Piвнe-Paкуpc - просто ЦIКАВА газета №376 від 25.12.2008p.
Передплатний індекс:
23429
Тел. +38(0362) 623131, (098)0565477
Додати у "Закладки"

Головна (Просто цікава газета) "Рівне-Ракурс"


  Реклама в газеті "Рівне-Ракурс"



  ¤ Ракурс подій

  ¤ Ракурс політики

  ¤ Ракурс економiки

  ¤ Ракурс здоров'я

  ¤ Ракурс культури і освіти

  ¤ Ракурс спорту

  ¤ Ракурс кримінальний

  ¤ Ракурс житейський

  ¤ Ракурс інтимний

  ¤ Ракурс мандрівника

  ¤ Ракурс незвичайного

  ¤ Ракурс добрих порад

  ¤ Ракурс розваг


Пошук

RSS
Архів «РР»:
Квітень 2022p.
ПнВтСрЧтПтСбНд
    1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
Травень 2022p.
ПнВтСрЧтПтСбНд
      1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31

Новини Рівне

#Професія: художник

“Кожний спектакль несе у світ добро і любов”

“Кожний спектакль несе у світ добро і любов”

Розмова з Ніною ОЛЬХОВИК, головним художником Рівненського академічного обласного театру ляльок

Невдовзі ми зустрічатимемо свято Миколая, затим - Новий рік, Різдво Христове. І дітлахи, і дорослі - в очікуванні чудес та подарунків. Щороку на новорічні й різдвяні свята актори Рівненського академічного обласного театру ляльок радують своїх глядачів чудовими яскравими спектаклями та видовищами. Та мало хто знає, що за цим усім, так би мовити, “за лаштунками” - вирує постійна робота багатьох-багатьох людей, серед яких важливе місце займає праця головного художника театру, у нашому випадку - майстра своєї справи Ніни ОЛЬХОВИК. Про неї й мова.

“І зараз пам’ятаю запах гуаші, фарби…”

- Ніно Вікторівно, коли Ви захопилися малюванням?

- Я малювала завжди. Ще до художньої школи ми з сестрою-близнючкою ходили у гурток з малювання. Це була наша ініціатива, ніхто нас туди не водив. І зараз пам’ятаю запах гуаші, фарби, подобалася сама атмосфера, яка там панувала. У нас був дуже хороший керівник, ми могли спостерігати, як він сам працював за мольбертом. Після чотирирічного навчання у художній школі ми поступили у Вижницьке училище прикладного мистецтва на спеціальність художнє ткацтво, після закінчення якого потрібно було відпрацювати три роки, щоб потім вступити до інституту. Тож ми працювали художниками-оформлювачами.

- Як Ви опинилися у ляльковому театрі?

- У 1978 році я закінчила Львівський поліграфічний інститут ім.Івана Федорова за спеціальністю художник-графік, ілюстратор книг. Після цього за направленням два роки пропрацювала у Харкові у торговій рекламі художником-графіком. Потім мене перевели у Рівне, де працювала художником-графіком з друкованої продукції, також у рекламі. Так сталося, що наш відділ у результаті реорганізації перевели у Львів, тож мені довелося підшуковувати нову роботу. На той час у Рівненському ляльковому театрі було місце художника-постановника. Ось так я й опинилася тут, де пропрацювала сімнадцять років. А на посаді головного художника я з 2003 року.

- Чи було на початку важко - адже робота відмінна від тієї, яку Ви звик-ли виконувати?

- Так, тут присутня абсолютно інша специфіка. Зазвичай моїми інструментами були папір, олівець, фарби, туш, перо… А тут - зовсім інше. Тоді головним художником театру ляльок був Віталій Феодосійович Мельничук, який мені багато допомагав, підказував, вчив. По-суті, мені довелося вчитися з самого початку.

- А які особливості праці художника-постановника?

