Piвнe-Paкуpc - просто ЦIКАВА газета №347 від 05.06.2008p.
Передплатний індекс:
23429
Тел. +38(0362) 623131, (098)0565477

#Перевезення

Подорожчання таксі: нахабство чи потреба?

Подорожчання таксі: нахабство чи потреба?

Доки чиновники Рівного вирішують суперечку з місцевими маршрутниками, вивчаючи доцільність підвищення тарифів у міському транспорті, таксисти збільшили ціни з власної ініціативи. Без зайвого галасу власники рівненських служб радіотаксі встановили свої тарифи на проїзд. Найбільш цікавим є те, що офіційні розцінки суттєво відрізняються від сум, які вимагають водії таксі...

Підвищення тарифів на таксоперевезення підтвердили диспетчери чи не усіх служб радіотаксі Рівного. “Так, вартість проїзду дійсно зросла. - заявив власник служби радіотаксі “001” Олег ПОЛІЩУК. - Ціна залежить від того, чи обладнане таксі лічильником і чи клієнт може отримати чек. Якщо лічильник наявний, то посадка в таксі коштує 12 гривень, перших 2 км - безкоштовно. На інших автомобілях мінімальна вартість проїзду - 10 гривень, максимальна - 16 гривень”. За його словами, підвищення пов’язане тільки цінами на пальне, які невпинно ростуть.

Директор радіотаксі “Кентавр” (061, 081) Олена ДЯЧУК у розмові натякнула, що підвищувати тарифи служби радіотаксі почали слідом за найбільшим підприємством на ринку таксоперевезень, назву якого не вказала. “Розумієте, конкретної цінової політики щодо таких перевезень у нас немає. Але, не буду зазначати назв та імен, на нашому ринку є монополіст, в автопарку якого знаходиться більше 200 машин. Підвищує тарифи він - підвищуємо і ми, дрібніші служби”, - пояснювала пані Дячук.

Втім, вона ж переконана, що нинішні тарифи - справді економічно обґрунтовані: вони включають і суттєвий ріст цін на пальне, і оподаткування таксистів. За її словами, оптимальна ціна за проїзд взагалі повинна становити вже 15-20 гривень.

За неофіційною інформацією стало відомо, що найвпливовішою службою радіотаксі є “Вояж” (009). Директор ТОВ “Лідер - 009” Ольга ПАПСУЄВА підтвердила, що підприємство займає 80 відсотків ринку таксових перевезень. Та заяви про монополістичний вплив на ріст вартості перевезень не прокоментувала. Лише зазначила: “Ціни на проїзд, що діють, а це - 10-16 гривень вдень та 17 гривень вночі, згідно з нашою тарифікацією, пов’язані тільки з вартістю бензину. З подорожчанням пального прямо пропорційно зростатиме і вартість проїзду на таксі”.

Рівненському обласному територіальному відділенню антимонопольного комітету України про підвищення тарифів на таксові перевезення досі було не відомо. “Зазвичай таксисти подають нам обґрунтування тих чи інших змін в тарифікації, - розповідає заступник начальника відділення Віктор БОДЕНЧУК. - Наразі мені нічого не відомо про підвищення. Але ми обов’язково розглянемо та вивчимо доцільність такого кроку. Тим більше, що якщо розцінки підняли відразу всі служби радіотаксі - це схоже на змову”.

Доки відповідні служби перевірятимуть доцільність та економічне підґрунтя підвищення розцінок на проїзд у таксі, рівняни втрачатимуть гривні. Бо ситуація виглядає дуже дивно: наш обласний центр чи не єдиний, у якому послуги таксі коштують настільки дорого. Принаймні, у Тернополі й досі з автовокзалу до центру міста (5 км) можна доїхати за 6! гривень. Але ж пальне там має таку саму ціну, як і у нас. Дивно виглядають і скарги деяких власників таксомоторів на низькі заробітки через подорожчання пального. Але лави таксистів ніхто не залишає зі своєї волі, вони лише поповнюються. Значить, не настільки кепсько у них ідуть справи. Варто зазначити й те, що у таксистів є своя тарифікація вартості проїзду. Так, за подолання однієї й тієї ж відстані у Рівному на таксі однієї служби ЧОТИРИ рази довелося сплачувати різні суми: 12, 14, 15 і 18 гривень. Таке враження, що на вартість проїзду впливають розмір двигуна, марка автомобіля та настрій водія.

05.06.2008Юліана ТЕТ



Рівне-Ракурс №10 від 05.06.2008p. 
На головну сторінку