Piвнe-Paкуpc - просто ЦIКАВА газета №725 від 21.09.2015p.
Передплатний індекс:
23429
Тел. +38(0362) 623131, (098)0565477

#Ракурс подій

Дмитро Якимець: Нове місто –  сучасний громадський транспорт

Дмитро Якимець: Нове місто – сучасний громадський транспорт

Наше місто Рівне дуже затишне, компактне і невелике. В ньому можна легко, порівняно з мегаполісами, дістатись з одного кінця в інший, однак проблем з громадським транспортом та розв’язками вистачає. Особливо гостро відчули на собі незручності рівняни під час ремонту мосту на вулиці Степана Бандери. Абсолютно невчасні і непродумані перекриття вулиць на головні свята міста викликали хвилю обурень у соціальних мережах. Люди з обмеженими можливостями, матусі з візочками, рівняни похилого віку були позбавлені свята через незручності, створені безпосередньо міською владою під час святкування. У транспортній галузі, загалом, існують і повсякденні проблеми, які потребують розумного підходу та виважених рішень.

Вирішити проблеми з громадським транспортом у місті можна лише комплексно. Точкові рішення тут не допоможуть. Основним пріоритетом для міської влади має стати впровадження єдиної схеми руху громадського транспорту, підтримка екологічних видів транспорту та оновлення парку транспортних засобів.

Для забезпечення якісного надання транспортних послуг та контролю за ними має бути впроваджений єдиний електронний квиток та створено Центр моніторингу руху громадського транспорту. Єдиний електронний квиток, який міг би використовуватись як у тролейбусах, так і на маршрутках в цьому році міська влада практично “поховала”. Корейські інвестори, які готові були впровадити цей проект у Рівному, вклавши власні кошти і в саму систему, і в оновлення парку тролейбусів, залишились ні з чим, а місто ще на декілька років було відкинуте у розвитку системи громадського транспорту. А от у Вінниці відважились на такий реформаторський крок, і уже мають перші успіхи. У мене немає сумніву, що такі проекти треба буде впроваджувати в майбутньому за рахунок інвесторів та міжнародних донорів, таких як Європейський Банк Реконструкції та Розвитку.

Центр моніторингу руху громадського транспорту можна впровадити використавши досвід сусіднього Луцька, де рух усіх міських маршруток відслідковується через GPS. За допомогою цього інструменту влада може бачити наскільки добросовісно перевізники дотримуються графіку руху, а громадяни через спеціальний веб-сайт (http://mak.lutsk.ua/) планувати свої поїздки.

Дискусійним питанням сьогодні є запуск експрес-маршрутів та нічні маршрути громадського транспорту з чітким графіком руху. Якщо експериментальний нічний тролейбус уже вийшов на короткий маршрут, то далі потрібно з’єднати основні спальні райони Ювілейний та Північний з центром міста у нічну пору.

Стосовно розвитку електротранспорту, то це не випадкова мода, а технологічна та екологічна необхідність. За умови покращення економічного становища та наповнення міського бюджету, потрібно купувати нові, а не старі тролейбуси, вводити їх в експлуатацію, починаючи з найбільш затребуваних маршрутів. При цьому необхідно ліквідувати рейси автобусів, що дублюють міські тролейбусні маршрути, але підійти до цього варто виважено та обдумано. Також потрібно поступово модернізувати існуючі та побудувати нові мережі для руху тролейбусів та запустити кільцеві маршрути. В ідеалі, центральною частиною міста мають рухатись лише тролейбуси. А маршрутки мають розвозити пасажирів від основних зупинок тролейбусів на околиці міста. За умови впровадження єдиного електронного квитка це стане реально і зручно. Хоч це і довгострокова перспектива, але потрібно докласти усіх зусиль до впровадження таких нововведень, від цього виграють усі.

Хаотичне формування автобусних маршрутів за останні 20 років спричинило збіль­шення на них кількості транспортних засобів і, тим самим, створило додаткове транспортне та екологічне навантаження на центральні вулиці нашого міста. Необґрунтоване дублювання маршрутів призвело до створення черг транспортних засобів на зупинках, зниження швидкості руху на маршрутах, збіль­шення витрат часу мешканців на пересування, що негативно позначається на економічному становищі перевізників і ефективності роботи міських маршрутів.

Процес оптимізації маршрутної мережі повинен першочергово ставити наступні цілі: поліпшити якість обслуговування громадян на маршрутах міського громадського транспорту; розвантажити магістральні вулиці центру міста через зменшенням потоків маршрутно­го пасажирського транспорту. Належне планування та управління громадським транспортом дозволить збільшити ефективність використання транспортних засобів різних видів та типів власності та одночасно створить передумови для якісного обслуговування пасажирів.

Коментар Валентина Демчука, депутата Рівненської міської ради, президент ГО “Союз Перевізників України”

“Чинна маршрутна мережа не відображає усіх потреб рівнян, які змінилися за останні роки. Тому, окрім оптимізації системи маршрутів, потрібно поступово впроваджувати новітні технології, а саме систему електронного квитка за участю перевізника та фінансовою допомогою з боку міжнародних фондів і міського бюджету, повну диспетчеризацію маршрутного транспорту (встановлення GPS-систем спостереження на всі види транспорту).

Важливими також є питання поліпшення транспортної інфраструктури нашого міста. Насамперед це:

- організація одностороннього руху деякими вулицями Рівного;

- розробка та запровадження на конкурсних засадах єдиного архетипу зупинок громадського транспорту по всьому місту;

- створення “розумних” зупинок (із активним табло, на якому в онлайн-режимі вказується час прибуття автобусів та тролейбусів);

- встановлення вбиралень на кінцевих зупинках громадського транспорту.

Запропоновані заходи дозволять упорядкувати хаотичний процес відкриття маршрутів та розпочати формування раціональної маршрутної мережі, вигідної як пасажирам, так і перевізникам”.

21.09.2015



Рівне-Ракурс №10 від 21.09.2015p. 
На головну сторінку