№680 від 30.10.2014p. | |
Передплатний індекс: 23429 Тел. +38(0362) 623131, (098)0565477 |
Реклама в газеті "Рівне-Ракурс"
Новини Рівне |
#Рівненський ЕТЦ інформує Технологічний транспорт: зона особливої уваги Державний технічний огляд ТТЗ – гарантія збереження життя і здоров’я працівниківЗгідно зі ст. 34 Закону України “Про дорожній рух”, постановою Кабінету Міністрів України від 6 січня 2010 року № 8 “Про затвердження Порядку відомчої реєстрації та ведення обліку великотоннажних та інших технологічних транспортних засобів”, наказом Державного комітету України з промислової безпеки, охорони праці та гірничого нагляду від 27 січня 2010 року № 9 “Порядок проведення державного технічного огляду великотоннажних та інших технологічних транспортних засобів, що не підлягають експлуатації на вулично-дорожній мережі загального користування”, ДП “Рівненський експертно-технічний центр Держгірпромнагляду України” виконує технічне забезпечення реєстрації технологічних транспортних засобів (ТТЗ) та проводить технічні огляди ТТЗ. “Головним пріоритетом для ЕТЦ у цій роботі є дотримання вимог затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 30 січня 2013 року № 62 Технічного регламенту безпеки машин, - наголошує технічний експерт з промислової безпеки ДП “Рівненський експертно-технічний центр Держгірпромнагляду України” Анатолій БОНДАР (на фото). - Важливо, що цей документ розроблено з урахуванням Директиви Європейського Парламенту та Ради Європейського Союзу 2006/42/ЄС від 17 травня 2006 року щодо машин і механізмів та внесення змін до Директиви 95/16/ЄС”. Експертне обстеження технологічних транспортних засобів - Анатолію Володимировичу, які транспортні засоби належать до технологічних? - Великотоннажні та інші технологічні автомобілі, гусеничні та колісні трактори, у тому числі з навісним обладнанням, інші машини і механізми на їхньому шасі, автотракторні причепи та напівпричепи, скрепери самохідні і причіпні, вантажопідйомні та інші машини на спеціальному шасі, самохідна дорожньо-будівна техніка, навантажувачі всіх типів, автокари і електрокари, електровізки та інші, що не підлягають експлуатації на вулично-дорожній мережі загального користування. Технічний огляд ТТЗ здійснюється щороку відповідно до Порядку проведення державного технічного огляду великотоннажних та інших технологічних транспортних засобів. - З якою метою проводиться експертне обстеження ТТЗ? - Експертне обстеження технологічних транспортних засобів проводиться у разі: .закінчення граничного строку експлуатації; .реконструкції (перебудови) або модернізації, якщо це обумовлено нормативно-правовими актами з охорони праці; .аварії або пошкодження, спричиненого ситуацією природного чи техногенного характеру, з метою визначення можливості відновлення; .виявлення під час проведення технічного огляду зносу (механічного або корозійного), залишкової деформації, тріщин, інших пошкоджень складових частин, деталей або їх елементів, що перевищують допустимі значення. В інших випадках експертне обстеження ТТЗ проводиться відповідно до вимог нормативно-правових актів з охорони праці або за ініціативою роботодавця. - Хто проводить експертне обстеження ТТЗ? - У нашій області цим займається Державне підприємство “Рівненський експертно-технічний центр Держгірпромнагляду України”, яке має висококваліфікований персонал, нормативно-методичної базу, сучасне обладнання та новітні прилади для проведення експертних обстежень. Роботодавець не пізніше ніж за 5 днів до дати проведення експертного обстеження повідомляє нас у письмовій формі. - Якими дозвільними документами регламентується право виконання робіт під час експертного обстеження та які кваліфікаційні вимоги до кандидатів в експерти? Для виконання робіт при проведенні експертних обстежень ДП “Рівненський ЕТЦ” має: .Дозвіл № 008.ПР.97, виданий Державним комітетом України з нагляду за охороною праці, термін дії - постійно. .Свідоцтво № РТ-0025/2010 Держспоживстандарту України про атестацію лабораторії технічної діагностики і неруйнівного контролю ДП “Рівненський ЕТЦ”, дійсне до 12.04.2015. .Атестат про акредитацію ВЛТДіНК на відповідність ДСТУ ISO/IEC 17025:2006, зареєстрований у Реєстрі НААУ 31 травня 2013 року за № 2Н997, дійсний до 30 травня 2018 року. .Атестат про акредитацію ВЕТЛ на відповідність ДСТУ ISO/IEC 17025:2006, зареєстрований у Реєстрі НААУ 31 травня 2013 року за № 2Н1098, дійсний до 30 травня 2018 року. Кандидати в технічні експерти проходять первинне навчання та перевірку знань в ДП “Головний навчально-методичний центр Держгірпромнагляду України”. Кваліфікаційні вимоги до кандидатів: вища технічна освіта, стаж роботи не менше 3 років, позитивна характеристика з місця роботи роботи.
