Piвнe-Paкуpc - просто ЦIКАВА газета №648 від 20.03.2014p.
Передплатний індекс:
23429
Тел. +38(0362) 623131, (098)0565477

#Звіт

Попередній уряд кредитувався за наші гроші

Попередній уряд кредитувався за наші гроші

Питання грошей ніколи не втратить свою актуальність. Особливо актуальним і важливим завжди буде розуміння того, як формується міський бюджет, адже він є основою, на якій тримається будь-яка міська громада. Днями керівники різних управлінь прозвітували про виконання міського бюджету за 2013 рік.

Начальник відділу доходів управління бюджету і фінансів Ірина Леонець повідомила, що до бюджету міста за минулий рік надійшло більш як 924 мільйони гривень. З них найбільшу питому вагу мають доходи загального фонду, що враховуються при визначенні обсягу міжбюджетних трансфертів, тобто доходи першого кошика. Доходи першого кошика становлять понад 325 мільйонів 739 тисяч гривень. Доходи загального фонду, що не враховуються при визначенні обсягу міжбюджетних трансфертів або доходи другого кошика, складають більше як 69 мільйонів 169 тисяч гривень. Доходи спеціального фонду становили понад 117 мільйонів 24 тисячі гривень, дотації ­ більше 146 мільйонів 286 тисяч гривень, а субвенції ­ більше 266 мільйонів 639 тисяч гривень.

Порівняно з 2012 роком, надходження власних доходів до загального фонду бюджету міста у 2013 році зросли більш як на 12 мільйонів 320 тисяч гривень. Ріст надходжень відбувся і за доходами першого кошика на 8 мільйонів 430,9 тисячі гривень і за доходами другого кошика (на 3 мільйони 889,3 тисячі гривень). Відбувся ріст надходжень спеціального фонду більше як на 19 мільйонів 293,6 тисячі гривень. Зросли і дотації на 15 мільйонів 217,1 тисячі гривень. Правда, при цьому зменшився обсяг субвенцій на 68 мільйонів 513,1 тисячі гривень. За 2013 рік доходи загального фонду виконано на сто один відсоток, а до бюджету розвитку ­ понад 118 відсотків.

Заступник начальника управління бюджету та фінансів Оксана Герус повідомила, що видатки загального та спеціального фонду міста разом становлять 911 мільйонів 502,8 тисячі гривень. Найбільші затрати, а це більш як 33 відсотки, становлять видатки в галузі освіти. Це 303 мільйони гривень. Іншою значною галуззю видатків є соціальне забезпечення, соціальний захист та молодіжні програми. На їхнє фінансування спрямували 251 мільйон, з яких кошти державного бюджету ­ 236 мільйонів, а кошти міського бюджету ­ 14,2 мільйона гривень. Третьою великою галуззю є охорона здоров’я, на яку використали 160 мільйонів гривень. Фінансування житлово­комунальної галузі становить 44 мільйони. З цих грошей житлово­експлуатаційне господарство отримало 884 тисячі, капітальний ремонт житлового фонду ­ 10 мільйонів, видатки на благоустрій ­ 30 мільйонів, фінансування захоронення безрідних та надання фінансової допомоги комунальним підприємствам становили 2,9 мільйона гривень.

Видатки галузі транспорту та дорожнього господарства становили у минулорічному бюджеті 41 мільйон. З них на пільговий проїзд деяких категорій громадян автотранспортом ­ 153 тисячі, електротранспортом ­ 11 мільйонів, перевезення учнів та студентів ­ 258 тисяч гривень і видатки з утримання та ремонту доріг міста ­ 29 мільйонів. Видатки на культуру становили 31 мільйон, утримання органів місцевого самоврядування ­ 30 мільйонів.

Начальник управління бюджету і фінансів Віктор Шульга під час звіту про бюджет за 2013 рік повідомив, що державне казначейство не в повній мірі фінансувало незахищені статті видатків. Так, на початок 2013 року зареєстровані і неоплачені фінансові зобов’язання складали 17,9 мільйона гривень. Проплату цих зобов’язань здійснили в 2014 році. По захищених статтях видатків серйозних заборгованостей не було, усі захищені статті видатків (а це зарплатня, плата за енергоносії, закупівля медикаментів) фінансували пов­ністю. Щодо незахищених статей видатків, то подібні проблеми були регулярними впродовж року. І на кінець року неоплачена заборгованість Казначейства становила понад 13 мільйонів гривень. З них ­ 3 мільйони по загальному фонду, і понад 10 мільйонів ­ по спеціальному фонду бюджету.

Начальник управління бюджету і фінансів наголосив, що виконання бюджету відбувалося в умовах дефіциту оборотної касової готівки, який стосувався загального фонду бюджету. Через це протягом 13­го року бюджет міста 18 разів отримував позики на покриття тимчасових касових розривів за рахунок коштів загального казначейського рахунку на суму більше як 146 мільйонів гривень. До першого січня 2014 року ці короткотермінові позики віддали.

Секретар міської ради Андрій Грещук підкреслив, що кожного року міський бюджет не отримує значних коштів, які стосуються делегованих повноважень (тобто це ті повноваження, які бере на себе як зобов’язання, а це заробітна платня медиків, освітян та працівників інших бюджетних сфер). У 2013 році таких надходжень не було в розмірі близько 45 мільйонів гривень. За його словами, основні доходи міста складаються з доходів громадян, тобто заробітних плат і плати за землю. А тому місто для власного розвитку потребує нові робочі місця. Висловився він і стосовно далеко не ідеальної роботи казначейства в 2013 році: “Органи казначейства самостійно не проводять жодної фінансової операції, а виконують вказівки міністерства фінансів. І якщо органи казначейства протягом останніх двох років практично не проводили фінансування місцевих бюд­жетів, то це, мабуть, була така політика Уряду, який практично кредитувався за рахунок місцевих бюджетів ­ наших з вами грошей. І завдяки тим провалам, які відбулися ­ місцеві бюджети стоять на колінах. Сподіваюся, вдасться переламати таку економічну ситуацію. Принаймні, усі захищені статті видатків зараз фінансуються без особливих затримок”, ­ завершив Андрій Грещук.

20.03.2014Олександр ШЕВЧУК, Піка



Рівне-Ракурс №10 від 20.03.2014p. 
На головну сторінку