕЙ |
Рівне-Ракурс №10 від 01.12.2005p. На головну сторінку |