№796 від 16.02.2017p. | |
Передплатний індекс: 23429 Тел. +38(0362) 623131, (098)0565477 |
Реклама в газеті "Рівне-Ракурс"
Новини Рівне |
#Ракурс знаменитості Жорж Санд: біографія письменниці.Романи і особисте життя Аврори Дюпен.Багата баронеса, народжена, щоб зберігати вікові традиції, але яка зневажила думку суспільства і все своє життя відкрито бунтувати проти його підвалин, - ось ким була Амандин Аврора Дюпен Люсіль, твердою ходою увійшла у світову історію під скромним псевдонімом Жорж Санд. Передумови для такої життєвої позиції склалися ще задовго до народження Аврори і посилилися подіями, що відбулися в її ранньому дитинстві. Знатні предки Так уже повелося, що звичаї XVIII століття наказували представникам знаті укладати шлюби виключно з гідними в очах світла партіями, а потім зав’язувати незліченні любовні зв’язки на стороні. Згодом деяких з позашлюбних нащадків удостоювали законного визнання. На одній з гілок настільки неоднозначного генеалогічного древа і розцвів свіжий пагін юної Амандин Аврори - таким було справжнє ім’я Жорж Санд, дане їй при народженні. У числі її прадідів значиться король Польщі, який розлучився зі своєю коханкою Марією- Авророю ще до народження сина Моріца, однак прийняв активну участь у його вихованні і посприяв його кар’єрі. У свою чергу, Моріц Саксонський мав багатьох коханок, одна з яких і привела на світ Марію-Аврору. Однак називати її своєю дочкою він не поспішав. Офіційне визнання дівчина виклопотала лише після смерті свого батька. Вона двічі вельми вдало вийшла заміж і незабаром залишилася вдовою з сином на руках і значним статком. Ось цей-то син і став батьком майбутньої письменниці зі світовим ім’ям. Батьки На превелике незадоволення матері, життя своє Моріс Дюпен пов’язав з жінкою міщанського походження. Софі-Вікторія Делаборд раніше була танцівницею і мала кепську репутацію. Довгий час Марія-Аврора відмовлялася визнавати цей шлюб і навіть не хотіла бачити своїх онуків. Софі-Вікторія народила Морісу двох дітей - Аврору і Огюста. Але хлопчик помер від хвороби ще в дитинстві. Раптова смерть Моріса внаслідок нещасного випадку змусила непохитну Марію-Аврору переглянути своє ставлення до маленької онучки, так схожу на її сина. Пані Дюпен вирішила виховати дівчинку як справжню леді і пред’явила невістці ультиматум - або вона їде з маєтку, надавши опікунство свекрухи, або Аврора залишається без спадщини. Софі-Вікторія вибрала перше і вирушила до Парижа влаштовувати своє особисте життя. Цей розрив став травмою для маленької дівчинки. Їй було всього чотири роки, коли вона втратила батька, а тепер її розлучали ще й з матір’ю, яку вона гаряче любила. І хоча вони продовжували зрідка бачитися, Софі-Вікторія так і не стала для своєї дочки ні захисницею, ні порадницею. Так що з юних років Аврорі довелося навчитися сподіватися на себе і приймати власні рішення. Юність Коли дівчинці виповнилося 14 років, бабуся, як тоді було прийнято, відправила її в пансіонат при монастирі на навчання. Тут вразлива Аврора перейнялася інтересом до невідомого духовного світу. У неї був чіпкий розум, і вона з захватом зачитувалася доступними в обителі книгами. А в цей час у її бабусі стався перший удар. Злякавшись, що у разі її смерті юна спадкоємиця піде по стопах матері, Марія-Аврора вирішує терміново видати її заміж і забирає з монастиря. Проте хоч юним було це дитя, заміжжю за розрахунком вона чинила опір дуже рішучий, і незабаром Марія-Аврора відмовилася від своїх планів. З цих пір біографія Жорж Санд писалася на просторах історії вже її власним твердим почерком. Таким чином, шістнадцятирічна багата спадкоємиця повернулася до свого маєтку в Ноан, де і проводила час за читанням книг модних на той час Шатобріана, Паскаля , Аристотеля та інших філософів. Юна Аврора дуже любила їздити верхи. Вона одягалася в чоловіче плаття і здійснювала тривалі прогулянки в околицях Ноана. У ті часи це вважалося обурливою поведінкою, проте дівчині не було діла до пустопорожніх пересудів. Самостійне життя У вісімнадцять років, вже після смерті бабусі, Аврора вийшла заміж за Казимира Дюдевана. Побудувати щасливий шлюб їй не вдалося - занадто різні інтереси були у неї з чоловіком. Вона народила йому сина, проте через якийсь час стала заводити собі коханців. У 1831 році Аврора переїжджає за черговою пасією, Жюлем Санд, до Парижа. Саме він і стане відповідальним за її псевдонім - Жорж Санд. Щоб забезпечувати