№368 від 30.10.2008p. | |
Передплатний індекс: 23429 Тел. +38(0362) 623131, (098)0565477 |
#Дерибан
На засіданні постійної комісії з економічних питань та комунальної власності п’ятеро депутатів обласної ради погодили умови продажу місцевого аеропорту на аукціоні, який має відбутися наприкінці листопада. Стартова ціна – 72 мільйони 600 тисяч гривень.
Для рівнян нині побачити в небі літак стало справжнім святом. А колись усе було навпаки. У вихідні дні родини з дітьми здійснювали екскурсійні польоти над обласним центром, літали в гості у Володимирець, Сарни на “кукурузниках”. Влітку десятки літаків щодня перевозили мешканців нашої області відпочивати на море. Але все це лишилося у спогадах.
За останні майже два десятки років варто лише згадати спробу покійного міністра транспорту Георгія Кирпи відновити регулярні авіарейси. На жаль, успіху вона не принесла. Так само як і бажання деяких турагентств з Рівного возити туристів у Туреччину.
Тому останнім часом чуємо про наш аеропорт, як про місце проведення молодіжних дискотек чи гучних весіль.
Відтепер колектив Рівненського міжнародного аеропорту готується до аукціону.
За словами начальника головного управління економіки та інвестиційної політики облдержадміністрації Ігоря ТИМОШЕНКА, щоб продовжити розвиток аеропорту, потрібні чималі інвестиції.
- Обслуговування одного літака в день - це замало для нормального функціонування підприємства, - наголосив він. - У такому режимі довго не пропрацюєш.
Задовольнила пана Тимошенка й стартова ціна продажу - 72 мільйони 600 тисяч гривень. Якщо її порівнювати з вартістю регіональних авіакомпаній, то визначена сума дуже прийнятна. І хоча до проведення аукціону лишається місяць часу, вже певна кількість здебільшого закордонних компаній виявили зацікавленість у можливому придбанні рівненського льотовища. Не лякає їх ні гарантійний внесок у 10 відсотків від стартової ціни, ні сума інвестиційних коштів на розвиток підприємства в розмірі 10 мільйонів євро. Втім, поки що жодних фірм пан Тимошенко не назвав.
- Кількість рейсів не може відобразити реальну картину, - переконаний директор обласного комунального підприємства “Міжнародний аеропорт - Рівне” Віктор ЯКОБЧУК. - Від часу існування авіаційна галузь в Україні була і є збитковою. За час нашого існування відбулося два розподіли, забрали все те, що може приносити прибутки. З усіх аеропортів лише “Бориспіль” працює з прибутками. Решті - фінансово допомагають місцеві громади. На жаль, у нас є обласна програма розвитку, але реальної допомоги немає.
Оскільки регулярних авіарейсів через Рівненський аеропорт не здійснюємо, то працюємо з вантажними, чартерними літаками.
За словами пана Якобчука, у них буває від 2-3 до 10-13 літаків за тиждень. Тобто, в середньому, один у день. Працює в аеропорту до 110 чоловік, як передбачають спеціальні вимоги до стратегічно важливих об’єктів. Скорочувати персонал в жодному разі не можна.
Має на меті захистити людей й обласна рада, яка в своєму рішенні про продаж аеропорту зазначила необхідними до виконання умови збереження профілю підприємства та збереження кадрів.
- Невідомо, чого саме захоче новий власник, - зазначив Віктор Якобчук, - Я не юрист, але знаю, що існують десятки шляхів обійти будь-які прописані в договорі умови. Можна буде аеропорт перепродати своїм же фірмам кілька разів, а остання заявить, що ніяких умов не підписувала. Тому лише з часом побачимо, що буде на місці нашого аеропорту.
Коментарі:
Начальник відділу управління об’єктами спільної власності територіальних громад області Степан ЖДАНЮК:
- Переконаний, що в час фінансової кризи продавати державну власність недоцільно, адже можна втратити чималі кошти. Поспішати з проведенням аукціону не варто, тож, на мою думку, рішення облради потрібно призупинити.
Голова постійної комісії з бюджету, фінансів та податків Рівненської обласної ради Олег ХОМИЧ:
- Аеропорт потрібно продати якнайшвидше, зважаючи на те, що криза в Україні набирає обертів. Зараз важливо забезпечити нормальне функціонування аеропорту, а на це потрібні чималі кошти, яких у місцевому бюджеті немає.
Народний депутат України (фракція БЮТ) Юрій ПРОКОПЧУК:
Це злочин - втрачати такий міжнародний аеропорт. Подібні підприємства мають не стояти, а заробляти гроші. Підприємство знаходиться на перетині важливих шляхів. Якщо ж аукціон відбудеться, то головне, щоб колективу аеропорту було від того добре.
30.10.2008 | Володимир ПОПИК Оксана БУРА |
Рівне-Ракурс №10 від 30.10.2008p. На головну сторінку |