Piвнe-Paкуpc - просто ЦIКАВА газета №770 від 04.08.2016p.
Передплатний індекс:
23429
Тел. +38(0362) 623131, (098)0565477

#Ракурс подій

Сучасний міський портал –

Сучасний міський портал –

замість морально застралого «динозавра»

У Рівному хочуть створити єдиний портал, який дозволить об’єднати в собі чимало корисних і потрібних для мешканців міста сервісів. За задумом ініціаторів, цей ресурс має стати значно більш популярним, ніж існуючий сайт міської ради. На відміну від нього, новий портал не повинен лише розповідати про роботу влади, а насамперед допомагати рівнянам на цю владу впливати.

Сама влада позитивно ставиться до пропозицій зробити їхню роботу відкритішою й доступнішою. І міський голова Володимир Хомко, і секретар міськради Сергій Паладійчук позитивно оцінюють ідею громади про створення порталу, обіцяючи профінансувати його створення. Нині тривають консультації щодо усіх технічних деталей майбутнього порталу, аналіз тих, хто може виконати ці роботи. Хоча у міській раді розуміють, що для реалізації новітніх цифрових ідей у місті потрібно зробити ще чимало…

Проект створення порталу міста є частиною глобальної концепції «цифрового перетворення» Рівного «Rivne Smart City». Його завдання є зробити обласний центр «розумнішим», тобто за допомогою Інтернету та нових технологій розробити інструменти, які полегшують доступ мешканців до різноманітних сервісів влади, бізнес-послуг, комунальних структур, безпосередньої інформації про побутові проблеми в місті тощо. Звісно, без сучасної, функціональної, зрозумілої інтернет-платформи усі ці ідеї можуть залишитись лише розмовами.

Нинішній сайт міської ради, на думку фахівців, морально застарілий, він не витримує навантажень і не придатний до нових електронних модулів. Секретар міської ради Сергій Паладійчук наголошує, що цей сайт є «динозавром, якого легше пристрелити, аніж щось з ним робити».

Тому ініціатори «Rivne Smart City» - Платформа взаємодій «Простір» - й звернулись до міської влади із пропозицією створити й запустити замість старого сайту новий інтерактивний портал із можливістю підключення до нього чималої кількості нових послуг і сервісів. Проте, ця робота була б дуже довгою і складною, якби подібні рішення вже не використовували у інших містах. Одним з варіантів для Рівного розглядають розробку компанії «KitSoft», яка вже впроваджувала міські портали у Києві, Миколаєві, Білій Церкві, а також розробляла портали для кількох міністерств.

Що зможе знайти рівнянин на порталі міста?

Насамперед, створити або ж підписати петицію – і хоча цей сервіс вже працює на існуючому сайті, він потребує, по-перше, безперебійної роботи, а, по-друге, постійної інформаційної підтримки, оскільки у іншому випадку цей важливий інструмент впливу на владу втратить свою актуальність.

Інші інструменти електронної демократії – «Громадський бюджет» (можливість громадянам визначати, на що можна витратити частину міських коштів), «Відкриті дані» також потребують єдиної платформи.

Як і міські сервіси, кількість яких фактично необмежена – електронна черга у дитячі садки, рух міського транспорту із gps-трекерами, запис в поліклініку, он-лайн карта аварій в житлово-комунальному господарстві, аплікації щодо програм лояльності у комерційних закладах, придбання будь-яких квитків тощо. Навіть цілком можливо поєднати із електронними сервісами ЦНАПу - подати заявку на адміністративні послуги. Наприклад, отримати певний дозвіл, який надають органи місцевого самоврядування. Фахівці компанії «KitSoft» наголошують, що обмежень немає – портал створений таким чином, що в нього можна інтегрувати будь-яку цифрову ідею, яку розробили у місті.

Один з найважливіших і найцікавіших мешканцю елементів – «особистий кабінет рівнянина». У ньому людина вказує свій будинок, мікрорайон, вулицю, місце роботи. Пізніше у цьому кабінеті збиратиметься уся інформація, створена службами міськради, яка стосується саме цих локацій – ремонти, аварії, затори. Або ж уся історії звернень конкретного громадянина в органи влади через сам портал.

Сучасний портал міста вирішує три ключових завдання, - говорить Олександр Єфремов, керівник ІТ-компанії «KitSoft». – Це можливість отримати відповідь на запитання мешканців щодо різних проблем. По-друге, це подання скарг щодо проблем ЖКГ. І по-третє, отримання послуг – адміністративних, комунальних тощо. Але не можна запроваджувати, наприклад, скарги громадян, якщо у місті не відпрацьована система реагування влади на них.

Тому ще один важливий момент – створення структури, яка займатиметься адміністрування, наповненням та розвитком порталу, оскільки, звісно, мало просто його запустити. Відтак, у «Просторі» пропонують міській владі створити подібний центр на базі одного з комунальних підприємств, передбачивши на його діяльність фінансування.

04.08.2016За повідомленням Платформи взаємодій «Простір»



Рівне-Ракурс №10 від 04.08.2016p. 
На головну сторінку