- Художник-постановник тісно співпрацює з режисером. Спершу режисер приносить свій сценарій, п’єсу, висловлює своє творче бачення, художник - своє. Потім іде процес обговорення: який буде спектакль - для маленьких глядачів чи для дітей шкільного віку, живий план чи ляльковий (від цього залежить, які ляльки треба буде виготовляти) тощо. Обговорення концепції самого спектаклю триває не один день. Коли ж уже є певне рішення, художник-постановник працює над ескізом ляльок і макетом усієї вистави. Міні-макет спектаклю виготовляється у масштабі один до десяти з таких матеріалів, як картон, тканина, дріт, фанера. Водночас художник робить технічні креслення для столярних цехів, бутафорів, реквізиту, ляльок, детально вказуючи, з якого матеріалу їх потрібно виготовляти. Також я роблю креслення з механізації ляльки. І вже за моїми кресленнями працюють майстри у цехах. Попередньо на художній раді затверджуються ескізи ляльок, макет, після чого - технічна рада, на яку запрошуються усі, хто бере участь у створенні спектаклю, уточнюються деталі, як працюватиме уся система. Далі - робота у цехах.

- Цікаво, а як виготовляється сама лялька?

- Це залежить від різновиду ляльки. Якщо лялька планшетна, м’яка, то вона робиться з поролону. Бувають ляльки з пап’є-маше, тобто їх голова. Спочатку я ліплю голову з глини. Це потрібно робити в характері, образи героїв з попередніх постановок не повинні повторюватися, вони мають виглядати по-новому. Після цього бутафор бере зі станка глиняну об’ємну голову, розрізає навпіл та заливає форму гіпсом чи алебастром. Потім виготовляється пап’є-маше. Ко-ли воно висихає у формах, бутафори склеюють їх в одну.

Водночас столяр виконує свою роботу, бутафор - свою, виготовляються частини тіла, відповідні реквізити. Якщо голова ляльки механізована, вона потрапляє до механіка. До слова, у ляльки повинен бути свій характер, але він має відрізнятися від людського, бо лялька - це лялька, не людина. Тут потрібен не натуралістичний підхід. Далі механізована голова потрапляє у цех, де з’єднуються частини тіла, потім готову ляльку потрібно обшити, що й робить швачка-закрійниця у співпраці з художником, який контролює весь процес виготовлення ляльки. Режисер також постійно працює з художником.

Якщо у спектаклі використовується живий план (гра відбувається не за ширмою), то вбрання ляльки й актора, а також декорації, повинні бути в одному стилі.

- А що для Вас найсклад-ніше у цьому процесі?

- Зважаючи на багаторічний досвід і любов до своєї праці, мені несклад-но це робити. Кожний етап для мене цікавий і тому відбувається досить легко.

“У моїй роботі багато позитиву”

- Що для Вас означає Ваша робота?

- У моїй роботі багато позитиву. Кожний спектакль несе добро, і ми, працюючи над виставою, стаємо, як діти - добрими, чуйними. Наша мета - через спектаклі нести у світ добро, любов. Якщо ти вніс у душу дитини щось добре, можливо, щось виправив, то відчуття, що ти зробив щось хороше, надає наснаги працювати далі.

Наприклад, у репертуарі нашого театру є спектакль, який подобається і дорослим, і дітям, несе у душі якесь хороше релігійне почуття - “Різд-вяна ніч” (режисер - Сер-гій Брижань, художник-постановник - Михайло Ніколаєв). Ця вистава неодноразово от-ри-мувала різноманітні дипломи та призи на міжнародних фестивалях. Мої спектаклі як художника-постановника, у свою чергу, також брали участь у міжнародних фестивалях.

- Ви можете виокремити вистави, які подобаються Вам найбільше?

- Так, найбільше мені запам’ятався мій перший спектакль “Ведмежатко Рім-Тім-Ті”, який ми робили разом із режисером Сергієм Брижанем. Було не важко, а цікаво. Також мені дуже подобається стенографічне рішення спектаклю “Русалонька” за Андерсеном, який починається тим, що відкривається кришка старовинного клавесину, який знаходиться на сцені, й ляльки плавно танцюють під музику, потім розходяться й починається спектакль. До речі, саме у цій виставі вперше стали використовувати ляльки-маріонетки.

