Piвнe-Paкуpc - просто ЦIКАВА газета №537 від 26.01.2012p.
Передплатний індекс:
23429
Тел. +38(0362) 623131, (098)0565477

#Є така професія!

Автомобільним дорогам і вулицям -  нове життя

Автомобільним дорогам і вулицям - нове життя

“Рівнепроектсервіс” працює на розвиток і безпеку дорожнього руху

В умовах прискорення темпів автомобілізації, зростання інтенсивності дорожнього руху особливої уваги потребує проблема безпеки доріг, вирішення якої спрямоване на збереження життя і здоров’я громадян. Адже рівень смертності внаслідок дорожньо-транспортних пригод в Україні (102 особи на 1 мільйон жителів) значно перевищує показники таких держав, як Швейцарія (49 осіб), Німеччина (62 особи). Про актуальні питання організації дорожнього руху в Рівному, які стосуються як транспортників, так і пасажирів та пішоходів, - у розмові з директором ПП “Рівнепроектсервіс” Марією ДОВЖИК (на фото), яка вже 35-й рік фахово займається їх вирішенням.

- Маріє Кіндратівно, сьогодні повідомлення про кількість загиблих і травмованих внаслідок ДТП в Україні (особливо про жахливу трагедію, що сталася 19 січня внаслідок зіткнення мікроавтобуса з паломниками і вантажівки за два кілометри від Рівного, біля аеропорту) більше нагадують зведення із місць бойових дій. Чим можна це пояснити?

- Основними причинами, що впливають на стан аварійності як у нашому регіоні, так і в цілому в Україні, є значне збільшення транспортних засобів та інтенсивності руху на дорогах і вулицях міст, а також погодні умови, особливо взимку. Але справа не тільки в цьому: переважна більшість ДТП - три чверті - скоєна з вини водіїв транспортних засобів.

- Як Ви, як фахівець-проектувальник автомобільних доріг, ставитеся до рішення міської влади Рівного про заборону проїзду приватним транспортом головною вулицею міста - Соборною - від вулиці Княгині Ольги до Дубенської?

- Я підтримую це рішення. Адже дорожники не встигають ремонтувати центральну частину Соборної через дуже велике транспортне навантаження на неї. Перед тим, як встановити світлофори біля центрального універмагу та торговельного комплексу “Злата плаза” ми робили відповідні розрахунки. Виявилося, що інтенсивність руху біля ЦУМу становила близько 2000 машин за годину, а візьміть у час пік! Саме тому центральну частину Соборної треба звісно розвантажувати, аби запобігти транспортному колапсу. Для поліпшення організації руху за нашим проектом відокремлено тролейбусну зупинку “Продуктовий ринок” від автобусної біля магазину “УПЕКС”.

- Чи дало це очікуваний результат?

- На жаль, ні. І винуваті в цьому таксисти та водії приватних автомобілів: вони почали займати тролейбусну зупинку, внаслідок чого електротранспорт змушений був зупинятися для посадки і висадки пасажирів на проїзній частині. Чи можливо подібне в цивілізованому місті? До речі, на цій зупинці чергує інспектор ДАІ, а водії навіть не звертають на нього уваги. Я особисто допомагала міліціонеру виховувати таксистів.

- Сподіваюсь, що у Вас є більш вдалі проекти, за які люди вдячні “Рівнепроектсервісу” і міській владі?

- У вересні торік на вулиці Данила Галицького офіційно відкрилася зупинка біля кафе “Мономах”. Нагадаю, що раніше маршрутні таксі зупинялися в цьому місці на вимогу пасажирів. За нормами зупинки громадського транспорту біля багатоповерхових забудов мають бути на відстані 400-600 метрів. Найближчі до кафе зупинки були на автовокзалі та поблизу радіозаводу. Відстань між ними - майже півтора кілометри. Тож проект зі спорудження зупинки саме біля кафе “Мономах”, розроблений нашим колективом за кошти міського бюджету, був дуже доцільним. До речі, всі передбачені проектом будівельні роботи виконані коштом депутата міської ради Олександра Бабата.

Ще одна приємна подія в житті міста - у листопаді був завершений за нашим проектом капітальний ремонт вулиці Мельника. Тут була приведена до нормативів її ширина, облаштовані тротуари та зупинки громадського транспорту.

- Останні роки - не кращі часи для будівельників і проектувальників. “Рівнепроектсервісу” вистачає замовлень, аби було на хліб і до хліба?

- Звичайно, через економічну кризу їх потік значно скоротився. Але ми виконували великі замовлення для Сарненського, Костопільського, Острозького, Млинівського та Березнівського районів, а також для міста Рівне. Наш колектив розробляє всі проекти для Рівненського шляхово-експлуатаційного управління автомобільних доріг, яке залучає підрядників до їх реалізації. Зокрема, виконали проекти з ремонту вулиці Мельника, реконструкції вулиць Волинської Дивізії, 16 Липня, Вербової, Теліги та інших. Одним словом, по місту всі дороги робимо ми. У нас працюють за штатним розкладом 11 чоловік. Це висококваліфіковані фахівці різного профілю - архітектори, дорожники, спеціалісти інженерних мереж. При збільшенні обсягів робіт наймаємо спеціалістів за угодами. Я і мої колеги розробляли проекти організації дорожнього руху в районі супермаркетів “Фоззі”, “Метро”, “Чайка”, “Novus”. Практично ми виконували такі проекти для всіх супермаркетів Рівного. А загалом працюємо на всю область.

- Почався новий рік. Чи додає Вам упевненості портфель замовлень на 2012 рік?

- Цьогоріч нам належить зробити багато великих і малих проектів, які, безумовно, поліпшать організацію дорожнього руху, а це - нове життя автомобільних доріг і вулиць, вища якість транспортного обслуговування жителів і гостей Рівненщини. Зокрема, на замовлення Рівненської АЕС “Рівнепроектсервіс” виконає п’ять серйозних проектів для міста Кузнецовськ. Додає оптимізму те, що Рівненська міська рада днями прийняла бюджет на 2012 рік, тож управління житлово-комунального господарства міста вже готове до співпраці з нами - були б тільки кошти. Отже, 2012 рік - до речі, у травні відзначимо 10-річчя заснування нашого підприємства - стане для нас роком продуктивної праці та нових здобутків.

Дякую за розмову. Хай щастить!

ПП “Рівнепроектсервіс”

33027, м. Рівне, вул. Д. Галицького, 25 (ІІІ-й поверх);

тел.: (0362) 23-30-98,

26.01.2012Спілкувався Олександр ОЛЬХОВИК



Рівне-Ракурс №10 від 26.01.2012p. 
На головну сторінку