№357 від 14.08.2008p. | |
Передплатний індекс: 23429 Тел. +38(0362) 623131, (098)0565477 |
#Продовжуючи тему
У попередньому числі “Рівне-Ракурс” від 7 серпня 2008 року було опубліковано матеріал “На гачку” у туроператора”.
Різниця в тому, що туроператор – це виробник туристичних послуг, а турагент – це суб’єкт, що ці послуги перепродає.
Автор перепрошує за прикре непорозуміння, оскільки аж ніяк не мав на меті образити туроператорів міста, чи відлякати туристів від поїздок у Крим.
Головною метою матеріалу було попередити відпочиваючих про можливі неприємні несподіванки. Стовідсотково уникнути останніх можна лише у випадку співпраці клієнта із турфірмою з іменем.
Відкриваючи будь-яку газету оголошень, можна знайти різноманітну інформацію про послуги з перевезень на море.
Як не зіпсувати собі відпочинок і якими документами слід цікавитися, кореспондент газети запитав у заступника начальника територіального управління головавтотрансінспекції у Рівненській області Сергія ОМЕЛЬЧУКА.
- Перш за все, клієнту потрібно поцікавитися наявністю ліцензії. Крім того, слід перевірити, чи не анульована ця ліцензія, або ж чи не закінчився строк її дії. Також має бути замовлення на перевезення, тобто договір між турфірмою та власне перевізником на виконання рейсу, адже перевізник самостійно не може збирати людей. При виконанні рейсу перевізник обов’язково повинен мати при собі договір із замовником перевезення, шляховий лист та документи на транспорт. Слід звернути увагу й на те, що управління головавтотрансінспекції видає ліцензію виключно на перевезення. Така ліцензія не дає права підприємцям розселяти туристів, чи займатися облаштуванням їхнього відпочинку. Цими аспектами також потрібно цікавитися, плануючи відпустку.
Проте бувають випадки, коли перестрахуватися заздалегідь неможливо. Чи то за браком часу, чи то через банальне незнання. У такому випадку після повернення із невдалої відпустки слід одразу звернутися до асоціації працівників турфірм Рівненщини. Саме ця організація завжди допоможе горе-туристам.
Про роботу асоціації розповідає заступник начальника управління культури і туризму РОДА Ярослава ГАВРИЛОВА:
- Асоціація працівників турфірм області функціонує не так давно. У її межах створено комісію з вирішення конфліктних питань. Ця комісія займається розв’язанням конфліктів як із турфірмами, так і з туристами, оскільки страждають і ті, й інші. Аби члени комісії розглянули скаргу, потрібно лише написати заяву до асоціації. Після цього комісія розглядає спірні питання.
Із власного досвіду можу сказати, що не можна узагальнювати всіх туристів, або усі туристичні фірми.
Розповідаючи, як бажаючі відпочити можуть потрапити у пастку аферистів, забуваємо, що часто причиною усіх неприємностей стають самі туристи.
“Наш постріл – усюди поспів” - говорить відоме прислів’я. І справді, інколи дивуєшся глибині вигадок українців. Не злічити випадків, коли турист, збираючись на відпочинок, погоджується на будь-які умови, а опинившись на місці, робить усе для того, аби дискредитувати фірму-виробника туристичних послуг, бажаючи повернути витрачені гроші, відпочивши “на дурняк”, або ж просто покращити своє фінансове становище.
Тому серйозні туроператори, не шкодуючи часу, облікують у власних архівах цих, так званих, “конфліктних туристів”, які бажають відпочити за рахунок фірми. Крім того, аби не потрапити у подібну неприємну ситуацію, туристичні оператори регулярно обмінюються інформацією про скандальних клієнтів.
Збираючись на відпочинок, завжди треба пам’ятати: те, що дозвілля Вам організовує туроператор, не звільняє Вас від відповідальності за власну поведінку та власні вчинки.
14.08.2008 | Роман СВИРИДА |
Рівне-Ракурс №10 від 14.08.2008p. На головну сторінку |