За словами директора Українського центру оцінювання якості освіти Ігоря Лікарчука, для успішного виконання тесту ЗНО з англійської мови, який складали більше 69 тисяч абітурієнтів, необхідно було отримати 56 тестових балів. Натомість, таку кількість балів отримали лише 87 абітурієнтів на всю Україну, що склало лише 0,11% від загальної кількості тих, хто складав цей тест. Причому, як зазначив директор УЦОЯО, - ці дані без урахування АР Крим, Донецької та Луганської областей.
- Це дуже і дуже мало. Причому за всіма психометричними показниками тест був нижче середнього рівня складності. Це не був складний тест, - наголошує Лікарчук.
За його словами, тест містив 1500 слів, і його складність не можна порівнювати із міжнародними вимогами, такими як TOEFL та інші. Також Ігор Лікарчук повідомив, що 11 тисяч або кожний сьомий учасник ЗНО з англійської не змогли відповісти на 10 завдань тесту. Майже 100 осіб не відповіли на жодне питання тесту.
- Ще гіршою була ситуація з тією частиною, яку ми називаємо бланк “Б”, в якій абітурієнт повинен написати лист іноземною мовою. 25% абітурієнтів, які складали цей тест з англійської мови, взагалі нічого не написали. Лише 3200 учасників із 69 тисяч отримали 14 максимальних балів за виконання цього завдання, - зауважив директор УЦОЯО.
- Уявіть собі, скільки в нас спеціалізованих шкіл, гімназій, ліцеїв, шкіл з поглибленим вивченням англійської чи взагалі шкіл, в яких вивчається ця мова, і ось такий результат, - підкреслив Лікарчук.
Він також повідомив, що жодний випускник сільської школи не отримав найвищий результат. За його словами, це свідчення того, що сільська школа практично не продукує високого рівня знань з іноземних мов. Також директор УЦОЯО зазначив, що результати ЗНО абітурієнтів з інших іноземних мов, зокрема німецької, французької та іспанської мов були ще гіршими.
І комп’ютерів вдосталь, і основна маса Інтернету англійською мовою наведена, а ось результату немає. Отже, цілком можна сказати, що не така вже вона й чудова… ця англійська мова.