Програма необхідних робіт, вимірювальна техніка та випробувальне обладнання - Що передбачається програмою робіт з експертного обстеження технологічних транспортних засобів? - Програмою робіт з експертного обстеження передбачається: .підбір необхідних засобів вимірювальної техніки, випробувального обладнання, стандартних зразків, а також нормативно-правових актів, організаційно-методичних та нормативних документів, необхідних для проведення експертного обстеження; .збирання, узагальнення та аналіз наявної на початок робіт інформації про надійність технологічного транспортного засобу, а також ТТЗ аналогічного виду або конструктивно-технологічного виконання; .проведення згідно з організаційно-методичними документами випробувань складових частин, комплектувальних виробів, конструкційних матеріалів, а також ТТЗ в цілому з метою оцінки його технічного стану; .демонтаж ТТЗ та визначення технічного стану його складових частин і комплектувальних виробів (у разі потреби), а також пошук місця та визначення причин відмови (несправності); .прогнозування технічного стану ТТЗ на продовжуваний термін безпечної експлуатації та підготовка рішення щодо умов і терміну його подальшої безпечної експлуатації з урахуванням режиму роботи, визначення заходів щодо забезпечення безпечної експлуатації ТТЗ на продовжуваний термін, а також потреби у проведенні ремонту, модернізації, реконструкції або виведенні з експлуатації; .підготовка за результатами проведених робіт звітів, актів, розрахунків, протоколів тощо. Дуже важливо, аби експертне обстеження ТТЗ проходило з мінімальним витрачанням часу при максимальному відтворенні їх дійсного технічного стану. Для цього Рівненський ЕТЦ використовує сучасні методи, прилади та пристрої по визначенню технічного стану технологічних транспортних засобів, вимірюванню необхідних параметрів без розбирання їх механізмів та вузлів.
Висновок експертизи повинен бути конкретним і аргументованим - Що входить в обов’язки експертної організації з оцінки технологічних транспортних засобів? - Експертне обстеження ТТЗ складається з таких етапів: - вивчення експлуатаційної і технічної документації та аналіз умов експлуатації; - перевірка технічного стану металевих конструкцій; - перевірка технічного стану механізмів; - перевірка технічного стану електричного обладнання і вимикачів безпеки; - проведення електровимірювальних робіт; - проведення випробування ТТЗ; - оформлення результатів обстеження. За результатами експертного обстеження експертна організація готує у двох примірниках висновок експертизи. Один примірник передається роботодавцю і зберігається разом з паспортом цього ТТЗ, а другий - залишається в експертній організації. Висновок затверджується підписом і печаткою керівника експертної організації. До висновку додаються також звіти, акти, розрахунки і протоколи за результатами проведених робіт. А в паспорті ТТЗ робиться відповідний запис. Висновок експертизи повинен бути конкретним, об’єктивним, аргументованим і доказовим, містити посилання на вимоги відповідних нормативних документів, у разі потреби - на науково-технічні і довідкові видання. Зміна експлуатаційних параметрів ТТЗ, що пропонується за результатами експертного обстеження, повинна підтверджуватися технічними розрахунками відповідно до вимог організаційно-методичних та нормативних документів.
Ефективна співпраця з Рівненським ЕТЦ – запорука вашого успіху - Останнє запитання: якщо висновок експертного обстеження негативний… - У разі отримання негативного висновку експертного обстеження із зазначенням порушень вимог нормативно-правових актів, організаційно-методичних документів, а також виявлених дефектів, пошкоджень і несправностей, які негативно впливають на безпечну експлуатацію ТТЗ і загрожують безпеці працівників та інших осіб, роботодавець припиняє експлуатацію ТТЗ; експертна організація складає відомість з переліком дефектів, пошкоджень і несправностей та передає її разом з експертним висновком власнику ТТЗ для проведення ним відповідних відновлювальних робіт. Інформація про це не пізніше ніж протягом 10 днів після закінчення експертного обстеження надсилається експертною організацією територіальному органу Держгірпромнагляду за місцезнаходженням ТТЗ. І на завершення - про безпеку вантажно-розвантажувальних робіт. Водій ТТЗ, який пройшов курс навчання та атестацію, повинен бути закріплений за конкретною одиницею техніки розпорядженням по підприємству. Він відповідає за стан ТТЗ і дотримання техніки безпеки при його використанні. Незадовільна організація робіт, використання технологічних транспортних засобів у неналежному технічному стані та залучення працівників без достатньої професійної підготовки - все це може спричинити виробничий травматизм. Тому ефективна співпраця підприємств усіх форм власності з Рівненським ЕТЦ, вчасне проведення державного технічного огляду та технічної діагностики ТТЗ нашими фахівцями - запорука вашого успіху.
Коментарі (0):
|
© 2001-2024 Iнформацiйно-рекламне агентство "Ракурс" тел.: +38(098)0565477. Всi права збережено. |
тел.(098)0565477, (096)3950057 Використовувати матеріали газети "Рівне-Ракурс" можна лише пославшись на "Рівне-Ракурс" (для інтернет-виданнь - зробивши гіперпосилання). Будь-яке копіювання, публікація, чи передрук наступне поширення інформації, що не має посилання на "IРА "Ракурс" суворо забороняється Наші сайти: |