Протягом січня-квітня 2007 року громадська організація “Спілка водіїв” проводила моніторинг виконання Закону України “Про автомобільний транспорт” Рівненською облдержадміністрацією та міськими і селищними радами нашої області. Як виявилося, частина міських та селищних рад Рівненщини не лише не дотримуються вимог Закону “Про автомобільний транспорт”, а й взагалі не знають, що саме на них покладається обов’язок з організації пасажирських перевезень на міських автобусних маршрутах.
Та чи не найбільшою проблемою експерти називають корумпованість конкурсних комітетів і, як наслідок, відсутність конкуренції на цих конкурсах:
- Існують домовленості, - стверджує керівник Рівненської професійної спілки таксистів Олег ПОЛІЩУК. - Скажімо, ви приходите до голови комісії і кажете, що хочете пройти цю комісію, а він вам: “Заплатіть стільки-то”. Потім приходить Іванов і каже, що він теж хоче брати участь у цьому конкурсі. Голова йому: “Вибач, я з людиною вже домовився, а ти можеш взяти інший маршрут”. В результаті він теж платить і виграє.
- Зараз іде позов до суду від людей, котрі заставили свою квартиру, купили новий “Богдан” і прийшли на конкурс, - наводить конкретний приклад непрозорості конкурсу голова правління “Спілки водіїв” Сергій ОВЧИННІКОВ. - А виграє “Мерседес”, якому 15 років і 20 місць для сидіння (у “Богдані” - 29).
На думку компетентних фахівців, тіньова схема роботи конкурсних комітетів на Рівненщині пов’язана з майже повною відсутністю в них представників громадських організацій. І це при тому, що їхня наявність є вимогою законодавства.
- Чиновникам невигідно, щоб у комітетах сиділи представники громадськості та контролювали їхні рішення, - вважає Сергій Овчинніков. - Тож уже сьогодні наша організація допомагає перевізникам готувати позови до суду, в котрих вимагатимуть скасувати рішення Рівненської облдержадміністрації про склад конкурсного комітету через його невідповідність законодавству. Якщо суд скасує це розпорядження, наслідком може стати скасування результатів усіх попередніх конкурсів за 2006-2007 роки.
На сьогодні вартість участі у конкурсі для перевізників зросла більше, ніж утричі, і коштує близько тисячі чотириста гривень. Відповідно така ціна за участь позначатиметься і на подальшій вартості проїзду, вважає Олег Поліщук.