Piвнe-Paкуpc - просто ЦIКАВА газета №419 від 22.10.2009p.
Передплатні індекси:
23429 (на 1-6 місяців)
08903 (на рік).
Тел. +38(0362) 62-31-31
Додати у "Закладки"

Головна (Просто цікава газета) "Рівне-Ракурс"

А що Ви скажете? Блог


  Реклама в газеті "Рівне-Ракурс"


  ¤ Ракурс подій

  ¤ Ракурс політики

  ¤ Ракурс економiки

  ¤ Ракурс здоров'я

  ¤ Ракурс культури і освіти

  ¤ Ракурс спорту

  ¤ Ракурс кримінальний

  ¤ Ракурс житейський

  ¤ Ракурс інтимний

  ¤ Ракурс мандрівника

  ¤ Ракурс незвичайного

  ¤ Ракурс добрих порад

  ¤ Ракурс розваг


Пошук

RSS
Архів «РР»:
Жовтень 2017p.
ПнВтСрЧтПтСбНд
      1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
Листопад 2017p.
ПнВтСрЧтПтСбНд
  1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30


#Роз’яснення

ПРАВИЛА ВИКРИТТЯ НЕПРАВДИ

Коротка інструкція для виборців (із прикладами)

Що більше зусиль докладає кандидат, щоби продемонструвати підтримку електорату і впевненість у своїй перемозі, то більше підстав у цьому сумніватися...

Коли кандидат “при посаді”, розпізнати в його діях “передвиборчі мотиви” нелегко. Те, що раніше вважалося б просто доброю справою, напередодні виборів сприймається виключно як передвиборчий хід. Чи справедливі ми, панове? Чи занадто суворі в оцінках? Ми можемо, звичайно, приймати бажане за дійсне, але одне сумнівів не викликає - народ відчуває брехню, адже життя розвинуло в нас хорошу інтуїцію.

Якщо новина викликає внутрішній дисонанс - це причина для її перевірки

Деякі “факти” завжди варто перевіряти: найчастіше вони виявляються неправдою. Зробити це неважко, порівнявши кілька джерел інформації. Ними можуть бути інші ЗМІ, ваші зв’язки в різних професійних колах чи знайомі з того регіону, звідки прийшла “новина”. Як це відбувається - давайте розглянемо на реальному прикладі.

На початку жовтня всі ЗМІ облетіла інформація - прохання від інтелігенції західних областей із закликом згадати самовідданість Юлії Тимошенко, яка п’ять років тому відмовилася від президентства. Кандидатам демократичного спрямування автори звернення запропонували відмовитися від амбіцій і дати шанс упевнено перемогти “помаранчевій принцесі”.

Ідея має право на існування, але народжується подібне найчастіше в передвиборних штабах. Бо вибори для того й існують, щоб дати людям змогу обрати переможця в змаганні конкурентів. Адже абсолютно у всіх кандидатів є прихильники. Їх кількість і визначає результат виборів.

Ця думка й наштовхнула сумніви щодо правдивості “інтелігентського” прохання...

Аналіз: Чиї інтереси?

У нашому випадку особливо вразила згуртованість лав творчої інтелігенції: перше колективне прохання було висловлено від “тридцяти семи львів’ян”, потім швидко “підтягнулися” представники ще семи західних областей. Вони запевняють, що серед перелічених у новині семи кандидатів (серед яких, до речі, й Арсеній Яценюк, який не набагато поступається рейтингом прем’єрові) тільки у Юлії Володимирівни є реальний шанс зайняти президентське крісло. Тому, мовляв, панове, не заважайте перемозі справжнього лідера демократичного табору. А щоб суперникам стало соромно, вони нагадали “про головний урок Помаранчевої революції”: “Тільки єдність національно-демократичних сил та їх кандидатів забезпечила перемогу В. Ющенка. Зокрема, дуже важливим було те, що свою кандидатуру на його користь зняла Ю. Тимошенко”.

Висновок про те, хто зацікавлений у появі цієї новини, пропонуємо зробити читачеві.