- Чи змінювалися ляльки з часом: матеріали, характери тощо?

- Відповідно до часу робиш ляльки, але, коли минають роки, ці ляльки вже стають “ретро”. Та бувають речі, над якими час не діє - класичні рішення, стилістика, підхід. Матеріали, з яких робимо ляльки, практично не змінилися. Хоча в останній нашій виставі “Лісова пісня” художник зі Львова використала силікон, з якого були зроблені голови, ручки, ступні ніг ляльок. Це справді нове рішення.

- Хто ще безпосередньо задіяний у виготовленні ляльок?

- У нашому театрі ляльок над цим працюють три бутафори, з яких на високому художньому рівні - Раїса Данилюк, яка у театрі майже з дня його заснування, та Марія Самчук. Окрім них - художник-оформлювач ігрових ляльок Інна Федорчук, швачка-закрійниця Тамара Яхим’юк. За роботу усіх цехів, увесь процес і кінцевий результат відповідає завідувач художньо-постановочною частиною Олександр Вашук разом із художником-постановником і режисером-постановником. Також у нашій творчій команді працюють механік з виготовлення ляльок та столяр, який робить декорації за макетом.

“Будьте, як діти”

- Що колектив театру готує на новорічні та різдвяні свята?

- Традиційно ми робимо видовища до свята Миколая, які мають дуже позитивний, виховний момент, несуть в собі очікування Дива. На новорічні свята ми беремо за основу улюблену історію про Малюка та Карлсона, головними героями будуть Карлсон, Фрекен Бок, правда, без Малюка, зате буде відомий дітям мультиплікаційний герой Панда Кунг-Фу. Над сценарієм працюють молоді актори театру Станіслав Лозовський і Олександр Шило. До речі, керівництво театру ляльок ніколи не шкодує коштів на матеріали для костюмів, тому вони яскраві, привабливі та неповторні.

- Ви створюєте для дітей казку, а які казки подобаються Вам?

- З дитинства люблю “Золотий ключик”, “Пригоди Чиполліно”, “Пригоди Незнайка”. Їх читала й своєму синові.

- До речі, Ваш син успадкував хист до малювання?

- Мій син Віталій добре малює, у нього вдало виходять графічні роботи, але обрав іншу професію.

- Що Ви особисто цінуєте в людях?

- Перш за все, ціную доброту, чуйність, незлобливість, простоту, довіру, милосердя в усіх вчинках, намагання допомогти ближньому. Ме-ні подобаються творчі люди, натомість, не люблю пліткарів. Я намагаюся, щоб людям, які мене оточують, зі мною було легко, приємно, щоб від спілкування вони винесли щось хороше. Ми багато в чому ускладнюємо собі життя. Думаю, що кожен повинен керуватися вічними словами “Будьте, як діти”.

25.12.2008Кароліна КРУГЛИК


Переглядів: 659

Версія для друку

Коментарі (0):


Система Orphus

Додайте коментар:

защитный код

Анонсовані статті свіжого № 1068 від 19.05.2022p.
¤ 
Викрили на незаконному перевезенні бурштину-сирцю

Викрили на незаконному перевезенні бурштину-сирцю

Днями під час патрулювання селища Володимирець на вулиці Поліській у поле зору екіпажу сектору реагування патрульної поліції відділення №1 (смт Володимирець) Вараського ВП потрапив автомобіль «ВАЗ-2101», водій якого під час виконання повороту не увімкнув відповідний покажчик....

¤ 
Свій до свого по своє

Свій до свого по своє

Це гасло західноукраїнських товаровиробників двадцятих років минулого сторіччя сьогодні, як ніколи, актуальне. Підтримка і розвиток місцевих підприємств є дуже необхідними в наш час. Це додаткові робочі місця, зарплати, гроші в бюджети усіх рівнів, наповнення пенсійного фонду....

¤ 
Виробник овочевих консервів з Рівненщини не збавляє обертів

Виробник овочевих консервів з Рівненщини не збавляє обертів

Під час війни місцеве підприємство «Щедра нива» працює на максимальній потужності. Постачає на український ринок якісні консерви горошку, кукурудзи, квасолі....

