Piвнe-Paкуpc - просто ЦIКАВА газета №223 від 19.01.2006p.
Передплатний індекс:
23429
Тел. +38(0362) 623131, (098)0565477

#З перших уст

Роман Василишин: «Виходити слід з інтересів громади»

Початок нового року ознаменувався подіями, які підтверджують думку експертів: Україна вступила в період політичної нестабільності. Газовий конфлікт, потім міждержавні проблеми на півдні, а, головне, вибори, дата яких невблаганно наближається! Чого очікувати пересічному громадянину, на що сподіватися в цій круговерті? Запитань більше, ніж відповідей. Отож, дуже доречною виявилася розмова автора цих рядків із компетентною у всіх цих питаннях людиною - головою Рівненської обласної ради Романом Василишиним.

- То як, Романе Даниловичу, на вашу думку, переживемо ми ці вибори?

- Люди війну переживали, а не те що вибори!.. Але, якщо говорити серйозно, то вибори за партійними списками в обласні і районні ради є, на моє переконання, великою недоречністю. Адже, за Конституцією, обласна і районна рада - це органи, що уособлюють у собі волю представників громади. В обласній - це обранці від районів і міст обласного підпорядкування (20 територіальних одиниць), у районних - представники міст, сіл, селищ і т.п. При голосуванні за партійними списками може виявитися так, що абсолютна більшість депутатів - це представники центру. Мене заспокоюють, мовляв, розпишемо, закріпимо кожного за окремою територією… Але одне - це депутат, роботу якого оцінюють за рівнем розвитку території, котру він представляє, й зовсім інше - «закріплений» за тим чи іншим селом партієць з області. Втім, будемо сподіватися, що до влади прийдуть сумлінні депутати, які будуть спроможні розв'язати покладені на них завдання. Друге. Матимемо, думаю, значні проблеми при виборі голів рад. Адже їх також висуватимуть партії, блоки, фракції, які пройдуть до рад. І кожна буде претендувати на те, щоб представницький орган очолив її представник.

- А як би ви оцінили роботу нинішніх депутатів обласної ради?

- Я вже неодноразово говорив, що обласна рада четвертого скликання (а я вже їх бачив немало) є найбільш кваліфікованою. Незважаючи на певні політичні протиріччя, вона працювала конструктивно, злагоджено і з повною відповідальністю за ті рішення, які приймалися. Так, були на наших засіданнях гострі дискусії, було й протистояння, але на кінцевому результаті роботи це не позначилося.

- У вас великий досвід управління, в тому числі й у органах місцевої влади. Які висновки, за цей період роботи, ви зробили особисто для себе, які враження отримали?

- Я від роботи у цій раді отримав моральне задоволення, адже, незважаючи на складні ситуації, які мали місце впродовж цих чотирьох років, наш корабель (обласна рада) упевнено зумів обминути всі рифи, подолати всілякі течії і довів-таки область до наступних виборів. Так, мешканці області все ще не мають достатнього рівня життя в частині пенсій, соціальних допомог, але, в цілому, погодьтеся, деякі покращення є.

- Вам випало працювати поряд із двома дуже різними керівниками обласної адміністрації - Миколою Сорокою і Василем Червонієм. Мабуть, непросто буває знаходити взаєморозуміння?

- З ким би не працював, я завжди виходжу з інтересів громади, а не особистих чи партійних амбіцій. І тоді завжди можна знайти компроміс. Коли бачу, що треба поступитися, - поступаюся. А взагалі… для людей, певний, було б краще, якби цього інституту двовладдя в Україні не існувало. На території регіону повинен бути один голова, який би обирався всенародно (як це, між іншим, уже було в 1994 році) і який би очолював виконавчий комітет. А для контролю за дотриманням Конституції в нас є досить контролюючих органів: прокуратура, КРУ, СБУ, міліція, податкові. За проектом закону політреформи, державні адміністрації на рівні району мають бути ліквідовані. Я б це продовжив і до рівня області.

- Зараз багато говорять про політичну реформу, яка начебто мала вступити в дію з 1 січня. Поясніть, будь ласка, для мене як для виборця, про що йдеться?

- По-перше, ніякої політреформи зараз немає. Вступили в дію зміни до Конституції, згідно з якими Верховна Рада (нового скликання) має сформувати більшість, котра, в свою чергу, повинна буде формувати Кабінет міністрів. Формально, так, з 1 січня реформа ніби розпочалася, але нинішня Верховна Рада не повноважна обирати новий уряд. І от його відправили у відставку, але він мусить і далі працювати, поки не буде сформований новий Кабінет міністрів. Я вважаю, що ця ситуація на житті людей у регіонах особливо не позначиться, а от для політиків!.. Помутять воду так, що аж гай буде гудіти!.. Одні будуть лякати нас чимось, інші заспокоювати. Словом, робити для себе погоду на наступні вибори. Що ж до місцевих органів влади, то ніяка політреформа в нас поки що відбутися не може, адже закон, що її прописує, досі не розглянутий у Конституційному суді. Якого на сьогодні в Україні не існує і який, напевно, буде сформований в Україні не раніше, ніж пройдуть ці вибори.

19.01.2006Розмову вела Катерина Конєва



Рівне-Ракурс №10 від 19.01.2006p. 
На головну сторінку