№435 від 11.02.2010p. | |
Передплатний індекс: 23429 Тел. +38(0362) 623131, (098)0565477 |
#Дорогою
Блага 2007 року підійшли до свого завершення. Рівненщина єдина з областей, яка протягом двох років тримала без змін тарифи на міжміські та приміські сполучення. Натомість в інших регіонах вони переглядалися вже двічі. Відтак з лютого 2010 року за місто їздитимемо на третину дорожче.
Починаючи з 28 січня 2010 року, коли дане розпорядження увійшло в силу, за проїзд у міжміському транспорті доведеться викласти двадцять копійок за один кілометр, а не 15, як це було нещодавно. “Провадження механізму підвищення цін на послуги перевезення почалося ще у серпні минулого року. До нас надійшло сім заяв від перевізників, у яких вони аргументовано пояснюють те, що їхні доходи не покривають витрати, тобто працювати собі у збиток ніхто не хотів”, - пояснює начальник головного управління економіки та інвестиційної політики РОДА Ігор ТИМОШЕНКО. Також Ігор Олександрович говорить про те, що ціни на проїзд у міжміському та внутрішньообласному сполученні не змінювалися з 2007 року. Проте за цей час встигли підскочити ціни на пальне та запчастини, мінімальні зарплати також не стоять на місці.
“Це підвищення не відбулося спонтанно. Ми провели економічне дослідження, порівнюючи наші тарифи із тарифами сусідніх областей. Для прикладу, наші сусіди платять 24 копійки за кілометр”, - говорить пан Тимошенко.
Голова правління громадської організації “Спілка водіїв” Сергій ОВЧИННІКОВ зазначає, що наш регіон зважився на підняття тарифу до 20-ти копійок чи не в останню чергу.
“Підняти ціни на проїзд автоперевізників спонукали нові ринкові умови. Особливо боляче по кишені автопід-приємств, більшість із яких є у приватній формі власності, вдарило різке підвищення цін на паливно-мастильні матеріали (останнім часом - більше ніж на 30 відсотків, і це ще не межа), а також подорожчання запасних частин до автомобілів”, - пояснює Сергій Михайлович.
Перевізники скаржаться, що подекуди справа дійшла вже до того, що керівники автопарків не можуть обновити деталі до автобусів, від яких прямо залежить безпека пасажирів. Та й зарплату водіям потрібно платити у повному обсязі і вчасно. Тарифна політика в області не переглядалася близько трьох років. А відтак досі всі перипетії ринку боляче били по перевізниках.
Факт, що ціну квитків на рейсові автобуси приміського та міжміського сполучення в межах області потрібно підвищувати, і вже найближчим часом, не викликав заперечень у посадовців чинної влади. Адже такий крок - чи не єдиний спосіб в умовах, що склалися, зберегти діяльність автоперевізників, а відтак і поки ще якісну пропозицію надання послуг пасажирам. Тим більше, що в області вже були прецеденти, коли автоперевізники через низькі прибутки своєї діяльності відмовляються перевозити людей.
За словами пана Овчиннікова, нові тарифи діятимуть з моменту опублікування нового розпорядження, проте перевізникам потрібно скласти свою тарифну сітку й узгодити її з управлінням транспорту та зв’язку, а вже після цього вводити нові ціни на проїзд.
Враховуючи всі нюанси цієї ситуації, в облдержадміністрації переконані, що підвищення тарифів на проїзд не повинне перевищувати 30-ти відсотків, тобто гранична межа тарифів для одного пасажира на один кілометр не повинна бути вищою за 20 копійок. “Підвищення тарифів контролюватимуть в ОДА та антимонопольному комітеті”, - говорить Сергій Михайлович.
На даний час в умовах ринкової економіки повинна бути забезпечена не лише беззбиткова діяльність підприємств, а й їхня прибутковість, адже лише за такого принципу можливий розвиток пасажирських перевезень.
Подорожчання проїзду стало своєрідним порятунком для перевізників, бо їхня чисельність зменшилася майже вдвічі. Проте пасажирам від цього легше не стало.
11.02.2010 | Алла БІДЮК |
Рівне-Ракурс №10 від 11.02.2010p. На головну сторінку |