себе в Парижі, дама вирішує почати серйозну літературну діяльність. Перші романи - «Комісіонер» і «Роз і Бланш» були написані у співавторстві з Жюлем Санд і підписані його ім’ям, так як знатні родичі не бажали бачити прізвище Дюдеван на обкладинці книги. Твори мали успіх, і Аврора вирішила спробувати свої сили в самостійній роботі. Так на світ з’явився роман «Індіана». Сандо відмовився приймати незаслужені лаври. А видавці, навпаки, наполягали на тому, що книга повинна продаватися тільки з підписом автора, який так полюбився публіці. І тоді Аврора вирішила прибрати одну букву з прізвища і додати чоловіче ім’я. Так з’явився настільки впізнаваний сьогодні псевдонім Аврори Дюпен - Жорж Санд. Екстравагантні звички Переїхавши в Париж, молода письменниця спочатку була дещо обмежена в засобах. Можливо, саме цим спочатку пояснювалася її манера носити чоловічий одяг. Він було більш теплим, зручним і підходив до різних випадків життя. Однак пізніше, вже будучи знаменитою і багатою, Аврора так і не відмовилася від подібних нарядів. До того ж незабаром вона і в особистих бесідах стала віддавати перевагу псевдоніму Жорж, замість жіночого імені Аврора. Це породило безліч пліток щодо її сексуальної орієнтації. Літературне визнання Починаючи з твору «Індіана» і аж до останнього написаного рядки, романи Жорж Санд незмінно викликали неоднозначну реакцію читачів. Одне можна сказати з упевненістю - байдужими вони не залишали нікого. Багато захоплювалися ними, ще більше - критикували. Письменниця піднімала на сторінках своїх книг животрепетні теми. Вона писала про пригноблення жінок, скованих застарілими суспільними нормами. Вона закликала боротися і перемагати, що не могло не знайти відгуку в суспільстві, розбурханому революційними ідеями ... Зоряний роман У популярної письменниці було багато коханців. Однак найвідомішим виявився молодий талановитий піаніст. Фредерік Шопен і Жорж Санд прожили разом більше дев’яти років. Однак цей зв’язок важко назвати щасливим. Постійно хворий і занурений в свою роботу Фредерік потребував скоріше медсестру, ніж коханку. І незабаром Санд стала грати для нього роль турботливої матері, а не супутниці життя. З таким розкладом ці відносини були приречені. Однак, за визнанням критиків, свої найкращі твори і Шопен, і Санд написали саме в період спільного життя. Літературна спадщина Вклад працьовитої письменниці в літературу важко переоцінити. За кілька десятиліть своєї творчої діяльності вона написала більше сотні романів і повістей, величезну кількість публіцистичних статей, склала багатотомну автобіографію і вигадала 18 драм. Крім того, збереглося більше 18 тисяч особистих листів Жорж Санд. Книги, написані нею, які популярні до цих пір. Однак справа не тільки в кількості. На самому початку своєї кар’єри Санд самостійно розробила абсолютно новий літературний жанр - романтичний психологічний роман. Він характерний тим, що зводить до мінімуму кількість дійових осіб і подій, а зосереджується на переживаннях героїв. Яскравими прикладами цього жанру є «Консуело», «Графиня Рудольштадт», «Вона і він». Епілог життя Останні 25 років життя Жорж Санд провела в своєму маєтку в Ноане. Вона продовжує писати, проте романи, що вийшли з-під її пера в цей період, вже не блищать тим завзяттям і прагненням до боротьби, які характеризували твори 1830-х років. Вік і відірваність від світського життя дають про себе знати. Тепер Санд більше пише про принади сільського життя, про тиху пасторальну любові на лоні природи. Вона залишає осторонь настільки улюблені нею перш складні соціальні проблеми і зосереджується на маленькому внутрішньому світі своїх героїв. Жорж Санд померла в 1876 році у віці 72 років. До цього часу її літературна слава вже міцно зміцнилася не тільки у Франції, але й далеко за її межами. Нарівні з Віктором Гюго і Чарльзом Діккенсом Жорж Санд називають найбільшим гуманістом своєї епохи. І недарма, адже вона змогла крізь усі свої твори пронести ідеї милосердя і співчуття.
Коментарі (0):
|
© 2001-2024 Iнформацiйно-рекламне агентство "Ракурс" тел.: +38(098)0565477. Всi права збережено. |
тел.(098)0565477, (096)3950057 Використовувати матеріали газети "Рівне-Ракурс" можна лише пославшись на "Рівне-Ракурс" (для інтернет-виданнь - зробивши гіперпосилання). Будь-яке копіювання, публікація, чи передрук наступне поширення інформації, що не має посилання на "IРА "Ракурс" суворо забороняється Наші сайти: |