Piвнe-Paкуpc - просто ЦIКАВА газета №539 від 09.02.2012p.
Передплатний індекс:
23429
Тел. +38(0362) 623131, (098)0565477

#Особливий погляд

Кінопалац “Україна” – найкращий центр культурного життя Рівного

Кінопалац “Україна” – найкращий центр культурного життя Рівного

Сергій Дем’янков: “Наш заклад – один із перших українських кінотеатрів світового технічного рівня за якістю зображення і звуку”

Кар’єра Сергія Дем’янкова (на фото) може вразити будь-кого: випускник Львівського державного університету імені Івана Франка, фізик-теоретик за фахом, став талановитим практиком вітчизняного кінопрокату. З 1999 року його життя пов’язане з Кінопалацом “Україна” (колишній кінотеатр “Жовтень”). “Кінопалац - це не тільки географічний та історичний центр Рівного, - вважає Сергій Валерійович. - Його доля - бути найкращим центром культурного життя міста”. Історія рівненського кінопрокату і життя Дем’янкова за останні 13 років - це захоплююча сага про любов до кіно, прагнення зробити його доступним для всіх верств населення та європейським за якістю зображення і звуку. Одним словом, велика, натхненна, складна і смілива мрія, яку Сергію Дем’янкову та команді його однодумців вдалося реалізувати за порівняно короткий строк.

“Кінопалац у Рівному був піонером відродження кінопрокату в Україні

за європейськими стандартами”

- Пане Сергію, кажуть: кінець - справі вінець. А яким був початок Вашого шляху в кінопрокатному бізнесі?

- З 1999 року почав займатися кінопрокатом. Відтоді, власне, розпочалася моя професійна кіноепопея. Спочатку співпраця з кінотеатром “Україна”, згодом участь у його приватизації, яка вивела підприємство на ринкові рейки розвитку. На той час ще не було розгалуженої всеукраїнської мережі кінотеатрів “Кінопалац”. Один на всю країну Кінопалац працював у Києві. Тож створенням такого культурного закладу на базі кінотеатру “Україна” було закладено перші підвалини національної мережі кінотеатрів світового технічного рівня. Кінопалац у Рівному, без перебільшення, був піонером відродження кінопрокату в Україні за європейськими стандартами якості зображення та звуку.

- Які, на Вашу думку, причини занепаду вітчизняного кінопрокату на початку 90-х років та відродження його в останньому десятиріччі?

- Перш за все, відсутність кінопродукту, який би відповідав економічному й ідеологічному переформатуванню пострадянського суспільства. Коли ринок почав насичуватися новими фільмами, люди, відповідно, почали цікавитись кіно та масово йти в кінотеатри. Адже їм показали якісно інше кіно: ми почали ставити сучасну акустику, новітні підсилювачі та звукові процесори. Власне, людей повернув у кінотеатри новий вимір якості зображення та звуку, який вони не могли отримати вдома. Нам пощастило на гідного суперника в боротьбі за високу якість кінообслуговування. У травні 2008 року після реконструкції на базі колишнього рівненського кінотеатру “Аврора” відкрився культурно-видовищний центр “Ера”, який зумів забезпечити вищий технічний рівень кінопоказу, ніж був на той час у нас. Тож ми переоцінили те, що пропонуємо людям, та сформували власне бачення того, що можемо і повинні показати глядачам, не побоюся сказати, у кращому кінозалі міста.

Архітектура кінозалу “України” зроблена за технологією IMAX. Тому вписати сюди сучасний проектор було просто. Вивченням можливостей залу та розробкою проекту займалася голландська компанія. Нам вдалося поєднати дві унікальні системи - чудову аудіосистему та цифровий проектор Barco DP 2K-32B, що дозволяє насолоджуватись сповна чудовою картинкою та звуком. Завдяки високій світловіддачі встановлений в “Україні” 3D-проектор є одним з кращих в Україні й може виводити надзвичайно яскраві, насичені та дуже контрастні зображення на екрани шириною до 32 метрів. Це нововведення доступне усім відвідувачам Кінопалацу вже два місяці: з 8 грудня минулого року ми показуємо фільми тільки у цифровому форматі.

До речі, рівненський екран є одним із найбільших в Україні - 8х16 метрів. Хоча у другому залі, відкриття якого заплановано на березень, плануємо встановити ще більший - 12х24 метри. А це вже більше схоже на унікальний і дорогий формат “IMAX” - в Україні таких кінотеатрів лише три. Від “IMAX” у нас, крім великого екрану, ще й розташування стільців. Вони м’які, зручні й розміщені під кутом 450, що також впливає на зоровий ефект від перегляду. Звичайно, все це вимагало вкладання значних коштів, чим, власне, зумовлено подорожчання квитків на кіносеанси у форматі 3D.

“Кінопрокатний бізнес, як і будь-який, рухає конкуренція, але я не вважаю конкурентами своїх колег”

- Свого часу відомий революційний класик, з іменем якого пов’язані назви двох рівненських кінотеатрів - “Жовтень” та “Аврора”, зауважив, що з усіх мистецтв для радянської влади найважливішим є кіно. Кінопрокат у незалежній Україні так само ідеологічно заангажований, як у радянські часи?

- Сьогодні на 99 відсотків - це чистий бізнес. Кожен кінотеатр намагається показувати касове кіно, краще кіно і прагне не випускати у прокат фільми, які не є цікавими для глядача. Головна мета - першим показати цікавий і якісний кінопродукт. Звичайно, кінопрокатний бізнес, як і будь-який, рухає конкуренція, але я не вважаю конкурентами своїх колег. Я за те, аби в Рівному було більше кінотеатрів, бо це важливий чинник культурного розвитку міста.

