№363 від 25.09.2008p. | |
Передплатний індекс: 23429 Тел. +38(0362) 623131, (098)0565477 |
#Лідер ринку
Скажете, не можна побудувати успішний бізнес, не маючи дипломів престижних бізнес-шкіл? Рівнен-ський бізнесмен Борис Маркович РОЩИНА готовий це заперечити. 24 вересня 1993 року він зареєстрував товариство з обмеженою відповідальністю “ТІКО”. Почавши роботу в тісненькій кімнатці з одним столом, двома стільцями та спареним телефоном, фірма не тільки втрималася на плаву серед півсотні рів-ненських підприємств, що займаються продажем та обслуговуванням складної промислової та побутової техніки, але й завоювала в Західному регіоні України репутацію одного з кращих постачальників сучас-них високотехнологічних систем кондиціювання повітря, вентиляції, опалювальної техніки, оргтехніки, швейної та побутової техніки всесвітньо відомих брендів.
Пріоритетні напрямки
діяльності
“ТІКО”
– Борисе Марковичу, якими були перші кроки Вашого бізнесу?
– Розпочавши діяльність з реалізації аудіо- та відеоапаратури, обігрівальних приладів та оргтехніки, “ТІКО” згодом створює сервісний центр, а також виводить на ринок нові, більш складні види імпортного обладнання, зокрема, кондиціонери для охолодження та обігрівання приміщень побутового і промислового призначення), освоює проектування і монтаж систем вентиляції повітря та кондиціювання, проводить навчання технічного персоналу з їх експлуатації.
Нам пощастило, що кіс-тяк фірми “ТІКО” склали висококласні фахівці, які до того працювали на Рівненському радіотехнічному заводі: Геннадій Капцев, Сергій Ухнальов, Леонід Білан, Володимир Михальчук, Сергій Горбань, Валентин Врублевський. Дещо перекваліфікувавшись за новими напрямами механіки та радіотехніки, опанувавши складну техніку іноземного виробництва й отримавши сертифікати на її обслуговування за найвищим стандартом, вони енергійно і ціле-спря-мовано працювали на підвищення іміджу “ТІКО”.
– Розкажіть, будь ласка, про головні напрямки ді-яльності ТзОВ “ТІКО”.
– Загалом, у процесі розвитку фірми чітко окреслилися три пріоритетні напрямки діяльності, що дозволяє “ТІКО” впевнено триматися на ринку та забезпечувати стабільне навантаження колективу.
1. Комп’ютери та орг-техніка: продаж та сервісне обслуговування.
“ТІКО” реалізує комп’ютерні системи початкового, середнього та високого рівня для офісу та дому (у тому числі поліп-шений варіант для комп’ютерних ігор) з комплектуючих провідних світових виробників; відновлює роботоздатність комп’ютера з вузловою заміною комплектуючих; встановлює і віднов-лює ліцензійне програмне забезпечення; встановлює нові пристрої (модем, принтер, сканер); ремонтує та обслуговує копіювальні апарати SHARP, CANON, факси, телефони, радіотелефони (PANASONIC, GESHARP); монтує міні-АТС.
2. Системи кондиціювання повітря, вентиляції, повітряного й електричного опалювання, теплові насоси (для житлових, адміністративних і виробничих приміщень, закладів культури, освіти й охорони здоров’я).
“ТІКО” здійснює продаж, гарантійне і піс-лягарантійне обслуговування, проектування, монтаж і наладку:
• систем кондиціювання повітря фірм DAIKIN, MITSUBISHI, PANA-SONIC, ELECTRA, Mc-Quay;
• вентиляційних систем фірм PM-LuFt, Sweegon, Systemair, SILAVENT;
• систем повітряного опалення фірм DAIKIN, MITSUBISHI, PM-LuFt, Systemair, Sweegon;
• теплових насосів для повітряного та водяного опалювання “Altherma” фірми “Daikin”, а також
теплових завіс та обігрівачів повітря;
• електричних тенових та електродних котлів “ГАЛАН” із системою автоматики.
3. Швейна і побутова техніка.
“ТІКО” здійснює продаж, гарантійний і післягарантійний ремонт та сервісне обслуговування швейної техніки (побутової і промислової) фірм PFAFF, Brother, Janome, Jaguar,Tоyota, Garudan, Siriba, Yamata та дрібної побутової техніки фірм DELONGHI, BRAUN, ROWENTA, MOULINEX, TEFAL, KRUPS.
“Збільшуємо віддачу
кожного
працівника”
– Вашу фірму вирізняє серед інших динаміка постійного розширення послуг та нарощування їх обсягів. Як Вам вдалося стати провідним гравцем на регіональному ринку продажу і сервісного обслуговування систем кондиціювання?
– Перш за все, відзначу людський чинник. Ми не роздуваємо штати, а навпаки – збільшуємо віддачу кожного працівника, що можливо лише за умови досконалого знання кожним своєї ділянки роботи. Погодьтеся, це дуже важливо для того, щоб закріпитися на регіональному ринку систем кондиціювання. Крім того, жоден з наших конкурентів не може забезпечити такий широкий вибір товарів за якістю і, відповідно, ціною, як “ТІКО”.
