Piвнe-Paкуpc - просто ЦIКАВА газета №441 від 25.03.2010p.
Передплатний індекс:
23429
Тел. +38(0362) 623131, (098)0565477

#Консультація

Позбутися рефлексу схиленої голови

Позбутися рефлексу схиленої голови

Нині в Україні живе близько 10 мільйонів дітей. Дев’яносто відсотків дитячого населення віком 7-14 років мають відхилення у стані здоров’я. У кожного другого учня діагностується більше одного захворювання. Зростає кількість школярів із захворюванням органа зору, хворобами ока та придаткового апарату. У структурі захворюваності в цілому по Рівненській області, як і в Україні, частота патологічних станів, виявлених при профоглядах, збільшилась. Прогресують і зниження гостроти зору: 17,2 % - у дошкільнят, 96,9 % - у підлітків на одну тисячу оглянутих дітей. Щоб дитина росла не лише успішною, а й здоровою - бажання кожного з батьків. Однак, на жаль, стан рівня здоров’я дитячого населення і молоді бажає бути кращим, каже Галина КАШПЕР - лікар-методист обласного центру здоров’я:

- Ми підрахували, що лише 28 відсотків батьків усвідомлюють необхідність регулярного спостереження дітей у медичних установах. У зв’язку з цим порушується єдність підходів у догляді за дитиною з боку батьків та медичного персоналу. Таке становище пояснюється тільки недостатнім рівнем культури здоров’я дорослого населення, а також відсутністю знань з профілактики захворювань. Найперше та найважливіше - для збереження зору дитини вкрай важливо дотримуватися правильного режиму дня та раціональної організації занять у дошкільному закладі, школі та вдома.

Тривалість кожного виду занять (малювання, ліплення) у молодших та середніх групах дитячого садка не повинна перевищувати 15 хвилин, у старшій і підготовчій групах - 20 хвилин з п’яти-десятихвилинною перервою між ними. Чергування таких занять з музикою, фізкультурою позитивно впливає на здоров’я дитини, зокрема на зір. Під час виконання домашніх завдань школярі повинні кожну годину робити перерву знову ж таки на п’ять-десять хвилин. У цей час слід провітрити кімнату та виконати кілька гімнастичних вправ. Бажано перерви між уроками проводити на відкритому повітрі у рухових іграх. Навчальне розвантаження слід рівномірно та раціонально розподіляти упро-довж дня і тижня.

Школяр у своєму куточку

Отож для правильного розвитку зору в дітей істотне значення має організація їхнього робочого місця. Насамперед, столи та стільці мають відповідати зросту дитини. Сидіти потрібно так, щоб міцно, усією ступнею спиратися на підлогу або підставку. Належно підібрані меблі сприяють формуванню правильної осанки. Сидіти слід рівно, щоб очі від робочої поверхні були на відстані зігнутої у лікті руки (30-40 см). Неабияку роль відіграє освітлення у приміщенні. Якщо дитина готує уроки, роздивляється малюнки або читає книжку, то крім загального освітлення, має горіти настільна лампа з абажуром потужністю 60 Ват. М’яке світло (матова лампа) повинне рівномірно освітлювати робоче місце школяра. Під час письма, малювання, креслення джерело світла розміщується спереду і ліворуч, читання - праворуч.

Важливо, починаючи з раннього віку, виробляти у дітей правильний “рефлекс читання” (іграшки, картинки мають бути не далі 30 см від очей), інакше розвиватиметься рефлекс “схиленої голови”, що зумовлює короткозорість та сколіоз.

Не можна читати лежачи, особливо на боці, оскільки в такому положенні освітлення недостатнє, а очі перебувають на різній відстані від об’єкта, який дитина розглядає, що призводить до стомлення очей та головного болю.

25.03.2010Ольга ЯРОШ



Рівне-Ракурс №10 від 25.03.2010p. 
На головну сторінку