Починаємо “копати”

Що лежить в основі новини? Колективний лист-звернення (як мінімум один). Новини - це часто лише журналістська інтерпретація таких “документів”. Тому давайте шукати першоджерело! Спроби ознайомитися з повним текстом звернення і прізвищами підписантів не увінчалися успіхом: оригіналу тексту не було. Агентства посилалися на офіційний сайт Юлії Тимошенко. Так, тут (http://www.tymoshenko.com.ua/rus/news/press/8430/) є слова голови Конгресу української інтелігенції Львівщини, академіка НАНУ Степана Павлюка. Є його цитати про те, що звернення до кандидатів прийнято і 37 “представників еліти” під ним підписалися. Але й тут ми не знайшли самого тексту листа!

Більш того, почитавши інші новини, дізнаємося, що вищезгаданий лист львівської інтелігенції викликав обурення... у самій Львівській області! Причому відразу з двох причин. По-перше, Степан Павлюк головою Конгресу української інтелігенції Львівської області вже не є. А по-друге - що ще цікавіше, - сама львівська організація Конгресу офіційно підтримує... Віктора Ющ-ен-ка. Про це повідомляє Західна інформаційна корпорація (http://www.zik. com.ua/ru/news/2009/10/07/199236). Для викриття неправдивості “звернень” 7 жовтня представники Львівського відділення Конгресу української інтелігенції зібрали прес-конференцію.

Чому правда “потонула”, а неправда - у всіх на устах?

Пам’ятайте: в активному поширенні неправди або напівправди завжди зацікавлені більше, ніж у правді. Адже ті, кому такий погляд на події вигідний, зроблять все, щоб якомога більше людей думали так само. А голос викривачів здебільшого тоне у вирі штучно створеного інфо-рмаційного потоку. І саме тому ми часто не знаємо правди. Але це ще не означає, що її немає! Її можна знайти - варто лише захотіти.

Ось і в нашому випадку все відбулося саме так. Інформацію про справжню позицію львів’ян надали тільки місцеві ЗМІ, а заява про їхню нібито підтримку Тимошенко на президентській посаді облетіла всю країну.

Якщо новина обростає новими деталями... можна потрапити “на хвилю”

Якщо підозріла новина обростає новими деталями, це може свідчити про те, що її намагаються зробити більш правдоподібною. Або ж про те, що досягнуто поставленої мети - перші неправдиві повідомлення виконали своє завдання і стали стимулом до реальних дій громадян. Адже відомо, що складно “розгойдати хвилю”, а потім ця хвиля вже сама набирає силу, й люди охоче підхоплюють “потрібні” дії.

У нашому випадку звернення до кандидатів з проханням підтримати “єдину кандидатуру” пізніше було підкріплено посиланнями не тільки на безіменних “представників”, а й на конкретні прізвища. Не виключено, що з часом на якомусь із сайтів (хай і з запізненням) навіть “матеріалізується” текст якогось листа...

Технології впливу на маси не змінюються. Колективні листи були справжньою “зброєю” ЦК партії і КДБ в середині минулого століття. Щоправда, ті часи ми ось уже кілька десятків років називаємо “епохою тоталітаризму”, а сьогодні йдеться про підтримку демократичного лідера...

22.10.2009Любов НОВІКОВА


Переглядів: 675

Версія для друку

Коментарі (0):


Система Orphus
<<- Попередня статтяНаступна стаття - >>

Додайте коментар:

защитный код

Анонсовані статті свіжого № 834 від 02.11.2017p.
¤ 
«Соло» рівненського візочника стало переможним у Бельгії

«Соло» рівненського візочника стало переможним у Бельгії

Рівненський візочник Іван Сівак виборов золоту медаль на Чемпіонаті світу зі спортивних танців у Бельгії....

¤ Особливий погляд
Ключова галузь економіки

Ключова галузь економіки

Іван ЯКИМЕНКО: «Основне завдання залізничників України – забезпечити стабільну роботу на кожному робочому місці»

4 листопада 1861 року, ще за часів Австро-Угорської імперії, до Львова прибув перший потяг під назвою «Ярослав». Він з’єднав Відень, Краків, Перемишль і Львів. З того часу минуло понад півтора столітт...