Другий чинник – організація торгівлі: розвиваємо і оптову, і роздрібну. Відкрили два магазини – на вулиці Відінській, 44 та на проспекті Миру, 11. Життя підтвердило ефективність як гуртових продажів комп’ютерів і копірів, так і роздрібної реалізації дрібного товару – телефонів, факсів, витратних матеріалів тощо. Також пропонуємо дрібним покупцям комп’ютерної техніки якісні комплектації за гуртовими цінами.
“Найдорожчий капітал фірми – наші постійні клієнти”
– Напевне, у Вас є клієнти, співпраця з якими додає престижу “ТІКО”?
– І навіть дуже багато. Найдорожчий капітал фірми – наші постійні клієнти. Нам довіряють:
• органи державного управління: Рівненська облдержадміністрація та облрада, Рівненський міськвиконком, обласні управління внутрішніх справ та служби безпеки, обласна ДПА, головне управління Держказначейства;
• регіональні представництва банків: “Райф-файзен Банк Аваль”, “Промінвестбанк”,“Приватбанк”, “Ощадбанк”, “Укрсоцбанк”, “Укргазбанк”, “Західінкомбанк” та “Ерсте банк”, обласне управління Нацбанку, а також страхова компанія “Провідна”;
• підприємства промисловості та зв’язку: ВАТ “Рівнеазот”, Рівненська
та Хмельницька АЕС,
ВАТ “Ей-І-Ес Рівнеенерго”, ВАТ “Рівнегаз”, ВАТ “Самгаз”, Рівненський аеропорт, КТП “Комун-енергія”, ТзОВ “Свіспан лімітед” (м. Костопіль), ТзОВ “Журавлина” (м. Сарни) та фірма “Скорпіо” (м. Кузнецовськ), ВАТ “Рокитнівський склозавод”, ЗАТ “Костопільський завод скловиробів”, Рівненська філія ВАТ “Укртелеком”, радіокомпанія “ТРЕК”;
• медичні заклади: Рів-ненська обласна та центральна міська лікарні, обласний госпіталь інвалідів війни у Клевані, Тернопільська обласна лікарня,
• заклади торгівлі та громадського харчування: Рівненський центральний універмаг, мережа супермаркетів “Літа”, ТМ “Вікотек”, автосалони “Богдан” та “Арсен”, бар “Октант”, кафе – “Фламінго”, “Арбат” і “Париж”;
• мережі АЗС: “Укр-нафта”, “Авіас-Плюс” та “Лукойл”.
“Щирі людські стосунки – найбільша
цінність”
– Раніше Ви працювали на державному підприємстві, а потім довелося починати щось своє. Що у цьому переорієнтуванні з державної роботи на---- власну справу було найскладнішим?
– Насправді усе складно було. Ми не вивчали жодних економічних наук, окрім політекономії. Важко було самому налагодити роботу, організувати її, одержати якісь прибутки і правильно їх розподілити: здійснити усі платежі на утримання приміщення і нарахувати заробітну плату працівникам так, щоб ще й на хліб щось залишилося.
– Як би Ви визначи------
ли корпоративний девіз “ТІКО”?
– Ми працюємо під гаслом “Надійність, престиж, гарантія!”. На мою думку, найголовніше в бізнесі – це порядність. Я знав людей, які вели себе непорядно і добре заробили на цьому, але зрештою стали банкрутами. Та й не все вимірюється грошима. Щирі й безкорисливі людські стосунки – найбільша цінність.
– Якою бачите перспективу фірми на найближчі три-п’ять років?
– Будемо професійно розвивати започаткований бізнес. Головне – постійно розширювати і оновлювати асортимент товарів. Ми забезпечуємо повну “оргтехнізацію” офісу: прокладання комп’ютерних і телефонних мереж, під-ключення їх та програмування.
– Ви керівник фірми, яка працює в складних умовах становлення вітчизняної ринкової економіки. Для того, щоб ус-пішно справлятися з роботою, яку важко назвати легкою, треба, напевне, часом і відпочити від неї…
– Віддаю перевагу активному відпочинку, із задоволенням граю в настільний теніс, взимку спускаюсь на лижах з карпатських схилів. Літні вихідні проводжу на дачі, люблю походи.
– І, нарешті, останнє запитання: Ви досягли в житті тої межі, коли можна заспокоїтися і розслабитися?
– Кожного року здається: ось-ось перейду цю межу – і стане легше працювати та спокійніше жити. Проте один за одним змінюються орієнтири в бізнесі, будуються нові плани, виконання яких вимагає повної мобілізації – розумової, психологічної та фізичної. Тож про спокійне життя немає коли й думати.
25.09.2008 | Розмову вів Олесь ДУБОВИК |
ТзОВ “ТІКО” Директор – Рощина Борис Маркович, комерційний директор – Капцев Геннадій Юрійович, технічний директор – Ухнальов Сергій Анатолійович. 33018, м. Рівне, вул. Відінська, 42-а, офіс 702; тел./факс: (0362) 629-429, 28-75-49. Магазин “Техніка і Комфорт” Директор – Антончук Руслан Володимирович. 33013, м. Рівне, пр. Миру, 11; тел./факс: (0362) 26-58-44. Сервісний центр ТзОВ “ТІКО” Директор – Михальчук Володимир Дмитрович. 33018, м. Рівне, вул. Відінська, 42-а, офіс 702; тел./факс: (0362) 629-429, 28-75-49.
Рівне-Ракурс №10 від 25.09.2008p. На головну сторінку |