Piвнe-Paкуpc - просто ЦIКАВА газета №216 від 01.12.2005p.
Передплатний індекс:
23429
Тел. +38(0362) 623131, (098)0565477

#На часі

»Вдаримо по яйцях!»

»Вдаримо по яйцях!»

Так умовно назвали операцію з контролю за діяльністю птахопідприємств області

За словами директора Державного підприємства «Рівнестандартметрологія» Анатолія Пивоварчука (на фото), результати проведеної перевірки агропідприємств, які займаються виробництвом птахопродуктів, викликають неабияке занепокоєння. Особливо зважаючи на існуючу небезпеку пташиного грипу.

- Останнім часом наші спеціалісти, зокрема, побували в «Агрополіссі», на костопільському та здолбунівському птахопідприємствах, агрофірмі «Крупець», СКВ «Мир» Гощанського району та інших, - розповідає пан Пивоварчук. - Картина, не кривитиму душею, дуже невтішна. Насамперед, це стосується виробництва яєць. Як наслідок, наклали майже на тридцять тисяч гривень штрафних санкцій за реалізацію яєць, які не відповідають стандартам. Здавалося б, звичайне яйце, проте, до нього повинен бути надзвичайно виважений підхід. В якому плані? Якщо звернули увагу, на базарах давно зникли яйця, котрі мали маркування. Зазвичай, стояв трикутник, в якому вказано сорт яєць: перший, другий чи третій. Крім того, споживач забув, що таке дієтичні яйця, - ті, котрі мають тижневу свіжість. У ході перевірок дійшли висновку, що немаркування яєць призводить до масових зловживань, а отже, до прямого обману споживача. Адже всі яйця реалізуються в торгівлю без зазначення категорії, тому їх продають роздрібні торговці на власний розсуд: першої, другої чи третьої категорії.

- Наскільки потерпає споживач, купуючи немарковані яйця?

- Рахуйте самі: різниця в ціні за десяток яєць між першою і другою категорією становить 40 копійок. На перший погляд, це невелика сума. Однак, якщо зважити на те, що окремі виробники реалізують щодня по тридцять тисяч штук, то складається чимала цифра.

- Чим зумовлена відсутність на продукції інформації про її категорію?

- Категорія яєць залежить від їх ваги, тому кожне з них перед тим, як потрапити в торгову мережу, повинне зважуватися. Покупець має право знати, що, власне, він бере. До того ж, ця інформація для споживача обумовлена відповідними вимогами держстандарту. Проте, окремі виробники пояснюють невиконання цих норм тим, що, мовляв, електронні ваги, котрими зважують яйця, дуже дорого коштують. Але хіба в цьому провина споживача, котрого обдурюють?

- Які ще найпоширеніші недоліки, окрім відсутності категорійності, виявлені в ході перевірки?

- На поверхню випливло ще одне важливе питання. Яйця перед тим, як надходити в торгівлю, повинні досліджуватися на вміст пестицидів. Деякі виробники цю умову не виконують. Як правило, в них немає договорів зі спеціалізованими лабораторіями (може бути ветеринарної медицини чи «Рівнестандартметрології»). Разом з тим, виявлена не менш серйозна проблема: перед реалізацією яйце повинне досліджуватися на вміст повітряної камери. Справа не в тому: курка чи півень. Головне, чи немає в яйці крововиливів. Споживач, повторюся, повинен купити якісний продукт.

01.12.2005Розмову вів Василь ГЕРУС



Рівне-Ракурс №10 від 01.12.2005p. 
На головну сторінку