№609 від 27.06.2013p. | |
Передплатний індекс: 23429 Тел. +38(0362) 623131, (098)0565477 |
Реклама в газеті "Рівне-Ракурс"
Новини Рівне |
#Педагогічний досвід Особливі діти потребують особливої турботиПроблемам, з якими стикаються батьки дитини з особливими потребами, присвячений захід у Рівненському центрі ЦРПРСА “Пагінець”. Міжнародна науковопрактична конференція проблемам соціальної адаптації дітей із синромом Дауна. За даними Всесвітньої організації охорони здоров’я, лише 20 % народжених дітей умовно вважається здоровими, інші або страждають порушеннями психофізичного розвитку, або знаходяться в стані між здоров’ям і хворобою. Коли так сталося, що у вашого малюка діагностували синдром Дауна чи, можливо, інший фактор, що гальмує нормальний розвиток дитини, не впадайте у розпач. Так, вам буде важко, однак від вашого розуміння проблеми, від ваших зусиль і, головне, від вашої батьківської любові залежить, чи буде ваш особливий малюк пристосований до майбутнього дорослого життя, чи наздожене він своїх однолітків і чи знайде, врештірешт, пристойне місце під сонцем в цьому найкращому зі світів. І сприятиме цьому інклюзивна система освіти, азам якої навчають вітчизняних педагогів волонтери зі Сполучених Штатів Америки. Тут, можливо, потрібно пояснити деякі терміни. Перше незрозуміле і водночас ключове слово “інклюзивний, інклюзивна”. Інклюзія це спосіб мислення і дії, які дозволяють кожній людині відчувати себе прийнятою такою, якою вона є; які забезпечують повагу і гарантують безпеку. Отже, інклюзивна система освіти (домашньої чи шкільної форми навчання немає різниці) це така, яка дозволяє маленькій людині відчувати, що її сприймають такою, яка вона є, і при цьому не насміхаються, не глузують, а поводяться, як з рівною, поважають і цінують її особистість. Не секрет, що діти із синдромом Дауна і виглядають, і поводяться не зовсім так, як інші діти. Вони весь час усміхнені, довірливі, наївні, ласкаві і позбавлені агресії, – такі собі “сонячні діти”. Дорослих дратує необхідність багато разів повторювати одне й те саме, поки, здавалося б, велика дитина зрозуміє, чого від неї хочуть, і зробить все правильно. В ідеалі, допомагати дитині адаптуватися до тих умов, в яких їй доведеться жити, поза затишком батьківської домівки, починають вихователі у дитячому садочку і продовжують учителі в школі. Ось тут і починаються проблеми: наші українські вихователі ще не оволоділи техніками і прийомами такої інклюзивної педагогіки в повному обсязі. Хоча в цьому напрямку вже зроблені певні кроки, і допомагають нашим вихователям і батькам особливих дітей їхні американські колеги. Початок співпраці поклала вісім років тому звичайна жінка, Карен Фезерс з невеликого міста Форк Юніон (Вірджинія, США), яка разом із чоловіком Робертом удочерила українську дівчинку із синдромом Дауна. Діана, як звуть прийомну доньку, живий приклад того, яких успіхів можна досягти, належним чином виховуючи особливу дитину, поважаючи її особистість, а головне, люблячи її і піклуючись так само, як піклуються Фезерси про рідних дітей. А їх у подружжя є четверо: троє хлопців Ділан, Кайл і Даніел, і донька Ейрін. Ейрін, до речі, теж має синдром Дауна, але це не заважає дівчинці почуватися щасливою. Директорка Будинку дитини зпід Києва, в якому виховувалася Діана перед тим, як її вдочерили, побачивши такий позитивний результат, попросила Карен, щоб та приїхала знову до України і навчила персонал дитбудинку працювати з особливими дітьми. Так було започатковано волонтерську освітню програму і, власне, Фонд україноамериканської допомоги дітям з особливими потребами. Відтоді з року в рік директор та засновник Фонду українськоамериканської допомоги дітям з особливими потребами Карен Фезерс разом із волонтерами приїжджає в нашу країну. Зарубіжні тренери зустрічаються з вихователями, вчителями, які працюють з такими дітьми, з батьками, викладають соціальні програми загального розвитку, які допомагають діткам з особливими потребами. На думку Карен Фезерс, у таких містах як Рівне, в обласних центрах, де є центри раннього втручання, а також зараз формуються інтегровані класи у загальноосвітніх школах помітні величезні позитивні зміни. Зараз ведеться мова про те, як вивести цю програму інклюзивної освіти для діток з особливими потребами за межі дитячого садочка на рівень школи. Натренувати вчителів. І ключем до цього є те, що наше суспільство і наша освітня система повинна взяти на себе відповідальність за таких дітей. Батьки тут виступають справжніми захисниками своїх дітей. Вони приходять і до центру “Пагінець”, і до наших гостей безпосередньо, за інструкціями, за матеріалами, які б допомогли у адаптації особливих дітей. Зверталися до Міністерства освіти України, до обласних і міських освітніх адміністрацій, щоб захистити своїх дітей, дозволити їм пройти далі. Що стосується місцевої влади, здається, вона дуже зацікавлена в тому, щоб ввести діток з особливими потребами в нашу шкільну систему для дітей з типовим розвитком. У всякому разі, про це говорилося у вступних промовах освітянських керівників на відкритті конференції. Ще один ключовий момент це необхідність терміново перекласти методичну і учбову літературу з англійської на українську. І тут стала би в нагоді допомога волонтерів студентів, перекладачів, наголосила Карен. На запитання про успіхи Діани, пані директор Фонду розповіла, що у Діани все дуже добре, її “мила українська донька”, як і біологічна донька подружжя Фезерсів Ейрін, навчається у звичайній школі, хоча, правда, в інклюзивному класі. І коли Карен сідала в літак, щоб летіти в Україну, Діана сказала: “Мама, передай від мене Україні, моїй рідній країні, теплий щирий привіт, бо я вже давно там не була”.
Коментарі (0):
|
© 2001-2024 Iнформацiйно-рекламне агентство "Ракурс" тел.: +38(098)0565477. Всi права збережено. |
тел.(098)0565477, (096)3950057 Використовувати матеріали газети "Рівне-Ракурс" можна лише пославшись на "Рівне-Ракурс" (для інтернет-виданнь - зробивши гіперпосилання). Будь-яке копіювання, публікація, чи передрук наступне поширення інформації, що не має посилання на "IРА "Ракурс" суворо забороняється Наші сайти: |