№594 від 14.03.2013p. | |
Передплатний індекс: 23429 Тел. +38(0362) 623131, (098)0565477 |
Реклама в газеті "Рівне-Ракурс"
Новини Рівне |
#Юридична консультація Причин на відмову в субсидії не булоНещодавно до центру права РОГО “Комітет виборців України” в Рівному по юридичну допомогу звернулася громадянка, яка хотіла дізнатися, якими можуть бути причини припинення надання субсидії на житлово-комунальні послуги. Субсидію їй припинили надавати з 1 грудня 2012 року. Тому жінка поскаржилася на такі дії органу соціального захисту на урядову гарячу лінію. Після цього вона отримала відповідь на свою скаргу від Рівненської райдержадміністрації. У ній разом з поясненням причин припинення субсидії громадянці, ніби між іншим, повідомили, що відповідно до даних електронного Реєстру прав власності на нерухоме майно (за інформацією, отриманою від обласного БТІ 08.02.2013 року), ні вона, ні члени її сім’ї не мають у власності жодного нерухомого майна. Тому жінка хотіла з’ясувати, чи можуть припиняти надавати субсидію на житлово-комунальні послуги через відсутність інформації про право власності на нерухоме майно у відповідному Реєстрі. Адже з подібною ситуацією на сьогодні можуть зіштовхнутися і чимало інших громадян. Тож фахівці Рівненського КВУ проаналізували чинне українське законодавство щодо цієї проблеми. Детальніше про це розповідає юрист організації Мирослава ПРИМАК. - Зазвичай субсидія призначається уповноваженому власнику (співвласнику) житла, наймачу державного та громадського житлового фонду, членові житлово-будівельного (житлового) кооперативу, власнику (співвласнику) житлового приміщення, на якого відкрито особовий рахунок за місцем реєстрації. Право ж власності на нерухоме майно виникає з моменту його державної реєстрації. В окремих випадках субсидія може призначатися іншій особі, зареєстрованій у житловому приміщенні (будинку), а також індивідуальним забудовникам, будинки яких не прийняті в експлуатацію, але вони сплачують вартість одержуваних житлово-комунальних послуг. Пункти 5 та 20 Спрощеного порядку надання населенню субсидії для відшкодування витрат на оплату житлово-комунальних послуг, придбання скрапленого газу, твердого та рідкого пічного побутового палива, затвердженого Постановою Кабміну №848 від 21.10.1995 року, відповідно встановлюють підстави, за яких субсидія не призначається або її надання припиняється. Серед цих підстав немає такої, як відсутність інформації про право власності на нерухоме майно у відповідному Реєстрі. Надання раніше призначеної субсидії припиняється: • за поданням організацій, що надають житлово-комунальні послуги, якщо громадянин, якому призначено субсидію, не сплачує відповідну частку житлово-комунальних послуг; • якщо громадянин приховав або свідомо подав недостовірні дані про доходи та майновий стан, що вплинули на встановлення права на субсидію і визначення її розміру; • у разі переїзду сім’ї в іншу місцевість та настання обставин, що унеможливлюють надання субсидії (зокрема, смерть одинокої особи); • у разі набуття права власності на житло (житлове приміщення) іншою особою, яка не була в ньому зареєстрована на перше число місяця, з якого призначена субсидія; • за заявою уповноваженого власника (співвласника) житла, наймача житла у державному та громадському житловому фонді, члена житлово-будівельного кооперативу, власника (співвласника) житлового приміщення, на якого відкрито особовий рахунок. Щодо конкретної вищеописаної ситуації, то здивувало в ній те, що інформацію про відсутність права власності на нерухоме майно громадянки та членів її сім’ї було надано з БТІ. Адже з 1 січня 2013 року доступ реєстраторів бюро технічної інвентаризації до Реєстру прав власності на нерухоме майно припинений. Повноваження з використання даних з вказаного Реєстру надано державним реєстраторам прав на нерухоме майно Державної реєстраційної служби, створеної при Мін’юсті України. Однак, навіть якщо припустити, що інформацію надано державним реєстратором прав на нерухоме майно, то цілком імовірно, що в новому Реєстрі (Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно) відсутні відомості про власника нерухомого майна, оскільки така інформація там може з’явитися лише після того, як власник сам “перереєструє” своє право. У той же час, права на нерухоме майно, що виникли та зареєстровані в установленому порядку до кінця 2012, визнаються чинними і з 1 січня 2013 року. Законодавство не передбачає обов’язку громадян звертатися по “перереєстрацію” в Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно. Отже, відсутність інформації про право власності на житловий будинок у Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно (новому Реєстрі) не означає, що той чи інший громадянин не є власником відповідного будинку і тому не може претендувати на субсидію. Якщо ж так сталося, що виникли сумніви щодо наявності інформації про ваше право власності на нерухомість у старому Реєстрі, то краще одразу з’ясувати, хто допустив помилку при реєстрації цього права. Адже перенесення записів зі старого Реєстру в новий здійснюється державним реєстратором у разі, коли наявні в Реєстрах записи є чинними та ідентифікують об’єкт нерухомого майна або суб’єкта речових прав, їх обтяжень. Коли ж право власності на нерухоме майно виникло до 01.01.2013 року, але не було зареєстроване, то потрібно звернутися до свого держреєстратора (за місцезнаходженням майна), подати відповідні документи для реєстрації прав на нього, зареєструвати відповідне право й отримати відповідний документ.
Коментарі (0):
|
© 2001-2024 Iнформацiйно-рекламне агентство "Ракурс" тел.: +38(098)0565477. Всi права збережено. |
тел.(098)0565477, (096)3950057 Використовувати матеріали газети "Рівне-Ракурс" можна лише пославшись на "Рівне-Ракурс" (для інтернет-виданнь - зробивши гіперпосилання). Будь-яке копіювання, публікація, чи передрук наступне поширення інформації, що не має посилання на "IРА "Ракурс" суворо забороняється Наші сайти: |