¤ 
Жителя Володимиреччини за подвійне вбивство

Жителя Володимиреччини за подвійне вбивство

засудили на 15 років позбавлення волі

Такий вирок винесла колегія суддів Кузнецовського міського суду 37-річному жителю Володимирецького району, який вчинив умисне вбивство двох осіб....

¤ 
Генеральний директор Агрохолдингу «Мрія»  Саймон Чернявський: «Хочу, щоб в Україні було так, як МРІЮТЬ українці»

Генеральний директор Агрохолдингу «Мрія» Саймон Чернявський: «Хочу, щоб в Україні було так, як МРІЮТЬ українці»

У розпал найважливішого для аграріїв і селян періоду – збору урожаю і видачі орендної плати – ми вирішили поспілкуватися з генеральним директором Агрохолдингу «Мрія» Саймоном Чернявським. Британець з ...

¤ 
Володимир Хомко: «Ми все в місті робимо планомірно»

Володимир Хомко: «Ми все в місті робимо планомірно»

Почався листопад, і саме час підвести підсумки за трьома кварталами роботи міської влади та спробувати передбачити, яким може бути для Рівного рік 2018. Для того, щоб все це зрозуміти, автор попросив ...






Найпопулярніші 15 статей:

1. Розклад руху приміських та пасажирських потягів [242] (21799)
2. Розклад руху автобусів [253] (19715)
3. Моє місто - найкраще [427] (16250)
4. Яйце-райце, в чому твоя сила? [257] (11263)
5. Догляньте мене до смерті [278] (11168)
6. Скрегіт зубами посеред ночі [312] (11022)
7. Коли розпочинати садити городину [599] (10650)
8. Не я б’ю, верба б’є За тиждень - Великдень! [235] (9139)
9. Душ для всіх [432] (8266)
10. Приваблюють і відлякують привиди Тараканівського форту [419] (8212)
11. Кульова блискавка: феномен, який не розгадано [462] (7913)
12. ПАТ “Волинь- Цемент”: [505] (7795)
13. За кордон можна вивезти не більше 50 тисяч доларів! - [205] (7767)
14. Тахінна халва зміцнює кістки та зуби [390] (7696)
15. “Тартак” закликав не бути байдужими [205] (7654)

ТОП-15 свіжого номера:

1. Жителя Володимиреччини за подвійне вбивство (222)
2. Як прибрати сольові розводи зі взуття взимку (198)
3. «Верес» та «Олімпік» - знову грають унічию (193)
4. Поліцейські встановлюють особу чоловіка, який загинув у ДТП (189)
5. Виготовляємо засоби для миття скляних поверхонь та вікон власноруч (187)
6. Сварка через роги (184)
7. 10 маловідомих фактів про великого завойовника Чингісхана (180)
8. Салат з капусти з гірчичною заправкою (177)
9. “Славія” вп’яте поспіль Чемпіон області серед ветеранів (177)
10. Корецький район отримав спортивні нагороди (176)
11. Рівнянка на білій КІА травмувала велосипедиста (173)
12. Сергій Піддубний: (172)
13. Володимир Хомко: «Ми все в місті робимо планомірно» (168)
14. Генеральний директор Агрохолдингу «Мрія» Саймон Чернявський: «Хочу, щоб в Україні було так, як МРІЮТЬ українці» (167)
15. Наш шлях до Європи… (167)





 Партнери 
 
Рекламная газета "Об`ява" Перший інформаційний канал Украина онлайн
Google+
 Газета 
 

Реклама в газеті | Лист редакторові | Експорт | RSS | Передплата газети

Про нас | Відгуки | Разсилка | Реклама на сайті| Реклама в газеті

© 2001-2015 Iнформацiйно-рекламне агентство "Ракурс" тел.: +38(0362) 62-31-31. Всi права збережено.


 Інформація 
 
Головний редактор - Конєв В.Л.,
тел.(0362) 62-31-31

Використовувати матеріали газети "Рівне-Ракурс" можна лише пославшись на "Рівне-Ракурс" (для інтернет-виданнь - зробивши гіперпосилання). Будь-яке копіювання, публікація, чи передрук наступне поширення інформації, що не має посилання на "IРА "Ракурс" суворо забороняється

Наші сайти:
Об'ява
Pika.rv.ua
IРА Ракурс