Piвнe-Paкуpc - просто ЦIКАВА газета №685 від 08.12.2014p.
Передплатний індекс:
23429
Тел. +38(0362) 623131, (098)0565477

#Коментар

Куди йде наше самоврядування?

Куди йде наше самоврядування?

З цим питанням ми звернулися до депутата Рівненської міської ради Олександра Нестерука.

- Сьогоднішній стан справ в нашому місцевому самоврядуванні дуже поганий. Державний бюджет не перераховує місту кошти закладені в бюджеті для фінансування делегованих повноважень. Гроші на ремонт доріг та дахів виділяють місту наприкінці року, коли, навіть, теоретично якісно провести ремонтні роботи неможливо.

Окремо зупинюсь на ситуації навколо “Рівне АЗОТу”. Стабільно працююче, прибуткове підприємство, де сьогодні мають роботу та пристойну зарплатню більше чотирьох тисяч рівнян знаходиться на межі зупинки через те, що їм можуть у будь-який момент відключити газ. При цьому в столиці чомусь нікого не хвилює, що “АЗОТ” є найбільшим платником податків у Рівному і від його стабільної роботи напряму залежить міський бюджет. До того ж очисні споруди цього підприємства забезпечують функціонування всієї каналізаційної системи Рівного. Тобто ми всі кровно зацікавлені у нормальній роботі цього підприємства, але вплинути на рішення уряду не можемо ніяк. Сьогодні наша система самоврядування фактично опинилася в заручниках. Ми мусимо підтримувати в нормальному стані місто, не маючи для цього, навіть, мінімально необхідних ресурсів.

Вихід з цієї патової ситуації я бачу лише у реальній децентралізації. Тобто органам місцевого самоврядування повинні надавати право залишати для потреб територіальної громади, хоча б частину податків, які збираються на даній території. Тоді не буде проблем із недостатнім фінансуванням, окрім того й питання з Казначейством вирішувалися б набагато простіше.

Щоправда, про децентралізацію дуже багато говорять але реальних кроків у цьому напрямку немає. Скільки говорилося в кабінеті міністрів про необхідність скасування такого органу як обласні державні адміністрації. Говорилося про те, що губернаторів замінять на префектів, із зовсім іншими функціями, а керівників областей будуть обирати їхні мешканці.

Що ж маємо на сьогодні. Голів ОДА, як призначали “зверху”, так і продовжують призначати. При цьому фактично громадськість не може вплинути на вибір кандидатів у губернатори.

Окремо хочу обговорити систему виборів до місцевих рад суто за партійними списками. Я принциповий противник цієї системи, навіть, за наявності відкритих списків. Сьогодні в нашій міській раді депутати – мажоритарники в своїй більшості ефективно працюють на своїх округах. Вони спілкуються з виборцями, відстоюють їх інтереси. Я постійно працюю на благо своїх виборців і вважаю, що тільки мажоритарна схема може забезпечити якісну роботу депутатського корпусу місцевих рад, бо ми не вирішуємо глобальних політичних питань, наше завдання працювати над тим, щоб життя рівнян стало комфортнішим, а проблем в них було менше. Місцеві ради - органи не законодавчі, а представницькі й розпорядчі. У компетенції місцевої влади - вивозити сміття, налагоджувати роботу житлового господарства, займатися освітленням та реконструкцією вулиць, створювати нові робочі місця. І, погодьтеся, немає ніякого значення, свободівець чи бютівець цим займатиметься. Головне, щоб то була людина порядна, яка вже довела, що вміє ефективно розпоряджатися комунальними коштами. А в разі голосування суто за партійними списками, представників у виборчих округах обиратимуть не конкретні городяни, а партійні боси. які згодом і керуватимуть цими депутатами.

08.12.2014Володимир Конєв



Рівне-Ракурс №10 від 08.12.2014p. 
На головну сторінку