Piвнe-Paкуpc - просто ЦIКАВА газета №384 від 19.02.2009p.
Передплатний індекс:
23429
Тел. +38(0362) 623131, (098)0565477

#На часі

Криза у кишенях та душі?

Наберіть номер “Телефону довіри”!

Економічна криза, яка застала українців зненацька, не тільки вплинула на матеріальний стан, але й спустошила душі. Зменшення заробітної плати, втрата роботи змушує людей сумніватися у своїх здібностях та можливостях. Саме дзвінків такого спрямування останнім часом побільшало на рівненському “Телефоні довіри”, який працює при Рівненському центрі соціальних служб для сім’ї, дітей та молоді.

- Насамперед тут головне - дізнатися та розібратися в тому, як людина переживає те, що з нею відбувається, які ресурси має, щоб впоратися з випробуваннями, на кого або що може спиратися, - говорить провідний спеціаліст Рівненського центру соціальних служб для сім’ї, дітей та молоді Оксана ТАРАСЮК. - Порад ми не даємо. Людина має приймати рішення сама.

Отож, що робимо в умовах кризи насамперед. Перш за все, потрібно берегти своє місце роботи, не звільнятися при першій же спробі керівництва зменшити заробітну платню. По-друге, якщо вже питання про звільнення стало руба, потрібно знати, як правильно звільнятися. Також потрібно подбати про подальше працевлаштування.

Не менш важливим є питання по кредитах. Потрібно знати, що при будь-яких ситуаціях не потрібно приховувати від банків свою платоспроможність. В умовах кризи вони можуть піти вам назустріч і переглянути умови сплати тіла кредиту або відсотків. Не слід поспішати продавати квартиру, гараж, дачу. Продавати в умовах кризи - це віддавати за безцінь. Здаючи це ж майно в оренду, ви зможете отримати дохід, який принаймні покриє видатки на його утримання.

Перегляньте свої витрати. Споживайте недорогі, але якісні продукти харчування. Оформіть субсидії.

Не потрібно забувати, що кожен окремий випадок потребує індивідуальної поради. Тут зазначені тільки універсальні дії, якими може скористатися кожен.

- Але ж не тільки матеріальні питання цікавлять ваших додзвонювачів? Чим зараз живе “Телефон довіри”?

- Нині звертається все більше респондентів із внутрішньо-особистісними проблемами (27 відсотків від загальної кількості): самотність, депресія, відсутність сенсу життя. Питання міжособистісних стосунків також є важливими для дозвонювачів ТД (14 відсотків). Вперше за роки роботи “Телефону довіри” вищезгадана проблема починає посідати чільне місце.

Проблеми різні, тож індивідуальне рішення у кожного своє. Телефонне консультування допомагає клієнтам розібратися в собі, проаналізувати свою поведінку.

- Але й інші, скажімо, “класичні” проблеми не здають своїх позицій?

- Ви праві, як і 8 років тому, коли у підпорядкування Рівненського центру соціальних служб для сім’ї, дітей та молоді перейшла спеціалізована соціально-психологічна консультативна служба “Телефон довіри”, людей хвилюють проблеми сім’ї, залежностей, соціально-економічні проблеми. Зростає кількість дзвінків по випадках насилля в сім’ї, ігровій залежності, проблем психічного здоров’я. Для людей з обмеженими можливостями звернення до нашої служби - єдина можливість хоча б просто з кимось поговорити. І це дуже важливо, що ми можемо таку можливість надати.

- Свого часу великою проблемою для вас стало обмеження служби в часі. Як це вплинуло на роботу служби?

- Була втрачена можливість підтримки клієнтів у нічний час, коли самотність та невлаштованість переживається найбільш гостро. Робота з суіцидальними абонентами теж найчастіше проводилася саме вночі. А про що це свідчить? Якщо людина не змогла звернутися до нас, то вона шукає для себе розради деінде. І добре, якщо поруч буде близька людина і зможе дати гарну пораду або ж розрадити, а якщо ні?!

19.02.2009Олена СОНЯХ



Рівне-Ракурс №10 від 19.02.2009p. 
На головну сторінку