- Як вплинули відеофільми та Інтернет на розвиток кінопрокату?

- На мою думку, немає проблеми з відеофільмами та Інтернетом за умови, коли все робиться у правому полі, адже у цивілізованому світі діють норми захисту інтелектуальної власності. Ми повинні зрозуміти, що кожен кінорежисер чи продюсер, який випускає фільм, вкладає в його створення шалені кошти. Мета - зібрати після виходу кінострічки у прокат аншлаг у кінотеатрах і відповідні кошти, аби, принаймні, окупити затрати. Так само кожен реалізований ліцензований диск у магазині - це теж кошти, які надходять до виробника кінопродукції. Зрештою, коли ми це зрозуміємо, то відеоринок та Інтернет почнуть працювати у правовому полі.

- Цього тижня українська Інтернет-спільнота бурхливо відреагувала на закриття файлообмінника EX.UA. Ресурс перестав працювати у вівторок, 31 січня, після візиту правоохоронних органів до офісів компанії. Ви підтримуєте вжиті МВС заходи?

- Як відомо, контент сайту, в основному, створювали самі користувачі, завантажуючи безкоштовно як особисту інформацію, так і велику кількість фільмів та музики, через що, як пояснює МВС, EX.UA неодноразово порушував авторські та суміжні права. Внаслідок вжитих міліцією заходів український Інтернет-трафік через закриття файлообмінника скоротився на 15 відсотків. Це означає, що влада зачепила інтереси багатьох людей. Я переконаний у тому, що все це повинно робитися трохи інакше. На мою думку, для власників сайту - не така вже й велика технічна проблема створити заслін для проникнення в мережу контенту, на який поширюється право на захист інтелектуальної власності.

Вважаю, що EX.UA повинен існувати, але його користувачі мають обмінюватися власною інформацією. Якщо ж контент юридично захищений, оскільки це кимось створена інтелектуальна власність, то її потрібно поважати і захищати. Ось я відкриваю у комп’ютері будь-який файлообмінник, що пропонує масу фільмів. Їх можна легко заблокувати, не вдаючись до кардинальних дій - закриття сайту.

“Скачаний з Інтернету фільм - це половина задоволення, яке можна отримати

тільки в кінотеатрі”

- Пане Сергію, чи правда, що справжні любителі кіно завжди віддадуть перевагу кінотеатру?

- Я акцентував і буду акцентувати на тому, що жоден домашній телевізор, жоден домашній кінотеатр, який би в кого не був, не передасть тої атмосфери, яку дає кіно, що йде в кінотеатрі. Звуковий ряд, якість цифрового зображення на сьогодні - це неперевершені речі, чого домашніх умовах неможливо досягти. Переглянувши скачаний з Інтернету фільм, ви відчуєте певні емоції, але не отримаєте повністю естетичної насолоди, яку прагнув донести до вас кінорежисер за умови перегляду фільму в кінотеатрі. Ви не побачите всієї кольорової гами кінострічки, не почуєте всього багатства її музики. Одним словом, скачаний з Інтернету фільм - це половина задоволення, яке можна отримати тільки в кінотеатрі.

- Не заперечую, але перегляд фільму в сучасному кінотеатрі, що не кажіть, - дороге задоволення. Хоча з іншого боку важко придумати кращий подарунок дітям або коханій людині, ніж запросити їх у кіно...

- Ми намагаємося надати всім можливість відвідати наш кінотеатр - на це спрямована гнучка цінова політика. У вихідні дні ціни вищі, з понеділка - зменшуються. Денні кіносеанси дешевші від вечірніх, а ранкові покази для дітей та пенсіонерів дешевші від денних. Тож кожен при бажанні може відвідати Кінопалац. Гнучка цінова політика - це ефективний бізнес. Якщо кінотеатр не забезпечить доступність кіно для людей, які не можуть придбати квитки дорогих категорій, то він їх просто втратить.

- Чи користуються вітчизняні фільми успіхом у глядачів?

- Їх так мало в українському кінопросторі, що мені дуже важко говорити про їхній успіх. Але ми, принаймні, намагаємося показувати українські кінострічки, щоб підтримати національну ідентичність. З 23 лютого розпочнемо показ нового українського проекту “Той, що пройшов крізь вогонь”. Ми вже провели невеличке соціологічне опитування, результати якого засвідчили інтерес глядачів до цього фільму.

- І наприкінці останнє запитання: люди, які відвідували Ваш заклад ще в радянські часи, напевне, тепер шоковані змінами в кінотеатрі, побудованому 45 років тому?

- Наших глядачів найбільше вражає якість зображення та звуку: в Кінопалаці “Україна” таке ж обладнання, як у голівудівському театрі “Кодак” у Лос-Анджелесі, де традиційно вручають “Оскари” - щорічні нагороди Американської кіноакадемії. Воно повністю передає всі спецефекти фільмів, відзнятих за технологією 3D. Більше мільйона гривень витратила всеукраїнська мережа “Кінопалац”, щоб “Україна” стала сучасним і комфортним кінотеатром, який охоче відвідують жителі Рівного й гості міста.

09.02.2012Спілкувався Олександр ОЛЬХОВИК



Рівне-Ракурс №10 від 09.02.2012p. 
На головну сторінку