¤ 
«Аграрії, ЗСУ та критична інфраструктура першочергово забезпечуються пальним», - – Віталій Коваль

«Аграрії, ЗСУ та критична інфраструктура першочергово забезпечуються пальним», - – Віталій Коваль

Відбулася селекторна нарада під головуванням начальника Рівненської ОВА Віталія Коваля та за участі голів районних адміністрацій, територіальних громад....





Найпопулярніші статті:

• Розшифровка аналізу крові: [841] (14907)
• Як позбутися шпори на п’яті [850] (13234)
• Масштабна спецоперація на Рівненщині: викрили мережу «реабілітаційних центрів» [965] (10937)
• Допомога під час карантину [967] (10886)
• Коли відкриються рівненські садочки? [965] (10731)
• Живи до ста! [965] (10398)
• У Здолбунові підпалили авто підприємця [965] (10325)
• Рівнян запрошують на дитячий кінофестиваль «Children Kinofest» онлайн [965] (10316)
• Про здобутки Рівненщини - у річницю президенства Володимира Зеленського [965] (10253)
• Бюджет і ми… [965] (10246)
• Аудитори Рівненщини з початку року попередили порушень за процедурою закупівель на понад 72 млн грн [965] (10210)
• Чому не варто кип’ятити воду двічі [964] (10196)
• Що робити, якщо дитину покусали комарі [965] (10124)
• Щоб овочі в холодильнику були тривалий час свіжими, помістіть туди звичайну губку [964] (10112)
• 4 способи, як перевірити масло на натуральність [964] (10084)
• У Сергія Притули вкрали взуття в поїзді: як викручувався ведучий [964] (9919)
• ЗНО під час карантину: як складати? [964] (9666)
• «Перевірка» на коронавірус коштувала пенсіонерам понад 10 тисяч гривень [964] (9625)

ТОП-15 свіжого номера:

• Марафон на виживання… (438)
• «Аграрії, ЗСУ та критична інфраструктура першочергово забезпечуються пальним», - – Віталій Коваль (112)
• Печена картопля (110)
• Незвичайні способи використання звичайної крейди в господарстві (107)
• Рецепт чистячого засобу, який дозволить вимити не тільки підлогу (105)
• Свій до свого по своє (103)
• Виробник овочевих консервів з Рівненщини не збавляє обертів (102)
• Як за допомогою невеликої порції піни для гоління очистити пральну машину та прибрати всі неприємні запахи (102)
• Навіщо додавати чорний мелений перець у пральну машину? (101)
• Викрили на незаконному перевезенні бурштину-сирцю (98)
• Несподівані способи використання газованої води при виконанні безлічі домашніх справ (97)
• Дерматологи розповіли про користь масок з огірка (93)
• Орхідея скидає бутони і квіти, що не розкрилися: головні помилки в догляді за рослиною (92)
• Деякі речі, які не варто робити одразу після їжі (92)
• Корисні властивості гірчиці, які позитивно вплинуть на ваше здоров’я і самопочуття (89)


 Партнери 
 
Рекламная газета "Об`ява" Перший інформаційний канал Інтерес .
 Газета 
 

Реклама в газеті | Лист редакторові | RSS | Передплата газети

Про нас | Відгуки | Розсилка | Реклама на сайті| Реклама в газеті

© 2001-2022 Iнформацiйно-рекламне агентство "Ракурс" тел.: +38(098)0565477. Всi права збережено.


 Інформація 
 
Головний редактор - Конєв В.Л.,
тел.(098)0565477, (096)3950057

Використовувати матеріали газети "Рівне-Ракурс" можна лише пославшись на "Рівне-Ракурс" (для інтернет-виданнь - зробивши гіперпосилання). Будь-яке копіювання, публікація, чи передрук наступне поширення інформації, що не має посилання на "IРА "Ракурс" суворо забороняється

Наші сайти:
Об'ява
Pika.rv.ua
IРА Ракурс